Afschaffen openbare crewfora

• Hier heeft werkelijk waar niemand om gevraagd, wat een bespottelijke update. Dit is de doodsteek voor interactie tussen crews op OSM. Kan iemand me uitleggen waarom dit nodig was? En hoe ik bijvoorbeeld iets simpels als een toto kan organiseren, aangezien dat toch niet allemaal op dit algemene crewforum gaat gebeuren?

• @timeenennaam_NL
    Ik zie al crewtopics van JR en Goodfellas... Dat zal de nieuwe manier wel zijn.
    Als je dan tagged met je crewnaam ben je wel te vinden, denk ik.
    Of het handiger werkt dan eerst, nou nee...

• @Bartje-Bergkamp_NL Dus er komt hier één grote orgie van de openbare topics (café/spellen) van alle (level 7+) crews. Nou, schrijf mij maar uit

• @timeenennaam_NL
    Ik weet nog niet wat je allemaal kunt filteren. Misschien kun je zo de kneuzencrews ontlopen?
    Er is ook een apart topic Crew forums ( https://forum.onlinesoccermanager.nl/category/70/crew-forums ), maar daar is geen topic te openen. Geen idee wat daar de bedoeling van is.

• @Bartje-Bergkamp_NL Dat aparte crew forum is je eigen crewforum

• @Philipp-Haastrup_NL
    Aha.... lekker actief dan :laughing:

• Gewoon jammer dat actieve crews als OFF bijvoorbeeld geen topics kunnen openen omdat ze geen level 7 zijn. Als er een intern is kan er ook wel weer een openbaar bij apart en niet zoals nu.

• -1 furrax

• @Philipp-Haastrup_NL Ik post eens iets goeds en nu doe je dit lapzwans! :angry:

• @timeenennaam_NL het is duidelijk naar waar OSM wil gaan met deze update.. gaat niet lang meer duren of er komt een update voor de app waarmee je eindelijk op het forum kan. Daarvan dat gedoe met taggen enzo
    Lijkt zo allemaal wat meer op whatsapp. Op het scherm hier zal het wrs minder mooi ogen dan op de smartphone.

Ik kan mij vergissen, maar ik verwacht echt een update dat we via de app op het forum kunnen gaan.

• Ik snap niks van deze keuze. Leuk dat je misschien 1 topic per crew mag hebben, maar dat vervangt toch niet een heel forum? Bij sommige crews waren impulsen van buitenaf gewoon nodig om er nog een beetje levend uit te zien.

Maar er zal vast wel een goede gedachtegang achter zitten die ik dan wel over het hoofd zal zien.:S

Of gaan we naar de Wildcards toe die BCS altijd had voor de interne forums van de bonden.

• Niet zo zeiken jongens, dit forum is gewoon een stuk beter dan het oude. Je kan hier tenminste met je telefoon op. En je hebt je eigen forum voor crew only dingen, en twee topics hier op het forum voor contact met andere crews. Zie het ook positief, op het SVON forum had ik nooit jouw klaagzang gelezen, nu wel, omdat alles bij elkaar staat. Zou zomaar kunnen dat dit activiteit op de forums gaat boosten.

• Moderator NL

@vinnievuik_NL said in Afschaffen openbare crewfora:

Zou zomaar kunnen dat dit activiteit op de forums gaat boosten.

Het doel achter het nieuwe forum.

• het ziet er wel beter uit dit vind ik, ga wel de crewforums van andere crews missen :(

• @vinnievuik_NL Je kon ook met telefoon op de oude fora hoor. Alhoewel het sinds 3.0 veel scrollen was.

• Senior Staff

@timeenennaam_NL Dit is een forum wat niet ontworpen is door GB. Daarom zijn er een aantal dingen anders. In eerste instantie zaten er ook geen crew forums in, maar die hebben we er nog bij weten te krijgen. Helaas kan het niet openbaar, daarom is dit bedacht om toch interactie tussen crews te houden.

• @Alfonzso_NL192 Het staat op de planning.

• @gna-gna-gna_NL Interessant verhaal, maar wat is precies het bezwaar geweest tegen openbare crewfora? Dat is toch geen hogere wiskunde om op één crewforum onderscheid te maken tussen openbare en interne topics.

En dan heb ik het er nog niet over dat de alle oude topics verwijderd worden... Deze update is weer een dikke middelvinger naar de oude garde die dit spelletje groot gemaakt heeft.

• Senior Staff

@timeenennaam_NL Omdat dat een functionaliteit is die niet in deze forums zit, het was dus de keuze tussen een volledig openbaar forum of een gesloten forum plus dit gedeelte. De keuze viel op het laatste.

Topics kunnen gewoon nog handmatig overgezet worden, het kan niet automatisch gedaan worden met inhoud en al.

• @gna-gna-gna_NL Derwort heeft steeds geroepen dat het een forumupdate zou zijn juist voor de vaste forumgangers, voor de harde kern die de fora zo waardeert. Dat zijn vooral ook de jongens die actief zijn met de crews. Als je dan in zo'n essentieel ding gaat snoeien, snap ik dat je je een hele hoop gezeik op je nek haalt. Juist dat dat crewleven moet je nou net niet komen.

Je zegt dus nu eigenlijk dat er ook geen mogelijkheid is dat er via onze feedback alsnog dingen anders kunnen?

En hoe zit het met stickeytopics, kan dat ook niet meer?

Begrijp me niet verkeerd, ik denk dat het forum er best goed uitziet en dat mensen er ook best aan kunnen wennen, maar de diehards van de fora zijn ook actief in de crews. Nu update je het forum en snoei je in het crewleven. Dat helpt niet. Misschien is wat Chiem @sir-himself_NL zei wel een idee: Dat je werkt met wildcards zoals we die in de BCS tijd hadden, dat je een beperkt aantal buitenstaanders toch kan toelaten op het crewforum.

Anders een tip voor GB: Ga ook met de crews aan de slag. Geef dat stukje van OSM ook de aandacht die het verdient, want op deze manier wordt het voor crews steeds lastiger.

Log in to reply

Looks like your connection to OSM Forum was lost, please wait while we try to reconnect.