Vragen en Feedback over de ranglijsten,records en doelstellingen

• Zijn er in de toekomst veranderingen op komst m.b.t. een eerlijkere puntentelling per competitie ? Het probleem is nu dat korte competities veel te veel punten genereren X het feit dat die allemaal ook nog eens lage spelerswaardes hebben. Een totale scheefgroei dus tussen moeilijkheidsgraad en beloning. Ik weet dat dit ooit gedaan is om onbekendere landen populairder te maken maar dat probleem is nu toch wel verholpen met de wereldkaart achievement.
      Het rekenmodel achter de algemene ranglijst is wel top ( laatste 6 maanden 100% , daarna 100-1% ) een eerlijk en competatief model waarbij je managers met veel historie wel beloond , maar het voor nieuwe spelers niet onmogelijk maakt om binnen 1-2 jaar de top 100 te behalen.

• Om meer diversiteit in de competities te krijgen zou ik graag een verbreding zien in het model achter het aantal teams per competitie en de doelstellingen.
      Het is nu erg beperkt. de laagste DS is DS16. Ooit gemaakt voor een competitie van 18 teams. Inmiddels zijn er competities bij met 24 teams, maar de doelstellingen zijn nog steeds hetzelfde. Lekker makkelijk dan om 12 teams DS13 en DS16 te geven maar dit is natuurlijk niet realistisch met de toename in teams.
      Ook het aantal teams per competitie zou dan wat kunnen worden uitgebreid.
      Argentijnse competitie is nu gesplitst maar hoort gewoon met 30 teams te zijn.
      Dan kun je daar gelijk de nieuwe doelstellingen op aanpassen. DS24 als laagste als voorbeeld

• Waar zijn de ranglijsten te vinden van de buitenlandse osm versies ?

• Is het mogelijk om er een te maken waar alle landen zijn samengevoegd ?

• Is het mogelijk om de records pagina uit te breiden ? Zeg maar iets meer dan 4 records waar nooit meer iemand aan gaat komen.
      Meeste punten per competitie, topscorers, snelst stijgende managers etc.
      Dat zijn die kleine dingetjes die dit spel nog zoveel leuker zouden maken.

• De ranglijst op de Applicatie is al maanden bugged. Sommige spelers hebben dezelfde positie en andere staan weer hoger of lager dan hun puntenaantal.

• Waar is het puntenaantal onder het kopje ranglijst-wereld- op de Applicatie op gebaseerd?
      Aantal managers ? gemmideld aantal punten ? geen van beiden lijkt me reeel. of ook bugged ?

• @MikevanderHilst_NL

• Het probleem dat je aanstipt is dat grote competities niet vol komen. Je krijgt meer managerpunten als je tegen actieve managers dan tegen computers.
      De basis hoe je managerpunten verdient daar kan niet aan gesleuteld worden. Je kunt dus (nog)niet zeggen voor een kleine competitie (estland) krijg je minder managerpunten dan een grote competitie (engeland)

• Doelstellingen worden bepaalt aan de hand van teamwaardes. Ik vind DS 16 voor een competitie helemaal niet zo gek.
      Wat betreft die competitie van Argentinië die is makkelijk uit te leggen. 30 teams dus heb je 58 speelronden. Als er dan ook nog de beker word gespeeld kom je uit op 5 extra speelrondes. Totaal is dat 63 dagen. Een competitie die meer dan 2 maand duurt is lang. Als managers dan hun doelstelling niet meer kunnen halen nemen ze ontslag en krijg je een competitie die op het eind alleen maar vol zit met computer teams.

• Community --> Ranglijst --> land --> rechtsboven kun je land kiezen.

• Wat schiet je er mee op? Managers uit Nederland en België staan hoog in de ranglijst als je alle landen toevoegt veranderd er niet veel aan. Duitsland zit bijvoorbeeld op 30.618, Frankrijk op 41.734 en Engeland op 33.873. Nederland zit op 118.930

• Leuk maar weinig toegevoegde waarde is altijd gezegd.

• Nieuw topic aanmaken en melden als bug / fout

• Er staat bij gemiddeld aantal managerpunten.

• Moderator NL

@MikevanderHilst_NL

Nog verdere vragen of kan deze gesloten worden?

• Bedankt voor het reageren op alle punten Henk.

Echter mis je een beetje wat ik bedoel bij de twee belangrijkste punten.

Je geeft aan dat het voordeel van korte competities komt doordat lange competities moeilijker vol komen en je dus meer wedstrijden tegen de cpu/inactieve managers speelt en minder punten verzameld. Dat is misschien in zijn algemeenheid wel waar maar dat staat er verder toch los van ? Ik typ dit niet zomaar, dit is na jarenlange ervaring met dit spel en met de puntentelling. In korte ( 10 mans ) competities pak je vrij gemakkelijk 300 punten per dag en dat is never nooit te halen in een lange competitie ( ook niet als alles vol zit en je alles wint )

Hier komt dus nog eens bij dat het verschil in teamwaarde in grote bekende competities veel groter is.
    ( verschil van 300 miljoen (Engeland/Spanje) tegenover het topteam ipv 10 miljoen in een kleine competitie )

Even simpel gezegd is die lange competitie dus 30 keer zo moeilijk en krijg je er ongeveer 2 keer zo weinig punten voor. Een scheefgroei van 6000 procent.

Zou het niet fijn zijn als OSM een puntentelling had die het in alle leagues mogelijk maakt om goed te scoren ? En hoort iemand die kampioen word met Excelsior minder punten te krijgen dan iemand die voor de 28e keer kampioen is in Estland ?

Met een paar kleine aanpassingen zou het al veel eerlijker zijn.

