• 0 Votes
    2 Posts
    232 Views

    @the-red-scare_nl Veel spellen hebben de mogelijkheid om packs etc te kopen en daar is OSM geen uitzondering op. Zelfs een simpel Bingo spel of een oorlogspelletje heeft deze opties en packs 👀

    Logischerwijs kosten personeel, servers, IT en andere vaste lasten ook geld en dat moet ook ergens vandaan komen.

    Het is aan jezelf of je wel/geen geld wilt uitgeven of veel/weinig. Die keuze is geheel aan jou. De één doet het en de ander weer niet.
    De één besteed € 10,-- per maand aan bosscoins en de ander koopt liever een spelletje van € 70,-- voor de ps5/Xbox waar hij/zij een paar maanden zoet is. En dat is eigg precies hetzelfde 🤔

    De vergelijking met Poetin kan ik niet maken. Maar dat ter zijde.

    You made your point and your thoughts clear. Case closed 🔒

  • Overmars

    Locked OSM: Het café
    18
    -1 Votes
    18 Posts
    1k Views

    KJH als opvolger, niet per sé logisch al is hij meer het gezicht naar buiten en is Hamstra de echte man.
    Ik kan er nog geen oordeel over hebben dat moet de tijd gaan uitwijzen.

    Echter is Marc TD bij Antwerp, benieuwd of Noukje (die al meer onvrede heeft geuit over OSM) dan ook Antwerp gaat boycotten.

    Topic Closed.

  • Tour de France 2022

    Locked OSM: Het café
    10
    0 Votes
    10 Posts
    497 Views

    Wat een heerlijke tour dankzij de dominantie van Jumbo
    Geel , groen en bolletjes.

    Op naar volgend jaar waar Pogi sowieso revance wilt nemen op Vinegaard, hopelijk zien wij dan ook iets van van der Poel.

  • De OSM krant

    OSM: Het café
    2
    1 Votes
    2 Posts
    401 Views

    @l-r-van-kessel_nl said in De OSM krant:

    Zeker de oldskool garde hier kent het geweldige fenomeen nog : De OSM krant!

    Hier las je nadat je het scoreboard had bekeken de samengestelde verslagen, had je direct een mooi overzicht van de stand en overige uitslagen. Werden de weersvoorspellingen doorgegeven en kon je kijken hoeveel van jouw spelers het team van de week hadden behaald.

    Zojuist lees ik een stuk van Jeroen @Administrator_NL op LinkedIn https://www.jeroenderwort.nl/de-osm-krant-opkomst-en-ondergang-van-een-virtuele-sportkrant/ waar hij pleit voor een terugkeer.

    Een terugkeer die ik eerlijk gezegd ook kan toejuichen. Het was voor mij zeker een element wat zorgde voor meer spelvreugde.
    Iets wat de laatste jaren steeds meer is verdwenen bij vele managers om mij heen als ik de reacties zo hoor.

    Wat zijn jullie gedachten hierover en nog mooier, herinneringen aan?

    Ik mis de erkenning met je team in die krant en de beste opstelling van de week de altijd gewoon leuke voorbeschouwingen etc.

    Waarom is de krant er uit ? het was toch juist een goede toevoeging aan het spel !?

  • Rode kaarten

    Locked OSM: Het café
    10
    0 Votes
    10 Posts
    605 Views

    @timeenennaam_nl yoo tim ben jij inmiddels al opa?

  • NFT Games

    Locked OSM: Het café
    2
    0 Votes
    2 Posts
    246 Views

    @duboisbiking_nl

    Sorry, maar reclame maken voor andere sites is niet toegestaan.

  • Opvolger Ten Hag?

    Locked OSM: Het café
    14
    1 Votes
    14 Posts
    645 Views

    En het is Schreurder, laten we het er verder over hebben in het Eredivisie topic 😉

  • OSM wordt wakker!!

    OSM: Het café
    9
    4 Votes
    9 Posts
    605 Views

    @yarivroon_nl Je frustratie herken ik, aan jou aanmelddatum in je profiel te zien ben je 'pas' ingestapt vanaf OSM 2.0 of zelfs 3.0, ik heb de tijd van 1.0 nog meegemaakt.

    Ook op die momenten toen was er een enorme weerstand (ook vanuit mijn eigen persoon). Vanwege alle veranderingen zowel speltechnisch als esthetisch.

    Echter hebben al deze veranderingen de enorme groei van OSM te werk gesteld, zoals Silvester ook aangeeft is Miniclip en hiervoor GB een commercieel bedrijf met als doel een zo hoog mogelijke winst behalen voor de langere termijn.
    Dat er hierdoor 'oude rotten' niet (allemaal) tevreden mee gehouden kunnen worden is dan (helaas) part of the deal.
    Dit zie je in veel bedrijven ook op de werkvloer bij een verandering , dat een deel van de vaste kern niet mee kan in de verandering en daardoor vertrekt. Stilstand is achteruitgang.

    De strategie die erachter zit is om zoveel mogelijk winst te generen voor de langere termijn en daar hoort dan tevredenheid onder het grootste deel van de gebruikers bij. Daar valt dan ook onder om nieuwe spelers zolang mogelijk aan OSM te binden door juist deze updates door te voeren.

