Speler kopen voor waarde van de speler

• Een speler in mijn competitie koopt in de voorbereiding een keeper.
    Het gaat om Courtois, deze speler is 12 miljoen waard en deze coach betaalt MAAR 12 miljoen voor deze speler. Deze speler heeft nog geen 10 tellen op de transferlijst gestaan!

Hoe kan dit? Of is dit vals spelen?

• Zo nu en dan krijg je eens de mogelijkheid om een speler te kopen welke niet zichtbaar is op de transferlijst. Dit is dan vaak voor een bedrag dat aanzienlijk dicht bij de waarde ligt.

Volgens mij zijn dat zogenaamde 'buitenkansjes'. ;)

• Buitenkansje.
    Mja, die komen bij mij ook wel eens voorbij.
    Dit zijn 99 vd 100 keer oudere spelers, die net iets beter zijn dan mijn selectie.

Maar als je selectie gemiddeld 65 is, dan een getalenteerde keeper 90+ in je schoot geworpen krijgt, ruikt dit naar vervalsing. Vandaar mijn vraag.

• De optie is er en mag gewoon aangeboden worden, het is alleen ten nadele van de manager die hem verkoopt voor een spotprijs, terwijl je hem voor maximaal ook wel kwijt raakt, dit noemen we dom managerschap :wink:

• Moderator NL

@Mr.Toby_NL

Die manager heeft geluk gehad met de buitenkans. Soms krijg je ook de wat jongere spelers via die manier aangeboden. Geen idee hoe hij zou moeten vals spelen door een keeper uit Engeland te halen als je in Amerika speelt.

Log in to reply

Looks like your connection to OSM Forum was lost, please wait while we try to reconnect.