Belachelijke "steals"

• De laatste paar dagen zie ik overal het team dat 2x (of meer) zo goed is qua stats heel vaak ineens gelijkspelen en verliezen. Is er een update of aanpassing geweest waar wij niet vanaf weten? En zo ja blijft het zo dat je met minder kansen net zo makkelijk een resultaat kan behalen?

Als je namelijk alle stats (schoten, balbezit, veldverhouding) domineert, maar dan nog gewoon verliest dan is het wel een beetje klaar met wat je nog kan aanpassen om wel te winnen. En is het gewoon meer een kansspel.

Heb btw ook opgelet of het verschil zit in SVA, ZDV of OVA en 451, 433 of 442 of evt verschil in TW. Maar het lijkt complete willekeur...

Mochten jullie nog meer onderbouwing zoeken dan heb ik ook genoeg screenshots van de laatste dagen die aantonen dat het echt een veelvoorkomend probleem is. Maar er zijn ook veel managers die mijn verhaal kunnen beamen.

• Een schot van afstand is natuurlijk niet te vergelijken met een schot vanuit een goed opgebouwde aanval bij ova of vleugels.

Verder ben ik ook wel benieuwd of osm wellicht eens met wat inside information kan komen m.b.t. die onderwerpen: )

• Snap ik volledig, maar zoals ik boven ook al zei: Heb de manier van spelen ook bekeken en bijv vandaag thuis met een sterker team beide 451 sva 9-2 kansen en 0-1.

• Moderator NL

Dat is toch al jaren zo?

• :cry: :cry:

• Niemand een constructieve bijdrage? Of iemand die weet dat er weer wat gesleuteld is en of dat nog teruggedraaid gaat worden... Steals horen er nu eenmaal bij, maar de frequentie en mate van de steals zijn echt bizar ineens. Gister een 14-4 kansen 0-1 zien worden en een 12-3 1-2. Dit soort steals horen wat mij betreft gewoon heeeeel zeldzaam te zijn anders kan je net zo goed loten wie er wint.

• @Braamsie-_NL

Het valt mij ook vooral op in de crew cup ! dat er steeds vreemdere uitslagen zich voordoen! gister 12 om 2 kansen en thuis spelende team verliest met 0-1 en ook met 11 om 4 kansen zie je veel 0-1 of 1-2 ipv dat d thuis team wint!
    Het lijkt er wel op , wie als eerste een doelpunt maakt de wedstrijd wint!

• administrators

Is het voornamelijk in sterke competities zoals CK waar het niveau heel dicht bij elkaar ligt of ook in andere competities?

• @Harry-Poon

In dit geval merk ik het ook op mijn HA wat zeker minder sterk is als in de CREW CUP

• @Harry-Poon Valt mij ook in alle competities op. Sterke of zwakke competities en dus ook willekeurig welke tactiek er wint dmv een grote steal.

• @Braamsie-_NL Nou dan verlies je af en toe eens een keertje.

Als je dan toch iets inhoudelijks wilt: Laat ik voor het gemak aannemen dat we de OSM engine met een echte voetbalwedstrijd mogen vergelijken.

Je ziet dan toch ook continue dat het team met minder schoten/balbezit wel veeeeel grotere kansen krijgt als ze een keer aan kunnen leggen, puur omdat ze veel meer ruimte hebben om hun kansen fatsoenlijk uit te spelen. Waar haal jij de arrogantie vandaan om te denken dat je zou verdienen te winnen als je meer schoten en balbezit hebt? Leer jij nou maar eens om je verdediging goed neer te zetten anders blijf je eruit gecounterd worden ;)

• Moderator NL

Ik vind dat geklaag over steals ook altijd zo vervelend. Net alsof in het voetbal altijd de ploeg met de meeste schoten en balbezit wint. Kijk naar een Atletico, die hebben het de laatste jaren echt geperfectioneerd om met zo min mogelijk balbezit zoveel mogelijk resultaat te boeken. Als altijd maar de "sterkere" ploeg wint dan is er denk ik ook weinig aan en je neemt zo bovendien het realistische aspect van de simulatie-engine volledig weg.

Het lijkt er wel op , wie als eerste een doelpunt maakt de wedstrijd wint!

