Te veel transfers! Transfersysteem wijzigen aub.
-
Geen idee als iemand bovenstaand probleem al heeft aangehaald, maar ik vermoed dat ik echt niet de enige ben die hoopt dat er een verandering komt in het transfersysteem. Ik ben een half jaar gestopt met osm, en nu ik net opnieuw begonnen ben besef ik meteen weer waarom ik ben gestopt.
Over het algemeen blijft osm een leuk spel waar je met beperkt wat tijd in te steken toch dagelijks uitkijkt naar je resultaat. Maar het transfersysteem maakt het spel kapot. Het kan toch niet dat een club op 1 seizoen meer dan 100 transfers doet en op deze manier gedurende het ganse seizoen winst genereert en vanzelfsprekend de beste ploeg heeft.
Ik geef toe dat ik er mij ook ooit al aan heb bezondigd, maar besef nu meer dan ooit dat er iets moet gebeuren om het spel evenwichtig te houden tussen spelers die dagelijks uren tijd over hebben en spelers die er graag het plezier in houden door een tiental minuten actief te zijn op osm.
Om nu het meest geld te genereren (en de beste ploeg te hebben) is het zeer simpel, koop steeds de spelers die nog maar net of al kort op de transferlijst staan en verkoop ze meteen voor het maximum bedrag. Continu, meerdere keren per dag... Dit is toch niet realistisch? Ok, er zijn nog zaken die niet helemaal bij de realiteit aansluiten, maar het oneindige transfereren van een speler werkt na enkele dagen reeds enorme wrevel op bij de tegenstanders.
Ik weet ook niet meteen wat de beste oplossing is, of misschien zijn jullie reeds bezig met dit probleem op te lossen, maar het zou aangenaam zijn voor zeer veel spelers als het transfersysteem herzien wordt.
Mogelijke oplossingen?
- 3 dagen tussen aankoop en verkoop van een speler?
- maximum aantal transfers per speeldag (met uitzondering van de voorbereiding)?
- maximum aantal transfers per seizoen?
- 1 transfer per speeldag, maar je kan de transfers opsparen?
- ...
Dank alvast om te reageren als jullie ook zo denken of er misschien een andere mening op nahouden. Suggesties welkom!
-
Hoe meer transfers betekent hoe meer coins managers uitgeven aan nieuwe spelers, scouten of aanvullen clubkas.
Realisme, spelgenot en tactisch inzicht spelen geen enkele rol meer op OSM; men wil gewoon dat je zoveel mogelijk coins uitgeeft.
-
@lorenzo874_nl said in Te veel transfers! Transfersysteem wijzigen aub.:
Over het algemeen blijft osm een leuk spel waar je met beperkt wat tijd in te steken toch dagelijks uitkijkt naar je resultaat. Maar het transfersysteem maakt het spel kapot. Het kan toch niet dat een club op 1 seizoen meer dan 100 transfers doet en op deze manier gedurende het ganse seizoen winst genereert en vanzelfsprekend de beste ploeg heeft.
Ik geef toe dat ik er mij ook ooit al aan heb bezondigd, maar besef nu meer dan ooit dat er iets moet gebeuren om het spel evenwichtig te houden tussen spelers die dagelijks uren tijd over hebben en spelers die er graag het plezier in houden door een tiental minuten actief te zijn op osm.
Om nu het meest geld te genereren (en de beste ploeg te hebben) is het zeer simpel, koop steeds de spelers die nog maar net of al kort op de transferlijst staan en verkoop ze meteen voor het maximum bedrag. Continu, meerdere keren per dag... Dit is toch niet realistisch? Ok, er zijn nog zaken die niet helemaal bij de realiteit aansluiten, maar het oneindige transfereren van een speler werkt na enkele dagen reeds enorme wrevel op bij de tegenstanders.
