Kanarifuglene: [KL] League
-
@a-touch-of-magic_nl Das dan pech hebben en jammer voor je. Ik heb nu ook een KL3B wat gewoon bijna zelfde was als mijn KL4A. Het is wat het is, het moet maar
-
Even een vraagje: als de laatste speeldag gespeeld is en we dus in het offseason zitten. Mogen er dan wel spelers onder de spelerswaarde verkocht worden (dus voor de minimum prijs) en mogen er dan wel oefenwedstrijden worden gespeeld? Om mensen een beetje extra steun voor de WL mee te geven.
-
@mees2006_4_nl Lijkt me van niet, de regels gelden de hele competitie.
-
-
@mees2006_4_nl Goed dat je het vraagt. Dit is niet toegestaan. Het is altijd heel vriendelijk bedoeld om iemand te helpen voor de WinnersLeague, maar spelers tegen ongebruikelijke marges verkopen aan andere managers is eigg het verschaffen van een oneerlijke positie en is vanuit de OSM regels al niet toegestaan (regel 7)
-
Ik zal zo een update van de standen plaatsen
Het belooft nog spannend te zijn in een paar leagues -
-
@maricja_nl waarom staat gangstermow van Juventus zo hoog in KL3B? Zijn ds is 1e en gaat ie nooit worden en staat 2e. Terwijl ik 4e sta met ds9. Torino staat 5e met ds9 en staat 3 punten onder mij, ook boven mij op de sheet? Vreemd.
-
@fc-legend-kyrill_nl We gebruiken de ds-sheet, weet je nog? En omdat hij 2e staat, krijgt hij bonuspunten. Lees anders de regels en de berekeningen nog eens door
-
@maricja_nl ik heb jullie ds sheet bij gepakt die in regels en uitleg topic staat. En kom ik tot 1870 geen 2570. Die klopt toch?
-
@fc-legend-kyrill_nl Torino heeft ds13 maatje! Zij doen dit al jaren, heb er nou maar vertrouwen in dat het klopt. En probeer te promoveren door het spel te spelen, en niet door commentaar te leveren
-
Sowieso moet je de KL2 niet gaan opsplitsen dat zou de competitie niet ten goede komen.
gewoon een KL 5A en B erbij en als je nog meer managers hebt een KL 6A en B erbij enz enz..On topic: hele jaar komt promo niet in gevaar en ineens kan ik geen thuis game meer winnen, nu kan ik alsnog naast de pot pissen vanavond winst uit zou denk ik genoeg moeten zijn anders word het laatste pot spannend hoe het gaat eindigen.
-
@fc-legend-kyrill_nl En wissel nu ds 1 eens naar ds 2?
Dan krijg je namelijk wel die punten ga ik vanuit. Slaat nergens op dat er maar 1 team ds 1 heeft. -
En inmiddels het kampioenschap binnen dus gaan we coronaproof op de platte kar door Florence
-
@fc-legend-kyrill_nl Ik zou het knap vinden als jij weet wat je sheet-ds is, want deze staan nergens vermeld
-
@meneer-speksnijder_nl Gefeliciteerd
Het zal voor mij nog erom gaan spannen, op de laatste dag.
-
-
@dave-jansen_nl Ik denk dat het em vooral zit in de druk van de laatste wedstrijden. Uitspelende partijen proberen tenslotte nog punten te pakken in uit wedstrijden om zo hoog mogelijk te eindigen of om degradatie tegen te gaan. Met als gevolg dat mensen meer risico nemen of juist niet en verdedigender gaan spelen, waardoor je veel gelijke spelen kan hebben.
-
@maricja_nl wat is de reden dat die nergens vermeld staat? Ik snap dat oefenwedstrijden dingen enzo niet openbaar wordt gemaakt. Maar de sheet ds van KL hoort toch gewoon in het KL topic te staan? Ik kan toch niet enige zijn die dat gek vind?
Dit staat in je eigen openingspost van de KL regels en uitleg topic:
''Berekening score
De score per manager wordt berekend dmv een aparte sheet. Hieronder staat de uitleg van de berekening van de score:Iedere manager begint met 1000 punten.
Aantal plaatsen boven of onder sheet ds x 100 (onder sheet ds = -)
DS bonus (behalen van je ds) = 200 punten
Bekerpunten:
Kwartfinale beker +50
Halve finale beker + 100
Runner-up + 150
Bekerwinnaar + 250
Competitiepunten x 10
Plekken 1, 2 en 3, leveren extra punten op: resp. 600, 300 en 150
Plekken 18, 19 en 20 zorgen voor punten in mindering: resp. -100, -200 en -400
Straffen van overtredingen worden in mindering gebracht.
Score wordt vermenigvuldigd met coëfficiënt van de league (KL1 = 2,0, KL2 = 1,5, KL3 = 1,0 en KL4 = 0,8)In de KL wordt gebruik gemaakt van een alternatieve ds-sheet, om de doelstellingen van de teams opnieuw te bepalen aan de hand van teamwaarde en inkomsten.''
Dus dan is die berekening die daar boven in staat toch de juiste?
-
@fc-legend-kyrill_nl We hebben ooit eens besloten dat het niet gedeeld werd en dat is eigg nooit veranderd. Mensen die graag hun sheet-ds wilden weten, konden dit altijd opvragen, maar ieder seizoen zijn dat er maar maximaal 2 managers, dus blijkbaar is er ook geen behoefte aan
Daarnaast kan je niet iets gaan berekenen als je niet alle details weet, toch?