Seizoen voorbij. Wat nu?
-
@qsgyj_NL said in Seizoen voorbij. Wat nu?:
Ik denk iets anders, namelijk.....
Dat dit spel schijtonrealistisch is geworden en alles doet om zoveel mogelijk geld binnen te halen, begrijpelijk, maar de wijze waarop is verrassend.
Volgens mij lijkt dit aardig op wat ik zeg?!? Gewoon zorgen dat elke manager weer meer invloed heeft op het spel zodat de echte managers boven komen drijven.
-
Stap 4 blijft toch het leukste, dus dat kan zo blijven.
Stap 5 zou bekeken moeten worden zodat er wat meer strijd komt en wat Vincent en Sil aangeven daar kan ik me wel in vinden.hopelijk komt dan een beetje die onderlinge strijd terug en worden het crew gebeuren en de forums weer wat actiever
-
6.Ik denk iets anders, namelijk.....
CL of Europees voetbal spelen met de club, degradatie/promotievoetbal spelen met de club. Omdat dit daadwerkelijk een nieuwe dimensie geeft aan het spel, niet het pay to win principe ondersteunt & waar vele mensen op zitten te wachten
-
@Sjinne_4_ever_NL said in Seizoen voorbij. Wat nu?:
6.Ik denk iets anders, namelijk.....
CL of Europees voetbal spelen met de club, degradatie/promotievoetbal spelen met de club. Omdat dit daadwerkelijk een nieuwe dimensie geeft aan het spel, niet het pay to win principe ondersteunt & waar vele mensen op zitten te wachten
Lijkt mij ook wel een leuk plan. weet niet of het te halen is.
Dit zou een tweede verbeterpunt zijn, eerst maar het spel realistischer maken dat we als managers ons meer kunnen onderscheiden! -
Voor mij ook duidelijk dit dus:
@De-Boterbloemen_NL said:
Ik vind het zelf geen probleem om opnieuw te beginnen. of er moet zoals FC eddie hieronder aangeeft, een ander systeem zijn:
@FC-Eddie_NL said in Seizoen voorbij. Wat nu?:
Optie 4 voor mij. Ik vind het prima om elke keer weer met het startteam te beginnen en op die manier nieuwe spelers aan te trekken.
Alhoewel het best leuk kan zijn om met hetzelfde team, met dezelfde spelers nog een seizen te doen, gaat het met het huidige systeem niet werken. In de top competities ben je na een aantal dagen wel zo goed als uit gescout en is het zoeken naar de leuke spelers op de transferlijst. Als je dan nog minimaal een seizoen verder gaat heeft scouten dus geen zin meer en is het hopen op die paar leuke spelers die nog beschikbaar komen op de transferlijst.
Als je dan wat pech hebt met het verkopen en een flinke achterstand op teamwaarde aan je broek hebt denk ik niet dat er dan veel mensen zijn die dan nog trek hebben in nog een volledig seizoen draaien terwijl je eigenlijk al weet dat je de meeste wedstrijden zult gaan verliezen.
Daarom lijkt het mij belangrijk dat iedereen meer zelf invloed heeft op het spel, ik weet zeker dat iedereen het dan veel spannender vindt en dat je je kan onderscheiden als topmanager.
-
@Gerrit-J.-de-Pater_NL said in Seizoen voorbij. Wat nu?:
Daarom lijkt het mij belangrijk dat iedereen meer zelf invloed heeft op het spel, ik weet zeker dat iedereen het dan veel spannender vindt en dat je je kan onderscheiden als topmanager.
Dan zijn we het daar helemaal over eens
Kan osm hier wat aan doen? Weet jij wat de planning is?
-
@De-Boterbloemen_NL We zijn bezig om dit probleem op te lossen: dat wil zeggen het probleem dat spelers niet altijd weten dat ze hun club moeten verlaten na 1 seizoen. Daarvoor zijn we oplossingen aan het zoeken. Dus als iemand suggesties heeft, graag!
-
@Harry-Poon said in Seizoen voorbij. Wat nu?:
@De-Boterbloemen_NL We zijn bezig om dit probleem op te lossen: dat wil zeggen het probleem dat spelers niet altijd weten dat ze hun club moeten verlaten na 1 seizoen. Daarvoor zijn we oplossingen aan het zoeken. Dus als iemand suggesties heeft, graag!
Dat is mooi, maar er worden nog meerdere problemen aangedragen, kunnen jullie daar ook wat mee?
-
We zijn nu specifiek met het probleem bezig dat mensen niet weten dat ze bij een nieuwe club aan de slag gaan in het nieuwe seizoen. Dat willen we graag duidelijk gaan maken. Maar kan natuurlijk op veel verschillende manieren.
-
Bestaat er al zoiets als een introductiepagina voor nieuwe leden?
Anders een idee om, als mensen voor het eerst een account aanmaken en eerste keer inloggen een introductie krijgen van OSM. Waarbij dus ook wordt vermeld dat je na 1 seizoen de club moet verlaten.Kan je gelijk alle meest voorkomende vragen in kwijt. Uiteraard moet je ook de mogelijkheid krijgen om te skippen.
-
@Voske2704_NL Zeker, we hebben een tutorial voor nieuwe spelers. Daar staat echter niet specifiek in dat het een one season game is. Dat zou idd nog een winstpunt kunnen zijn :muscle_tone1:
-
Dit is mijn eerste seizoen in dit spel en waarschijnlijk ook het laatste.
Er is starter weinig info te vinden over dit spel, je moet het allemaal zelf ondervinden, op zich niet verkeerd.
Wat me opvalt: aanvankelijk verkocht ik spelers om geld te verdienen en zo betere spelers te kunnen kopen, prima.