Je hebt gelijk dat het transfersysteem niet heel realistisch is, maar moet dat dan? Juist omdat OSM niet heel realistisch is, kan je alles doen in een kwartiertje. Ga het maar eens vergelijken met bijvoorbeeld een game als Football Manager. Deze game komt het dichtst bij de werkelijkheid, maar is vrijwel onmogelijk om even in een kwartiertje te spelen en er dan ook nog resultaten mee te behalen. Iets wat met OSM wel lukt.
Het goedkoop aankopen en weer duur verkopen van spelers is altijd al een onderdeel geweest van OSM en ik verwacht niet dat ze dit nu gaan veranderen.
"Ok, er zijn nog zaken die niet helemaal bij de realiteit aansluiten, maar het oneindige transfereren van een speler werkt na enkele dagen reeds enorme wrevel op bij de tegenstanders."
Waarom? De tegenstanders kunnen dit toch ook gewoon doen?
Ik weet ook niet meteen wat de beste oplossing is, of misschien zijn jullie reeds bezig met dit probleem op te lossen, maar het zou aangenaam zijn voor zeer veel spelers als het transfersysteem herzien wordt.
Mogelijke oplossingen?
- maximum aantal transfers per speeldag (met uitzondering van de voorbereiding)?
- ...
Dank alvast om te reageren als jullie ook zo denken of er misschien een andere mening op nahouden. Suggesties welkom!
Thanks voor je feedback. Ik zal dit doorspelen aan Gamebasics.
-
Transfers zelf is het probleem niet. Sterker nog, dat is juist het leuke van het spel. Teambouwen. Ik vind persoonlijk dat er juist te weinig transfers plaatsvinden, zeker aan het einde van het seizoen.
Het geen limiet hebben op uitgaven m.b.t. Timers afkopen en clubkascompensatie is het probleem. / scout (15 coins), 5e en 6e tk te duur.
-
@lorenzo874_nl misschien de coins 1 duurder maken
-
Heb juist de indruk dat ze het aantal transfers al naar beneden hebben gebracht ten opzichte van een tijd terug. Verkoop bijna niets meer als een competitie een volledige week heeft gedraaid.
-
@fc-eddie_nl said in Te veel transfers! Transfersysteem wijzigen aub.:
@lorenzo874_nl said in Te veel transfers! Transfersysteem wijzigen aub.:
Je hebt gelijk dat het transfersysteem niet heel realistisch is, maar moet dat dan? Juist omdat OSM niet heel realistisch is, kan je alles doen in een kwartiertje. Ga het maar eens vergelijken met bijvoorbeeld een game als Football Manager. Deze game komt het dichtst bij de werkelijkheid, maar is vrijwel onmogelijk om even in een kwartiertje te spelen en er dan ook nog resultaten mee te behalen. Iets wat met OSM wel lukt.
Het goedkoop aankopen en weer duur verkopen van spelers is altijd al een onderdeel geweest van OSM en ik verwacht niet dat ze dit nu gaan veranderen.
"Ok, er zijn nog zaken die niet helemaal bij de realiteit aansluiten, maar het oneindige transfereren van een speler werkt na enkele dagen reeds enorme wrevel op bij de tegenstanders."
Waarom? De tegenstanders kunnen dit toch ook gewoon doen?
Mogelijke oplossingen?
- ...
Thanks voor je feedback. Ik zal dit doorspelen aan Gamebasics.
Het spel hoeft inderdaad niet de volledige realiteit weerspiegelen. Maar zoals je zegt blijft het een leuk spel omdat je er niet eindeloos tijd moet insteken (max. kwartier kun je al veel doen). Maar als je er een sport van maakt om te transfereren om steeds meer geld te genereren, dan ga je er niet geraken op een kwartier. En net dit maakt het onaangenaam voor alle spelers die het eenvoudig willen houden ten opzichte van spelers die er wel de tijd voor willen nemen om iedere 2u in te loggen en spelers te kopen en verkopen.
Ik weet dat je een competitie kan spelen waarbij je transfers verbied, maar dit is van het ene uiterste naar het compleet tegenovergestelde gaan. Dat hoeft nu ook niet. En daarbij komt dan dat je sowieso met een privé competitie te maken hebt, en ik heb al ervaren dat je dan veel minder spelers hebt die zich aansluiten bij die competitie. En een competitie met 2 spelen, dat is echt niet gezellig.
