Eurovisie Songfestival 2017

• Global Staff

Volgende week staat het Eurovisie Songfestival voor de 62e keer op het programma. Op dinsdag 9 mei en donderdag 11 mei zijn de halve finales, op zaterdag 13 mei is de finale. Dit jaar organiseert Oekraïne het festival in het International Exhibition Centre in Kiev. Er doen 42 landen mee, waarvan er 26 door gaan naar de finale. Portugal en Roemenië doen t.o.v. van vorig jaar weer mee, Bosnië en Herzegovina en Rusland zullen niet deelnemen.

Nederland wordt vertegenwoordigd door O'G3NE met het nummer Lights and Shadows en zal in de tweede halve finale als zesde acte de présence geven.

Nederland won het songfestival in 1957, 1959, 1969 (gedeeld eerste) en 1975. Na een dramatische koers van de AVROTROS om achtereenvolgens Sieneke, 3J's en Joan Franka af te vaardigen is sinds 2013 besloten om een meer professionele inzending te sturen. Dit had succes, na de 9e plek van Anouk behaalde Nederland met The Common Linnets in 2014 haar beste resultaat in jaren.

Volgens de bookmakers is Italië de ultieme favoriet, al sinds 18 februari staat het daar op de eerste plek. Het land wordt vertegenwoordig door Francesco Gabbani met het nummer Occidentali's Karma.

Op het moment van schrijven staat Portugal op plek 2 en Bulgarije op plek 3. Onze zuiderburen staan op plek 10 terwijl Nederland aan een sterke stijging bezig is en inmiddels op plek 13 staat bij de bookmakers. Volgende week zal uitwijzen wie zich kroont tot winnaar van het Eurovisie Songfestival 2017.

Wie kijkt er naar dit, toch enigszins politiek gekleurde, liedjesspektakel? Ik kijk elk jaar de halve finale waarin Nederland zit en de finale (deels, die duurt me toch eigenlijk wat te lang). Op zich wel interessant om te volgen, zeker omdat ik als radio-DJ heel veel met muziek bezig ben.

• Finale moet lukken, we hebben best een goed nummer en goede zangeressen

• Ik zie Italië echt niet winnen met dat optreden overigens, hoewel het wel veul views heeft

• Domi, kun je wellicht een wat uitgebreidere analyse geven? bvd

• @Jip-Huijs said in Eurovisie Songfestival 2017:

zeker omdat ik als radio-DJ heel veel met muziek bezig ben.

Het is maar wat je muziek noemt... But wait whut, radio-DJ ja?

• Global Staff

@timeenennaam_NL Bij de lokale omroep haha, stelt niet zoveel voor hoor. ;-)

• verkapt ik ben radio dj-topic

• Global Staff

@DominicM_NL said in Eurovisie Songfestival 2017:

verkapt ik ben radio dj-topic

Kut, je hebt me door

• omg epic sax guy is back

• @DominicM_NL epic sax guy 10 hours!

• HIJ DOET HET

• Global Staff

Wat een bagger halve finale was dit ook. De ene inzending nog triester dan de andere, sommige liedjes waren geschreven voor een begrafenis. Ik vond daarnaast het niveau echt laag, die van Australië zong zo vals en gaat alsnog door. Portugal heb je gewoon medelijden mee en België, tjaa wat moet je daarvan zeggen. Goed nummer, goede zangeres op zich maar die staat er echt als en zoutzak en heeft geen uitstraling. We zagen ook nog een stukje van favoriet Italië maar dat maakte qua show ook niet veel. Nederland heeft tov ik nu heb gezien by far de beste inzending.

• Wow dit bestaat gewoon nog. Hoe veel mensen zouden dit actief volgen?

• Gevalletje 'hoe meer buurlanden hoe groter de kans op winst' dit

• This post is deleted!

• Niet zo stoer doen Henrick

• @DominicM_NL Ga jij dat maar als stoere vent kijken dan.

• Italie heeft eigenlijk best wel een briljant nummer. Hopelijk winnen ze. Belgie beste maar die zullen het wel niet worden

• Global Staff

@DominicM_NL said in Eurovisie Songfestival 2017:

Italie heeft eigenlijk best wel een briljant nummer. Hopelijk winnen ze. Belgie beste maar die zullen het wel niet worden

Het werd dus Portugal. Schijnt een mooie tekst te zijn.

Log in to reply

Looks like your connection to OSM Forum was lost, please wait while we try to reconnect.