OSM: Het café

Praat over alles in het leven, sport, dagelijkse thema's, multimedia en meer.

191 Topics 16.2k Posts
  • WK 2022 Qatar

    Locked
    69
    0 Votes
    69 Posts
    3k Views

    Eens met hetgeen @L-R-van-kessel_NL schrijft! 👍

    In het uiterste van de verlenging zat zelfs een gevalletje 'kleine teen van Casillas'. Daarmee doel ik op Kolo Muani die oog in oog kwam met Martinez en de 3-4 op de slof had. Bij het ingaan van de strafschoppenserie voelde ik de bui al hangen voor Frankrijk, vooral daar ik Lloris geen killer op dit gebied vind.

  • Kerstpakketten

    Locked
    18
    1 Votes
    18 Posts
    860 Views

    We zijn weer in de tijd van de kerstpakketten aanbeland.

    Wat geven jullie dit jaar weg of hebben jullie al ontvangen? Ik hoop voor een ieder van jullie dat een troosteloos Makro pakketje bespaard blijft.

    Zoals ieder jaar traditiegetrouw geven wij weer bierpakketten weg, vorig jaar was het een Rotterdams bierpakket van de brouwer Trots.
    Dit jaar heb ik gekozen voor bieren via biermomentje.nl , ik kwam bij hen terecht omdat zij Brassa en Amstel Bright leveren.
    Hierdoor heb ik een lekker pakket samengesteld met wereldwijde bieren, deze worden vanaf vandaag aan circa 120 relaties uitgedeeld, dus de komende 2 weken wordt het een hoop slap ouwehoeren. Het biertje om nog even uit te lichten is : Oranjeboom bier, waarvan ik dacht dat het allang was uitgestorven maar blijkbaar in Australië nog altijd populair is.

    Wij hebben van leveranciers van ons inmiddels alweer de nodige flessen wijn & champagne ontvangen, een heerlijke taart en de nodige stukken kaas.
    Al komt daar vast nog het één en ander bij de komende dagen.

  • Bewonderingswaardig....😭😭

    Locked
    2
    0 Votes
    2 Posts
    232 Views

    @the-red-scare_nl Veel spellen hebben de mogelijkheid om packs etc te kopen en daar is OSM geen uitzondering op. Zelfs een simpel Bingo spel of een oorlogspelletje heeft deze opties en packs 👀

    Logischerwijs kosten personeel, servers, IT en andere vaste lasten ook geld en dat moet ook ergens vandaan komen.

    Het is aan jezelf of je wel/geen geld wilt uitgeven of veel/weinig. Die keuze is geheel aan jou. De één doet het en de ander weer niet.
    De één besteed € 10,-- per maand aan bosscoins en de ander koopt liever een spelletje van € 70,-- voor de ps5/Xbox waar hij/zij een paar maanden zoet is. En dat is eigg precies hetzelfde 🤔

    De vergelijking met Poetin kan ik niet maken. Maar dat ter zijde.

    You made your point and your thoughts clear. Case closed 🔒

  • This topic is deleted!

    Locked
    3
    -1 Votes
    3 Posts
    108 Views
  • Overmars

    Locked
    18
    -1 Votes
    18 Posts
    1k Views

    KJH als opvolger, niet per sé logisch al is hij meer het gezicht naar buiten en is Hamstra de echte man.
    Ik kan er nog geen oordeel over hebben dat moet de tijd gaan uitwijzen.

    Echter is Marc TD bij Antwerp, benieuwd of Noukje (die al meer onvrede heeft geuit over OSM) dan ook Antwerp gaat boycotten.

    Topic Closed.

  • Tour de France 2022

    Locked
    10
    0 Votes
    10 Posts
    497 Views

    Wat een heerlijke tour dankzij de dominantie van Jumbo
    Geel , groen en bolletjes.

    Op naar volgend jaar waar Pogi sowieso revance wilt nemen op Vinegaard, hopelijk zien wij dan ook iets van van der Poel.

  • This topic is deleted!

    Locked
    7
    -4 Votes
    7 Posts
    377 Views
  • Rode kaarten

    Locked
    10
    0 Votes
    10 Posts
    605 Views

    @timeenennaam_nl yoo tim ben jij inmiddels al opa?