    Het idee van hoe het was moet je echter helaas los laten of bij neerleggen want de veranderingen blijven komen zoals deze altijd al gekomen en gegaan zijn in de loop der jaren.
    Maar zoals gezegd snap ik je frustratie, dat is ook van alle tijden.

    Betreft de Winners Cup, het is in alle WC die ik heb gespeeld nog geen één keer gebeurd dat degene met de duurste selectie heeft gewonnen maar wel degene met de beste tactiek (zelf ook 4 finales verloren) en ik had de helft van de tijd een duurdere selectie dan de eigen winnaar maar ik heb er geen euro voor uitgegeven.
    Pay 2 Win is daardoor niet aan de orde, een sterke tactiek is gratis en brengt je verder.

  • Koeman terug als bondscoach!

    Locked OSM: Het café
    8
    0 Votes
    8 Posts
    453 Views

    @l-r-van-kessel_nl hahaha mooi verhaal!

  • WIDM 2022!

    Locked OSM: Het café
    23
    0 Votes
    23 Posts
    1k Views

    Uiteindelijk bleek Everon Jackson (Bing van GTST) de Mol te zijn!

    Ik heb geen moment op hem gezeten, bijna niemand die ik persoonlijk kon overigens. De winnaar van de app is uiteindelijk de winnaar geworden door de testvragen het best te beantwoorden en in het verleden ooit wat punten in te zetten op Everon.

    Tot over 9 maanden wanneer het nieuwe seizoen van start gaat.

  • Bedreigingen

    Locked OSM: Het café
    7
    0 Votes
    7 Posts
    459 Views

    @de-blauwfazant_nl Fijn dat het afgehandeld is 👏

    Veel plezier verder met het spel. Dan sluit ik dit topic bij deze 😊

  • 3 Votes
    42 Posts
    4k Views

    De Schwalbe van het jaar was trouwens te zien bij een wedstrijd tegen Tunesie...Die scheids dient geschorst te worden omdat hij daar in trapte..

  • Winners cup achievement

    Locked OSM: Het café
    4
    0 Votes
    4 Posts
    381 Views

    Wel klagen, niet meer reageren vervolgens.

    Topic closed.

  • Beste wensen 2022

    OSM: Het café
    9
    0 Votes
    9 Posts
    439 Views

    @sirclitjeslikker_nl Net hetzelfde hier.

  • Corona

    OSM: Het café
    340
    0 Votes
    340 Posts
    21k Views

    @l-r-van-kessel_nl said in Corona:

    Vooral de acceptatie door een gedeelte van de bevolking is zorgwekkend.

    Neem aan dat dat nu toch wel klaar is? Een Chinese lockdown vanwege de Omikron variant die een nog lagere mortaliteit heeft dan de eerdere varianten.

    Met als redenatie
    1). om tijd te winnen om te boosteren (terwijl de vaccins kennelijk niet goed werken, anders zou je nu niet in een lockdown hoeven)

    2). Om te zorg te ontlasten (terwijl er volgens he nieuwe regeerakkoord weer flink bezuinigd gaat worden op de zorg, die voor corona ook al flink overbelast was.

  • Cryptocurrency

    OSM: Het café
    162
    0 Votes
    162 Posts
    17k Views

    Zit ook al een tijdje in de crypto. Echter kwam ik vorige week ook op een leuke site.

    Hier kun je per dag 1 Hi Crypto innen (momenteel ongeveer euro waard per coin), en deze kun je na een jaar laten uitbetalen. Afhankelijk wat de koers gaat doen kun je dus een mooi extra zakcentje verdienen en het kost je niks geen moeite (elke dag paar seconden inloggen en je crypto earnen).

    Als je vervolgens nog meer vrienden uitnodigt krijg je hier ook extra coins voor (ook voor de mensen die hun weer uitnodigen) --> pyramidespel dus eigenlijk (https://www.hi.com/) --> als je geïnteresseerd bent.

    Grootste voordeel --> geen risico

    De tijd zal het leren wat dit gaat brengen.

    Mocht je willen aanmelden dan kun je (w00te) als referral indienen

  • Boss coins rule

    Locked OSM: Het café
    3
    -1 Votes
    3 Posts
    278 Views

    Goed verhaal, lekker kort

  • 2 Votes
    55 Posts
    2k Views

    In tegendeel, dit is echt het enige dat ik nu nog belangrijk vind. Ik kan me nu niet meer voorstellen dat een paar miljard meer of minder voor klimaatverandering en wat asielzoekers meer of minder me ooit iets boeide.

  • Fifa/Fut 22

    OSM: Het café
    6
    0 Votes
    6 Posts
    437 Views

    @sirclitjeslikker_nl Op het gebied van games wel..echter konden 'wij' op 13 jarige leeftijd gewoon stappen, makkelijker alcohol drinken, feesten en genieten zonder dat alles op Superdudes/hyves werd geplaatst.

    Het mes snijdt aan 2 kanten, al kent de jeugd het fenomeen : Memory Card van 8mb ook niet om je save te maken 😆

  • Voetbalshirts

    OSM: Het café
    16
    0 Votes
    16 Posts
    2k Views

    @afca6706_nl Een Feyenoorder koopt dat vod niet.