Spelerstatistieken

• Hoe komt het dat beoordelingen van spelers zo afwijken met de beoordelingen van bv Fifa?

Kijk bijvoorbeeld een Van Leer van Roda. 64 bij OSM en 74 bij Fifa. Is een van de beste keepers in de Eredivisie momenteel.

Met zo'n teams kan je toch helemaal niks. Of dat is misschien de taktiek van OSM, zodat je genoeg bosscoins gebruikt om je team te versterken. Sowieso zie je coaches alleen nog maar spelers kopen met die belachelijk geupgrade spelers op de transferlijst. Het spel is sterk aan het achteruit gaan met alle updates de laatste tijd.

• Moderator NL

Dit komt onder meer doordat OSM rekening moet houden met rating per doelstelling, iets dat FIFA niet hoeft te doen. Daarnaast worden de leagues geupdate aan de hand van transfermarkt die statistieken en transferwaardes bepaald.

Om het spel eerlijk te houden dient dat op deze manier te gebeuren, aangezien anders de waardes en doelstellingen te ver uit elkaar lopen.

• @Jip-Huijs_NL
    Ik snap je verhaal, maar het is gewoon onrealistisch. Ook de zwakkere broeders met een lage doelstelling hebben wel eens een talent in de selectie. Om een keeper van 64 op een redelijk niveau te krijgen via training ben je tegenwoordig een seizoen verder. Dan is het sneller om iemand nieuw te kopen en dus bosscoins uit te geven. Slim bekeken van OSM. Maar ik persoonlijk vind het de laatste jaren steeds minder realistisch worden op deze manier.

• Moderator NL

@Almighty-Daniël_NL Ik begrijp het, helaas gaat dit echt aan de hand van transferwaardes en heeft Benjamin van Leer op dit moment geen hele hoge transferwaarde. Kostas Lamprou is bijvoorbeeld 2 punten hoger dan van Leer, maar is ook 250.000 euro meer waard volgens transfermarkt. Daarnaast is er dus nog een range waarbinnen er een rating wordt opgesteld per doelstelling.

Ik snap dat het frustrerend is dat sommige spelers een lage rating hebben, maar zo werkt het nu eenmaal. Als hij zo doorgaat met keepen zal hij volgende jaargang vast een hogere waarde krijgen, ook mede omdat Roda als geheel waarschijnlijk een hogere doelstelling gaat krijgen.

Log in to reply

Looks like your connection to OSM Forum was lost, please wait while we try to reconnect.