Idee: Schrikkel Crew Cup

• Transfers
    We kunnen er niet meer omheen dat transfers allesbepalend zijn geworden in OSM en dus ook in de CC. Managers die 1x per dag online komen en dan hun spelers verkopen bungelen dan ook snel onderaan. Echter is het ook een kwestie van geluk; ook als je zorgt dat je voortdurend 4 spelers op de TL hebt ben je afhankelijk van de engine.

Zo heb ik met Juventus gelijk net als vrijwel iedereen mijn duurste spelers op de TL gezet en daarna gezorgd dat er daarna altijd 4 spelers op de TL stonden. Maar helaas heeft de engine het mij niet gegeven (soms ruim een week zonder verkopen) mijn team in vergelijking met anderen aanzienlijk te verbeteren. Gevolg: op de helft van de competitie zijn teams als Torino, Atalanta en Bologna inmiddels min of meer gelijkwaardig en teams als Sassuolo en Pescara zijn mij inmiddels voorbij op teamwaarde. Een totale nivellering van de competitie.

Het probleem
    We kunnen ons erbij neerleggen dat OSM meer een marktspel dan een managerspel is geworden. We kunnen het relativeren door te beweren dat 'tactiek nog steeds erg belangrijk is'. We kunnen elke CC hele Excel bestanden droppen van de totale verkopen van managers, alsof dat iets zegt over de kwaliteit bij een willekeurige engine. Zelfs scouten en trainen is niet meer relevant, nu getrainde spelers op de TL komen. Echter, we kunnen ook erkennen dat OSM (en de CC) nu een charme mist die vroeger meer aanwezig was: tactiek.

HET IDEE
    Ik zou graag een CC zien zonder transfers. Ik zou zelf voorstander zijn van een elke CC zonder transfers, maar ook ik besef dat veel managers om onbekende redenen transfers zien als belangrijk onderdeel. Daarom presenteer ik: de Schrikkel Crew Cup. Om de zoveel edities (drie, vier of vijf) komt er een editie waarin de transfers uitgezet worden. We leveren hier één seizoen de transfers in en krijgen iets terug wat mijns inziens teruggaat op de meest pure OSM-ervaring: de schuivers goed zetten, trainen en zo goed mogelijk presteren met de spelers die je tot je beschikking krijgt (hiermee wordt de doelstelling weer relevant). In deze editie kunnen de topcrews bewijzen dat ze niet alleen goede marktkoopmannen zijn, maar ook goede online voetbalcoaches. Laten we eens in de zoveel tijd OSM terugbrengen tot wat het eens was: een strategiespel waar de tactiek basis tot succes was!

• Een soort CC:Summer, maar dan eentje met CrewCup puntentelling voor de ranking als ik het goed begrijp.

Ik ben het op zich hiermee eens, van de andere kant mogen de die-hard fanatici natuurlijk hun gang gaan. Ze maken het echter wel kapot voor de rest. Een aanpassing om het voor de andere spelers ook leuker te maken zie ik graag. Zelf hebben we bij TOT ook een idee in de pijpleiding zitten, nog geen tijd gehad om dit uit te werken, maar ik juich dit initiatief ook wel toe ;) Proberen waard toch?

• Zeer goed idee, een ook een stuk realistischer dan hoe het op het moment gaat.

• @Sjinne_4_ever_NL
    Nja, bij CCS heb je allemaal dezelfde teamwaarde en dezelfde doelstelling, is wat minder interessant.

• Moderator NL

Op zich een leuk idee. Al zullen veel tegenstander idd zeggen dat je een belangrijk aspect van het 'managen' weghaalt.
    Ben het wel met je eens dat de verkopen iets te random zijn geworden, al vind ik dat juist bij de CC (met 4 teams per crew) dat minder een probleem is dan in bijvoorbeeld een individuele competitie.

Ben het overigens niet met je eens dat transfers allesbepalend zijn geworden. Genoeg managers die of zonder een hoge teamwaarde prima presteren of die altijd hoog in de 'bouwlijstjes' zijn te vinden (dan is het dus niet alleen geluk maar ook gewoon een skill ondanks de grillen van de engine).

• Als het team bouwen langzaam gaat moet je meer bosscoins kopen!

• Ik ben hier absoluut ook voor, ik zou mij zelf inschrijven als het er komt

• @timeenennaam_NL ik vind leuk idee ik zou zeggen start er 1 om te proberen en ik zou daar wel aan mee willen doen.

• Eens. Heb precies hetzelfde in de CC met AS Roma

• Ik moet zeggen dat ik er ook wel wat in zie. Vooral ook om deze af en toe te organiseren. Uiteraard blijven transfers wel onderdeel van het spel dus deze helemaal afschaffen zou ik behoorlijk saai vinden. Een Schrikkel CC is een zeer creatief alternatief :thumbsup_tone2:

• Ik vind transfers leukste aan OSM maar ik ben zeker keer bereid Crew Cup te spelen zonder transfers, absoluut. Vrijwel elke competitie scout ik ook niet meer vanaf speeldag 3 of eerder omdat er toch wel spelers van 95-105 op de transferlijst verschijnen.

• Leuke idee
    Lijkt me wel.leuk.om.aan mee te doen

• Ben ik de enige die dit maar rete saai zou vinden? :P

Een heel seizoen enkel maar wat met de schuifbalkjes prutsen en je een beetje aanpassen aan de scheids en/of tegenstander en met een beetje pech geen trainbare spelers in je team hebben (oh ja, stadion bouwen bijna vergeten, jeej!)
    Uiteraard doen we mee als dat er ooit van zou komen, daar niet van, maar ik krijg het er niet warm van ;)

• Volledig oneens.

