• Kerstpakketten 2020

    Locked OSM: Het café
    11
    1 Votes
    11 Posts
    741 Views

    De kerst is weer voorbij, de flessen wijn zijn nog niet allemaal genuttigd maar het topic gaat wel dicht.
    Op naar de paaseieren!

  • Complottheorieën / Censuur

    OSM: Het café
    22
    -1 Votes
    22 Posts
    1k Views

    Wakker worden sheeple

  • Aliexpres

    Locked OSM: Het café
    3
    0 Votes
    3 Posts
    226 Views

    Thanks Martijn 🤗

    Voor de volgende keer, mag de vraag gesteld worden in bijv het SKHF café. Een nieuw topic is daarvoor niet nodig 😉

  • OSM WK Darts Poule 2021

    OSM: Het café
    4
    0 Votes
    4 Posts
    327 Views

    @estorilazi_nl Klinkt ook juist dat het dan het bespreken waard is.

    Daar waar ik het verder niet volg is zo'n verslag van jullie wel weer leuk om te lezen 😉

  • Transfers OSM

    OSM: Het café
    2
    0 Votes
    2 Posts
    273 Views

    @Alfonzso_NL192

    Jammer dat er verder niemand heeft gereageerd hierop.

    Het is mij wel degelijk meermaals gelukt om spelers boven de 60miljoen te verkopen, daaronder lukt het altijd wel.

    In de Winners League zie je mondjesmaat +100M transfers voorbij komen, de hoogste uitschieter die ik daar eenmalig heb gezien was + 450M .

  • BCS

    OSM: Het café
    22
    2 Votes
    22 Posts
    3k Views

    Inmiddels alweer 2 jaar geleden maar zijn hier nog oude BCS'ers te vinden?

  • Wie is de Mol? 2020

    Locked OSM: Het café
    49
    1 Votes
    49 Posts
    2k Views

    @L-R-van-kessel_NL

    Jeroen was de mol.
    Nick de winnaar en Tygo helaas weer de nr. 2

    Topic Closed, 2 januari gaan we verder met WIDM 2021.

  • UFC

    Moved OSM: Het café
    12
    0 Votes
    12 Posts
    2k Views

    Jammer, nu is het zeker dat we nooit Tony Ferguson tegen Khabib zullen zien.

  • een wens

    Locked OSM: Het café
    3
    0 Votes
    3 Posts
    208 Views

    Ik denk dat je dan het beste een e-mailtje kan sturen naar de AR support 😉
    Succes.

  • 0 Votes
    5 Posts
    315 Views

    @VascoKiprich_NL said in Het was leuk, zo lang het duurde ...:

    n aardig spelletje. Nu is het niets anders dan een money machine voor de ontwikkelaars geworden. Snellere scout en verkoopkans en dan amper spelers op de markt, zodat je gedwongen wordt spelers met je scout te hale

    OSM is in al die jaren doorontwikkeld tot een succesvol internationaal spel. Dit kan helaas niet op 'lucht'draaien. Er zijn meerdere FTE's hiervoor nodig. Deze dienen ook iedere maand betaald te worden.
    Net als de servers waar het spel op draait.

    OSM is zelfs zo groot geworden dat we voor licenties moeten gaan betalen om de officiële namen te mogen gebruiken (in de meeste gevallen).

    Daarnaast kost innovatie ook geld en daar word het dan ook zeker aan besteed en om heel eerlijk te zijn, OSM is van GB en bij GB moet de schoorsteen ook roken natuurlijk net zoals bij ieder ander commercieel bedrijf.

    Gelukkig kan je OSM spelen zonder ook maar een Euro uittegeven (ik ben daar zelf het levende bewijs van, na 2006 heb ik nooit meer een (P)SK gekocht of de opvolgers daarvan.).
    Indien je de transfers vervelend vind kan je deze uitzetten of in een competitie gaan waar dit uitstaat.
    Je kan een competitie ingaan met alleen bekende en dan afspreken geen transfers te doen.