  • NFT Games

    Locked
    2
    0 Votes
    2 Posts
    246 Views

    @duboisbiking_nl

    Sorry, maar reclame maken voor andere sites is niet toegestaan.

  • Opvolger Ten Hag?

    Locked
    14
    1 Votes
    14 Posts
    645 Views

    En het is Schreurder, laten we het er verder over hebben in het Eredivisie topic 😉

  • OSM wordt wakker!!

    9
    4 Votes
    9 Posts
    607 Views

    @yarivroon_nl Je frustratie herken ik, aan jou aanmelddatum in je profiel te zien ben je 'pas' ingestapt vanaf OSM 2.0 of zelfs 3.0, ik heb de tijd van 1.0 nog meegemaakt.

    Ook op die momenten toen was er een enorme weerstand (ook vanuit mijn eigen persoon). Vanwege alle veranderingen zowel speltechnisch als esthetisch.

    Echter hebben al deze veranderingen de enorme groei van OSM te werk gesteld, zoals Silvester ook aangeeft is Miniclip en hiervoor GB een commercieel bedrijf met als doel een zo hoog mogelijke winst behalen voor de langere termijn.
    Dat er hierdoor 'oude rotten' niet (allemaal) tevreden mee gehouden kunnen worden is dan (helaas) part of the deal.
    Dit zie je in veel bedrijven ook op de werkvloer bij een verandering , dat een deel van de vaste kern niet mee kan in de verandering en daardoor vertrekt. Stilstand is achteruitgang.

    De strategie die erachter zit is om zoveel mogelijk winst te generen voor de langere termijn en daar hoort dan tevredenheid onder het grootste deel van de gebruikers bij. Daar valt dan ook onder om nieuwe spelers zolang mogelijk aan OSM te binden door juist deze updates door te voeren.

    Het idee van hoe het was moet je echter helaas los laten of bij neerleggen want de veranderingen blijven komen zoals deze altijd al gekomen en gegaan zijn in de loop der jaren.
    Maar zoals gezegd snap ik je frustratie, dat is ook van alle tijden.

    Betreft de Winners Cup, het is in alle WC die ik heb gespeeld nog geen één keer gebeurd dat degene met de duurste selectie heeft gewonnen maar wel degene met de beste tactiek (zelf ook 4 finales verloren) en ik had de helft van de tijd een duurdere selectie dan de eigen winnaar maar ik heb er geen euro voor uitgegeven.
    Pay 2 Win is daardoor niet aan de orde, een sterke tactiek is gratis en brengt je verder.

  • Koeman terug als bondscoach!

    Locked
    8
    0 Votes
    8 Posts
    453 Views

    @l-r-van-kessel_nl hahaha mooi verhaal!

  • WIDM 2022!

    Locked
    23
    0 Votes
    23 Posts
    1k Views

    Uiteindelijk bleek Everon Jackson (Bing van GTST) de Mol te zijn!

    Ik heb geen moment op hem gezeten, bijna niemand die ik persoonlijk kon overigens. De winnaar van de app is uiteindelijk de winnaar geworden door de testvragen het best te beantwoorden en in het verleden ooit wat punten in te zetten op Everon.

    Tot over 9 maanden wanneer het nieuwe seizoen van start gaat.

  • This topic is deleted!

    Locked
    4
    -2 Votes
    4 Posts
    104 Views
  • This topic is deleted!

    Locked
    2
    0 Votes
    2 Posts
    19 Views
  • Bedreigingen

    Locked
    7
    0 Votes
    7 Posts
    459 Views

    @de-blauwfazant_nl Fijn dat het afgehandeld is 👏

    Veel plezier verder met het spel. Dan sluit ik dit topic bij deze 😊

  • This topic is deleted!

    1
    0 Votes
    1 Posts
    10 Views
    No one has replied
  • Voetbal: Internationale toernooien

    42
    3 Votes
    42 Posts
    4k Views

    De Schwalbe van het jaar was trouwens te zien bij een wedstrijd tegen Tunesie...Die scheids dient geschorst te worden omdat hij daar in trapte..

  • Winners cup achievement

    Locked
    4
    0 Votes
    4 Posts
    381 Views

    Wel klagen, niet meer reageren vervolgens.

    Topic closed.

  • Beste wensen 2022

    9
    0 Votes
    9 Posts
    439 Views

    @sirclitjeslikker_nl Net hetzelfde hier.