Ik ben misschien naïef om te denken dat er nu iets zal veranderen aan het spel, maar naar mijn mening zal het spel hier verder onder lijden!
-
@mikevanderhilst_nl
Snap echt niet hoe een manager uit 2011 dit kan zeggen. Wanneer is het genoeg, elke minuut een transfer? Is dat waar een voetbal simulatiespel wat jou betreft om gaat? Teambouwen? Handelen?Wat armoedig zeg.
-
Ik ben het eens met dit topic. Speel al sinds weet ik wanneer, en dit is altijd kwalijk geweest.
Vooral het doorverkopen van spelers zorgt voor een competitie die compleet uit balans is. Hier moet gewoon echt een limiet op zitten, dat een speler die je aangekocht hebt pas naar v.b. 12 rondes weer verkocht kan worden.
Veel mensen gebruiken het om vanaf het begin je transferbudget exponentieel vergroten. Dan kun je zeggen, iedereen doet dit, waarom doe je het zelf niet. Maar het verschil dat als je dit met NAC of PSV doet is na 5 speelrondes al 150 miljoen. Een competitie wordt juist leuk als NAC genoeg geld bij elkaar geschraapt heeft om die goedkope 80 37 jarige spits eindelijk te kunnen kopen. Niet dat PSV hem weg snaait en voor het drievoudige erop zet en binnen no time verkocht is.
Ik zit nu in een competitie waar de rijkste club alle beetje fatsoenlijke spelers koopt en voor het maximale doorverkoopt, die man heeft alleenrecht in de competitie, want geen andere club kan ook maar een steek beter worden. Dat is zijn goed recht, zo werkt het spel, en hij gaat op z'n sloffen de competitie winnen, maar ik denk dat dit voor GameBasics weinig nieuwe spelers trekt.
-
De echt goede teambouwers op OSM kunnen ook met kleine clubs binnen vrij korte tijd al een behoorlijk hoog totale teamwaarde bemachtigen. Vrijwel net zo hoog als de topteams in de competitie. Constant vier spelers op de transferlijst voor 2,5 keer de waarde. 'Doorverkopers' kopen en weer doorverkopen. Dat wil dus zeggen: spelers van 60 à 70 qua ratings via de scout kopen en dan weer voor 2,5 keer de waarde verkopen, om zo meer geld te genereren. Veel online zijn om weer opnieuw 4 spelers op de transferlijst hebben staan, na wat spelers verkocht te hebben.
Ik snap dat dit niet voor iedereen is weggelegd en dat je ook het nodige geluk moet hebben met het verkopen van je spelers, maar dit is al jarenlang een tactiek die standaard gehanteerd wordt bij de topmanagers op OSM.
De kritiek die de topicopener heeft geuit is al doorgegeven aan Gamebasics. Maar of ze er echt wat mee gaan doen betwijfel ik. Spelers goedkoop aantrekken en direct weer duur verkopen, is een tactiek die al sinds jaar en dag bestaat. Daarnaast zijn spelers transfereren ook gewoon een van de leukste onderdelen op OSM, aangezien we -naast de weekend events die gericht zijn op het trainen van spelers- alleen (weekend) events hebben die gericht zijn op de scout of het verkopen van spelers (transferfrenzy).
De kans dat hier dus aanpassingen op gemaakt gaan worden is vrij klein, vermoed ik zo.
-
Wat beter zou helpen, is als marge meer zou doen. Dus als je voor 2,5x niet zo makkelijk van je spelers af komt dan voor 2,0x, en als ze voor 1,5x heel snel verkocht worden. Dan kun je strategischer bouwen. Ben je even een tijdje niet online, dan zet je ze er voor duurder op dan als je elke worker kunt checken. Nu doet marge vrijwel niets, waardoor iedereen maar zijn spelers er voor 2,5x op knikkert.