    M.a.w. de mogelijkheden zijn eindeloos zowel betaald als gratis. Dat je niet kan winnen zonder er geld tegenaan te gooien ben ik het dan ook niet mee eens.
    Kan je als je er geld tegenaan gooit 'makkelijker' winnen? Het antwoord is ja , al betekend het niet dat je automatisch wint. In de Winnerscup heb ik gespeeld tegen teams die 12+ Miljard waard waren en mijn team slechts 1Miljard en nog won ik er van 😉
    Laat dat in het echt nou ook zo zijn, clubs die er miljoenen tegenaangooien winnen ook niet alle prijzen die er zijn en gaan er ook underdogs met de prijzen vandoor.

  • Films

    OSM: Het café
    244
    0 Votes
    244 Posts
    43k Views

    @L-R-van-kessel_NL
    Pathé heeft ook The Lord of the Rings op de agenda gezet. Uiteraard heeft deze jongen meteen gereserveerd, want zo'n gelegenheid kun je als filmliefhebber niet laten lopen.

  • 1 Votes
    17 Posts
    668 Views

    Ik zou hetzelfde gedaan hebben als wat hij doet. Vervolgens zou ik het ook weer goedpraten en dan de volgende keer gewoon weer doen, pas maar op dus 😉

  • O.G

    Locked OSM: Het café
    4
    0 Votes
    4 Posts
    339 Views

    Je bent natuurlijk altijd welkom in het café, Roelie 😉

  • 1 Votes
    42 Posts
    1k Views

    De oplossing is bekend. Overigens is het een milieuprobleem wat omgedoopt is naar klimaatprobleem. Maar dat is slechts een marketingtechnisch begrip dat gebruikt wordt in de media en door mijn achterbakse energieleverancier. Ik ben het overigens volledig eens met het standpunt om co2 uitstoot terug te dringen, maar het moet wel met een eerlijk wetenschappelijk onderbouwd verhaal zijn. Wat de msm propagandeert hierover is volledige waanzin, echt volledig mis informatie, het journaal tegenwoordig kijken is net een foute LSD trip. Je gaat echt getraumatiseerd en full Breivik minded naar bed. Ik ben daarom sinds 2 maanden gestopt met nieuws volgen. Ik heb alleen via de google nieuws zoekfunctie dagelijks het woord prostitutie opgezocht. Ook daar ben ik sinds vorige week mee gestopt. Ik ben sinds afgelopen week een vrij mens en tevens co2 neutraal. Weltrusten heren.

  • Ramadan 2020

    Locked OSM: Het café
    27
    1 Votes
    27 Posts
    1k Views

    Suikerfeest is weer voorbij, topic mag dicht tot Ramadan 2021.

  • 0 Votes
    3 Posts
    224 Views

    Is niet helemaal OSM-gerelateerd hè 😉

    Reclame maken voor andere sites op het OSM-forum niet toegestaan.

  • 0 Votes
    3 Posts
    186 Views

    @unleashed696_NL ok thanks

  • Instagram account OSM

    Locked OSM: Het café
    2
    2 Votes
    2 Posts
    173 Views

    Geen repsons op je topic helaas. Succes met het opzetten van je osm insta account ! 👍

    Topic closed voor nu, als je 10.000 volgers heb mag je weer een topic openen om dit te vieren 😉

  • Tactiek 5-3-1-1...

    Locked OSM: Het café
    2
    0 Votes
    2 Posts
    2k Views

    @AiceTea_NL Hi!
    Je kan wellicht het beste in dit topic discussiëren over tactieken 😉

    Succes

  • Goede doelen

    OSM: Het café
    16
    0 Votes
    16 Posts
    724 Views

    @L-R-van-kessel_NL Jan met de pet kan beter met het geld gewoon de lokale economie steunen zodat de ondernemers in Nederland niet compleet omver vallen en zodat niet enorm veel mensen in armoede en werkloosheid wegvallen