Ik ben er vrij zeker van dat dit ook geen heel onrealistisch spelverloop is als je dit weer naar de realiteit trekt.

• Op OSM zijn balbezit en doelpogingen perfect met elkaar gecorreleerd. Heb je op OSM meer balbezit, dan heb je ook automatisch meer doelpogingen dan je tegenstander.

Daarom moet je OSM ook niet willen vergelijken met het ‘echte voetbal’, zoals jij probeert te doen. Atletico Madrid is namelijk typisch zo’n team dat met weinig balbezit in staat is om heel veel kansen te creëren en heel weinig kansen weg te geven. Dit is dus iets dat volgens de OSM-engine helemaal niet mogelijk is. Vanuit dat licht bezien is het best opmerkelijk dat steals op OSM in zulke grote getale voorkomen.

• @Memphis-United_NL Osm met een echte voetbalwedstrijd vergelijken slaat idd helemaal nergens op. Enige wat je met osm kan bereiken is de stats zo veel mogelijk in je voordeel zien te krijgen zodat de kans dat je wint zo groot mogelijk is. Dat je niet altijd wint dan is prima, komt altijd een btje pech/geluk kijken bij spelletjes. Alleen dat de stats sinds kort bijna niks meer zeggen maakt het meer een kansspel dan een managerspel.

Ik constateer dus alleen maar dat bij veeeeel tactieken, formaties en managers er dus sinds kort vaak verloren wordt terwijl diegene veel beter is. Maar ook vaak gewonnen terwijl diegene veel slechter is. Verliezen terwijl je veel beter bent is zuur, maar winnen terwijl je veel slechter bent is ook maar niks.

Mocht er bewust voor gekozen zijn om stats minder belangrijk te maken dan is dat ook prima, maar dan zou het fijn zijn dit te weten. Voor zover iemand daar iets over kan/mag zeggen.

• @Memphis-United_NL Atletico in goede doen gaf idd weinig kansen weg, maar juist omdat de tegenstander zoveel de bal had en er maar niet door heen kwam kregen ze wel vaak allemaal wanhoopsschoten tegen en schoten die makkelijk geblokt konden worden etc. :P Als de echte kansenverhouding 7-2 was kon de schotenverhouding gerust 9-12 ofzo zijn hoor.

Ga er persoonlijk wel vanuit dat de engine (deels) op voetballogica is gebaseerd. Je gaat bijv ook geen 4-4-2 zoek de vleugels met verdedigende middenvelders aan de zijkanten proberen om maar wat te noemen.

• administrators

Terechte punten. Iets waar ik binnenkort eens naar ga kijken. Hoe meer balbezit = hoe meer kansen is natuurlijk niet meer van deze tijd met gegenpressing etc.

• 0 Goals 5
    13 Schoten 9
    0% Efficiëntie 55%
    3 Corners 6
    21 Overtredingen 13
    3 0 Kaarten 0 1
    57% Balbezit 43%

0-5 verliezen met zo'n statistieken?

Mijn spelers scoorden trouwens ook geen onvoldoende (zoals in vorig topic geopperd)..

• @SIRclitjeslikker_NL Daar heb je zeker een punt, maar zoals Braamsie ook al zegt blijf ik het onjuist vinden om een directe vergelijking met een echte voetbalwedstrijd te trekken. Op OSM is een afstandsschot namelijk gewoon een afstandsschot dat – vooral afhankelijk van de kwaliteit van je team en de kwaliteit van het team van je tegenstander – een redelijk constante kans op een goal geeft :p

@Harry-Poon Leuk om te horen! Het simulatieproces zou inderdaad nog een stuk realistischer worden als balbezit en doelpogingen niet meer volledig aan elkaar gekoppeld zijn. Ik denk dat dit het spelletje ook tactisch nog een stuk interessanter zal maken. Lijkt me overigens wel iets dat technisch lastig te implementeren is.

• administrators

@Memphis-United_NL Is wel lastig, maar als het noodzakelijk is gaat het gewoon gebeuren natuurlijk. Kan hier nu helaas nog niet veel over beloven qua termijn.

Log in to reply

Looks like your connection to OSM Forum was lost, please wait while we try to reconnect.