Je speelt CC als Team en de rol van de hoge DS is compleet verschillend als de rol van de lage DS.

Robin speelt met Inter de perfecte CC als DS 2, hij heeft ook dure spelers zoals Juventus.
    We gaan onze tactiek niet prijsgeven (die van onze eerste CC als team mag je wel weten... er was geen tactiek).
    Robin heeft het blijkbaar wel klaar gekregen om zijn team sterk te verbeteren..
    Natuurlijk zette hij ook geen 4 spelers van 100M 1 week lang op de TL.. (pro-tip right here).
    Bart zoals zen leermeester uitermate sterk en zelfs Gianni verbaast vriend en vijand met zijn inzet.

Zelf als Pescare DS 16 heb ik volledig gebruik gemaakt van het team gegeven.
    Mocht ik alleen naar mijn eigen team kijken en mijn overige team mates dat ook doen,
    dan eindigen we net zoals vorig seizoen met 3 bij de laatste 4 in de CC..

Natuurlijk blijf ik steeds mijn bescheiden zelf, ik ben dan ook een zeer sterke manager.
    Stel je voor dat ik deze CC na 8 speeldagen niet op -12 (environ) steal punten had gestaan..

Misschien is het eerder wat onkunde als je pas halfweg de competitie een spits boven de 100 hebt met Juventus.

WZJRWZDB

• Wat mijn iets minder subtiele collega Dieter wil zeggen, is dat onze huidige plaats in de ranking niet mag afgeschilderd worden als 'geluk door de transfer engine'. Het is toch nog net iets meer dan dat, bijvoorbeeld dat we meerdere malen meer onderlinge (correcte!) transfers gedaan hebben dan de andere crews om elkaar op de juiste momenten aan betere spelers te helpen (zie overzicht Silvester in crewdiscussie pagina 9).

• @Sir-Dieter-L_NL
    Volgens mij heb ik geen spelers van 100M op de transferlijst gezet. Verder een mooi verhaal jullie succes op de transfermarkt geheel jullie eigen verdienste is, waarmee je jezelf toch wel belachelijk mee maakt.

Volgens mij heb je ten onrechte het idee dat ik je managerkwaliteiten aanval.

Heb je ook nog inhoudelijk commentaar? Namelijk, als je zo'n zeer sterke manager bent, wat heb je tegen af en toe een seizoen zonder transfers?

• Laten we zeggen dat het een TEAM CC is geworden (thank god, dit was een schitterend idee van de staff).

Wanneer je zegt geen transfers is het compleet nutteloos om als team aan te treden.
    Die 3 gratis punten af en toe gaan hier echt niet bij helpen.
    Ieder van de 4 managers een degelijk team bezorgen en onderling transfereren is waar zo'n CC om draait.
    Ga gerust een individuele competitie oprichten waar je niet mag transfereren, oh the thrills!

Verder had je goedkope spelers en besliste je toch om de grote vissen te proberen verkopen. (pro-tip)
    Je kon ook veel sneller met de 3 andere managers waarmee je samenspeelde doorverkopen. (pro-tip)
    Jij hoeft geen 2.5x voor elke speler te vangen hoor... (pro-tip)
    Geloof me gerust als ik zeg dat je niet alle 4 een brakke verkoop had. (hello world)

Statistieken spreken voor zich.

WZJRWZDB

• Moderator NL

Kunnen iig wel concluderen dat de vrijmibo ook in belgie begonnen is.

• Ik vind dit geen verkeerd idee. Het tactisch onderdeel van het spelletje is natuurlijk wel enigszins naar de achtergrond verdwenen sinds OSM 3.0. Ook is het helaas een feit dat managerkwaliteiten steeds minder belangrijk worden voor het teambouwen. De beste ‘bouwers’ zijn de laatste tijd vooral de mensen die continu 3 goedkope doorverkoopspelers uit hun scout halen of onevenredig veel geluk hebben met grote verkopen. Best een leuk idee om deze ontwikkelingen een halt toe te roepen met de introductie van een ‘schrikkel Crew Cup’.

Wel vind ik dat er veel bezwaren zitten aan een competitie waarin transfers helemaal niet mogelijk zijn. Het grootste probleem is dat je in dat geval erg afhankelijk bent van je beginteam: iemand met veel jonge spelers in zijn beginteam heeft dan een veel te groot voordeel ten opzichte van iemand die dit niet heeft. De loting is dus zeer bepalend. Dat probleem kan eigenlijk alleen opgelost worden door de schrikkel Crew Cup te houden in een competitie waarin alle teams nagenoeg identiek aan elkaar zijn, bijvoorbeeld in een Nostalgia League. Dan zit je echter weer met het probleem dat iedereen dezelfde doelstelling heeft en dat je op lange termijn weinig variatie hebt qua competitiekeuze.

• Moderator NL

@timeenennaam_NL Naja Dieter overdrijft wat, maar feit blijft wel dat bouwen niet enkel engine-geluk is. En tsja, als je transfers uitschakelt verkracht je wel precies alles dat de 'nieuwe CC' mogelijk maakte.. Samenwerking.

Log in to reply

Looks like your connection to OSM Forum was lost, please wait while we try to reconnect.