Je reactie op punt 2 kan ik niet helemaal plaatsen.
    de huidige doelstelling inclusief DS16 zijn prima doelstellingen ja, maar ooit gemaakt voor een 18 of 20 mans competitie.
    Met 24 clubs is het dan toch niet reeel om dezelfde doelstellingen te hanteren ? die moeten dan toch meegroeien met de grote van de competitie ? Dat ben je toch wel met me eens ?

Het punt wat je maakt over Argentinie vind ik een drogreden.
    Dus omdat de gemiddelde manager ontslag neemt als hij zijn doelstelling niet haalt kunnen anderen niet genieten van een lange competitie ?
    Het is voor iedereen aan zichzelf hoeveel moeite die doet om een competitie vol te krijgen.
    Iemand die geen moeite doet hem vol te krijgen zal er ook geen moeite mee hebben als die aan het einde bijna leeg is. Iemand die er moeite voor doet zal ook beloond worden met actieve managers.

Dit heeft ook weer te maken met het aanbod in competities. Diversiteit.
    Wel zou ik die 30 mans competitie pas doorvoeren als zoals boven gezegd de doelstellingen worden uitgebreid want 10 teams met DS16 is net zoals het voorbeeld van de competities met 24 teams dan niet meer reeel.

De reactie op de statistieken pagina : ''Leuk maar weinig toegevoegde waarde is altijd gezegd'' vind ik vrij jammer. Hier verschillen we blijkbaar van mening. Ik denk dat zulke dingetjes juist heel belangrijk zijn om genoeg uitdagingen te houden voor managers die al jaren spelen en daarnaast is een soort van hall of fame een erkenning en gewoon weer een nieuwe doelstelling voor veel mensen. Oftwel, actievere spelers en meer inkomsten voor Gamebasics.

De andere punten zijn duidelijk.
    gemmideld aantal managerpunten in die toplijst is dus het gemmideld aantal managerpunten ( in de top 100 )

Een algemene ranglijst is nog niet relevant omdat de andere landen niet op level zijn.

De bug zal ik melden.

Gr

• @FC-Eddie_NL

Gesloten ? Word er eens een inhoudelijk feedback topic gemaakt over een serieuze kronkel in het spel en dan wilje me gelijk mond dood maken ? :p

Verplaatsen naar suggesties en ideeen is ook top maar kon dat topic echt niet meer vinden. Excuses.

Doe maar een paar maanden open laten staan en eventueel pinnen.
    Dit onderwerp verdiend meer aandacht.

• Moderator NL

@MikevanderHilst_NL SI bestaat niet meer op zichzelf, is terug te vinden onder Het Spel samen met het crewforum.

Echter is daar eenzelfde regel als hier die er al jaren is, en dat is dat er geen "discussietopics" worden opengelaten, tenzij aangemaakt en dus goedgekeurd door de moderatoren.

Mark heeft je vragen beantwoordt in zijn post en gezien jouw post lijken er verder geen nieuwe vragen meer te zijn en dus gooi ik er een slotje op. :thumbsup:

• Mijn punt over Argentinië vind je een drogreden?

Ik ben een aantal jaar moderator geweest van het B&F forum waarbij ik ook veel te vinden was op het AV forum en het S&I forum. Inmiddels ben ik judge maar die vragen van je over Argentinië, de statistieken die kwamen elke maand wel een keer of 10 voorbij op de forums.

Je kunt in Argentinië nog je best doen om de competitie vol te krijgen met actieve managers maar er zijn er altijd wat die het niet meer zien zitten als ze hun doelstelling niet meer kunnen halen en die dan ontslag nemen. Dan denk jij aan het begin ik heb een mooie volle competitie en dan zit die aan het eind nog maar voor de helft vol. En ze hoeven niet alleen ontslag te nemen ze kunnen ook door ons (judges) gelockt of geschort worden of ze dat nu in jouw competitie doen of in een andere.

De doelstellingen (voor als je dit nog niet wist) worden gebaseerd op teamwaarde, positie van de club in de competitie de afgelopen jaren en nog wat criteria die ik niet zo 1, 2, 3 meer weet. Dus dat jij zegt "Lekker makkelijk dan om 12 teams DS13 en DS16 te geven". Slaat nergens op want er zijn helemaal geen 12 teams met DS13 en DS16. Tenminste ik kan ze niet vinden.

Nog even verder over die doelstellingen. Je hoeft niet overal de realiteit weer terug te halen. Als ze in Argentinië een competitie spelen met 30 teams hoeft dat op OSM nog niet.

Moeten ze dan ook voor de Champions League en de Europa league een knock out systeem gaan maken(technisch nog niet mogelijk voor de engine) omdat het niet geloofwaardig is dat ze het nu in competitie vorm hebben.Eigenlijk moeten ze dan ook de doelstellingen allemaal op 1 zetten omdat elk team de beker wil winnen. Is het dan realistisch dat een team als zorya luhansk (teamwaarde 35,78 miljoen) dezelfde doelstelling heeft als Manchester United (teamwaarde 292,83 miljoen)????

Je kunt gewoon de realiteit niet elke keer nabootsen. Soms moet je er van afwijken.

De reactie op de statistieken pagina : ''Leuk maar weinig toegevoegde waarde is altijd gezegd'' vind ik vrij jammer. Hier verschillen we blijkbaar van mening.

Als je goed leest zie je dat dit niet mijn mening is. Ik zeg duidelijk. Leuk maar weinig toegevoegde waarde IS ALTIJD GEZEGD Dit idee is ook al honderden keren voorgesteld op het S&I forum destijds. En daarbij heb je nu de achievements die de records overnemen.

Log in to reply

Looks like your connection to OSM Forum was lost, please wait while we try to reconnect.