Het zaad van Karbaat

• Het verhaal over de spermakliniek in Barendrecht (onder de rook van Rotterdam) is al jaren 'berucht'.

Een kliniek die draaide op het zaad van 3 á 4 donoren welke in grote getallen voor nakomelingen hebben gezorgd. Deze donoren wisten zelf ook niet dat er zoveel vrouwen mee geholpen werden. Dit kwam mede voort uit het feit wat Karbaat de donoren vertelde.

Ook de moeders (Bewust alleenstaande moeders, stellen die het zelf niet voor elkaar kregen vanwege slecht zaad van de man) waren niet op de hoogte van het geringe aantal donoren.
    Dr. Karbaat heeft ook allemaal verschillende donor profielen op papier gezet waaruit de moeders konden kiezen, echter was dit allemaal gebakken lucht. Zo werd één donor ( van Surinaamse afkomst met een autistische stoornis) 'verkocht' als zijnde een hoogopgeleide man uit Limburg met blond haar.

Karbaat heeft vermoedelijk ook zelf zijn eigen zaad gebruikt (en ook zaadcocktails gemaakt met dat van hem en de andere donoren), nu is vandaag de uitspraak geweest van de rechter en het DNA wat ze van Karbaat hebben verkregen mag nu gebruikt worden om uit te zoeken of hij dit ook echt heeft gedaan.
    Zijn nabestaande hebben dit tot nu toe altijd tegengehouden maar het recht heeft gezegevierd :

https://www.ad.nl/binnenland/donorkinderen-spermadokter-karbaat-mogen-zijn-dna-gebruiken-voor-vaderschapstest~a831e308/

Zo zijn er ook verhalen van moeders die meerdere kinderen op deze manier wilde, met de eis dat dit dan van dezelfde donor moest zijn, echter is het dus gebeurd dat er voor 1 kind het zaad van (vermoedelijk) Karbaat is gebruikt en voor het andere kind het zaad van de Surinamer.

Zijn er hier op dit forum ook ergens nakomelingen uit de Karbaat kliniek zover zij weten? Of heb je twijfels?
    De kinderen van de half surinaamse donor vertonen over het algemeen redelijk wat dezelfde uiterlijke kenmerken net zoals de nakomelingen van (vermoedelijk) Karbaat.

Zelf ken ik er een aantal en heb me er toen in het verleden wat meer in verdiept waardoor dit onderwerp mij wel triggert. Bedoel hier op het forum kwamen dagelijks tientallen mensen, tegenwoordig een handjevol maar toch..benieuwd of er hier ook een aantal tussenzitten.

• donorprofielen*

• Ik ben de autistische Surinamer die je zoekt.

• @scheeftand_nl

Die heb ik toevallig al eens ontmoet, een aardige man trouwens echter een potje armpje drukken had ik niet aan moeten beginnen.

Maar niemand hier die er in zijn omgeving mee te maken heeft gehad?

• Nee. Ik denk niemand hier. Alsof iedereen in de wereld een kind van Karbaat zou zijn. Klinkt trouwens echt als een enge man. Lijkt Karbonkel wel