Echter na een tijd ontdek je dat nog betere spelers alleen te koop zijn met extreem veel munten( weet ff de naam van die dingen niet)
Geld is geen probleem, heb voldoende om betere spelers te kopen, maar ga als starter en het spel nog niet onder de knie hebbende, geen geld in dit spel uitgeven. Dus wat moet ik nu halverwege de competitie met 30 miljoen op de bank?? -
@tiekerhook_NL Je kunt alle spelers gewoon kopen met geld hoor. Die 30 miljoen moet je proberen te vergroten als je perse die betere spelers (100+ ratings) wilt kopen. Daar heb je geen coins voor nodig. Wat je deed om spelers te verkopen om dan betere te kopen is een taktiek om aan grote geldbedragen te komen.
Tja, ik heb nooit die tutorial gezien. Zelf het spel ook ondervonden. Het is alleen wel zo dat ik, wat ik zo lees, het wel erg slecht van GB vind dat ze niet eens een volledige tutorial kunnen maken.
-
Dit is inderdaad wel een probleem als je in de kleinere competities speelt. Ik zie dat je met Achilles '29 in de Jupiler League speelt. Dan wordt het inderdaad onmogelijk om de echt goede spelers van de transferlijst te halen. Die komen er namelijk niet op. Wanneer je in bijvoorbeeld Engeland of Spanje speelt komen er ook spelers met 90+ en zelfs 100+ ratings op de transferlijst te staan. Die kan je dan kopen met je clubkasgeld en 1 Bosscoin (zo heten die munten). Je krijgt elke dag 4 Bosscoins gratis, dus die kan je dan gebruiken.
In de Jupiler League ben je eigenlijk verplicht om de scout te gebruiken voor het binnen hengelen van de betere spelers en daarmee ook 15 Bosscoins per speler neer te tellen. Voor iemand die nog maar net begint en (nog) geen geld wilt uitgeven wordt dat dan een lastig verhaal.
Wellicht zou je kunnen proberen om voor je volgend seizoen in Engeland, Spanje, Italiƫ, Duitsland of Frankrijk een team te gaan managen. Dan heb je meer mogelijkheden om je opgebouwde clubkasgeld te spenderen aan de betere spelers op de transferlijst.Wat betreft de tutorial kan ik weinig zinnigs zeggen, omdat ik die nooit gezien heb. Wat vond jij van de tutorial qua gebruikersgemak en de informatie die je er uit kreeg?
Verder is er een wiki, maar die bevat helaas veel oude informatie waar je nu niets meer aan hebt. -
ff corrigeren: het aankopen van betere spelers kan inderdaad dmv geld en BC
Ik heb waarschijnlijk een speler willen kopen en het merendeel van mijn geld zat in de spaarpot, dus moest ik meer als 200 BC bijbetalen.
Toch mooi dat ik middels dit forum achter mijn fout kom, sorry:)
Ik koop nl liever jongere spelers, die blijven, zoals ik het nu zie, langer fit!
Verder, spelers rond de 65-70 zijn voor mijn competitie al prima spelers.
Wel nog een opmerking: een tijd geleden had ik een topic geopend, waarin ik vragen wilde stellen over het spel, dit werd alweer snel gesloten, nadat ik antwoorden kreeg, begrijpelijk. Misschien toch wat langer open om meerdere vragen te kunnen stellen?? Nieuwe managers kunnen dan dmv het rondneuzen op het forum al het een en ander te weten komen.
Verder bedankt. -
Ah, ja dat is de clubkas compensatie. Wanneer je niet voldoende geld in kas heb kan je dit compenseren met Bosscoins. Hoe groter het verschil tussen het geld wat je daadwerkelijk hebt en wat de speler kost, hoe meer Bosscoins je bij moet leggen.
Wat betreft het sluiten van topics op Hulp: Wanneer de antwoorden die gegeven worden op de vragen duidelijk zijn en er direct geen vervolgvragen worden gesteld, sluiten wij de topics. Wanneer je dan weer iets anders wilt vragen kan je weer een nieuw topic aanmaken.
Het Hulp forum is puur bedoeld voor het stellen van vragen of het melden van bugs. Topics worden dus niet langer open gelaten dan nodig is.Hoe langer er niet meer gereageerd wordt in een topic hoe verder die naar onderen zal zakken en uiteindelijk op pagina 2 of nog verder terecht komt. Als je dan op een gegeven moment weer iets wilt vragen zullen 99,9% van de managers niet op zoek gaan naar hun oude topic, maar een nieuw topic aanmaken.
Wat versta je onder langer open laten dan? Je laatste 2 topics zijn al van een maand geleden en staan inmiddels op pagina 4. Waarom zou dat topic dan nog open moeten staan?
-
Alles duidelijk,
wbt geld, er was wel voldoende geld aanwezig, maar dat bevond zich in de spaarpot. Vandaar.
wbt topic, de vorige topics werden mijn vragen duidelijk uitgelegd.
Het zou misschien voor een beginner makkelijker zijn om een beginners topic te maken waarin wel een aantal verschillende onderdelen van het spel belicht worden. Hiervoor moet je toch de moeite nemen om het forum te lezen. -
Einde van het seizoen, wat nu?
Vraag me af waar de, door mij, gespaarde Bosscoins en het geld blijven na het seizoen?
Kan ik dit meenemen naar een nieuw team? -
De bosscoins zijn persoonsgebonden , dus die blijven in je bezit
Je spaargeld van de bank ben je kwijt aan het einde van de competitie -
@Pondboy_NL said in Seizoen voorbij. Wat nu?:
De bosscoins zijn persoonsgebonden , dus die blijven in je bezit
Je spaargeld van de bank ben je kwijt aan het einde van de competitieHmm, dan ga ik nog inkopen doen.
Hoe zit het met mijn faciliteiten? Stadion ect.