Cheaters aan de schandpaal

• Wat zijn de gevolgen van spelbederf/vals spelen bij OSM? Ik heb een keer gezien dat er eentje een week 'vakantie' kreeg. Nu net even gekeken of deze persoon weer hetzelfde aan het doen was en ja hoor... Identieke werkwijze als destijds.
    Het vergalt de fun voor anderen.

Bij Steam heb je de VAC status hiervoor. Je kunt de status "in good standing" hebben of bijvoorbeeld:
    1 game ban(s) on record | Info
    7 day(s) since last ban

Is het niet verstandig om op een of andere manier aan te geven dat de manager in overtreding is geweest? Andere gebruikers van OSM zullen alerter zijn en wetende dat de persoon onder een loepje ligt zal deze waarschijnlijk niet zo snel nog een keer de fout in gaan.

Om het voor de devs simpel te houden is misschien een kleurensysteem bij de managersnaam al simpel genoeg. geel: recent in overtreding geweest, rood: geschort uit de competitie.
    En de kleur rood blijven handhaven totdat de competitie afgelopen is en de kleur geel een dag of 60 (ongeveer 2 competities).

• Terwijl ik dit stukje aan het typen was bedacht ik me een andere methode. Mensen spelen vals bij een spelletje om te winnen, wil je ze dus aanpakken moet je ze niet laten winnen. Het zou cool zijn om bij iemand welke een straf heeft de performance rating aan te passen. Dus bij een normale speler is de wedstijduitkomst = (OSM magische formule) * 1.0 , bij iemand met een straf is uitkomst = OSM * 0.5 ofzo.

• Moderator NL

@R0bbyK_NL said in Cheaters aan de schandpaal:

Wat zijn de gevolgen van spelbederf/vals spelen bij OSM? Ik heb een keer gezien dat er eentje een week 'vakantie' kreeg. Nu net even gekeken of deze persoon weer hetzelfde aan het doen was en ja hoor... Identieke werkwijze als destijds.
    Het vergalt de fun voor anderen.

De judges op OSM treden streng op tegen cheaters die het spel bederven. Zodra je een manager op het spoor komt die je verdenkt van cheaten dan kun je hem aangegeven door een report in te dienen, waarna er vervolgens altijd zal worden gekeken of een manager daadwerkelijk in overtreding is. Wanneer inderdaad blijkt dat een manager de regels heeft overtreden dan zal een gepaste straf volgen.

Is het niet verstandig om op een of andere manier aan te geven dat de manager in overtreding is geweest?

Informatie met betrekking tot straffen aan managers blijft uitsluitend binnen de OSM Staff en zal dus niet openbaar worden gedeeld. Alleen straffen aan managers van crews zullen met een korte omschrijving op het forum worden vermeld vanwege een mogelijke straf voor de crew. In het geval een manager een lock of een schorsing heeft gekregen, zal dit overigens wel op zijn profiel te zien zijn dat hij deze straf heeft gekregen zolang de straf staat.

Voorheen was er wel een 'schandpaal voor cheaters' in de vorm van een topic op het forum waarin andere gebruikers cheaters en veelplegers konden posten, maar sinds de komst van het nieuwe forum bestaat dit topic niet meer.

• Moderator NL

@R0bbyK_NL
    Ten eerste, dit is engine technisch niet eens mogelijk en ten tweede willen wij managers ook de kans geven om het spel wel op een eerlijke en normale manier te spelen als ze geleerd hebben van hun fouten.

• Moderator NL

Dank voor je reactie Sil! :)

Heldere uitleg en duidelijk

• De Judges hebben hun werk goed gedaan, "Schorsingsdagen over: 14"

Informatie met betrekking tot straffen aan managers blijft uitsluitend binnen de OSM Staff en zal dus niet openbaar worden gedeeld.

Jullie doen net alsof het NAW gegevens met BSN betreft... Het is maar een suggestie om het minder aantrekkelijk te maken vals te spelen. ps. jullie delen dus wel de straf ;)

Log in to reply

Looks like your connection to OSM Forum was lost, please wait while we try to reconnect.