-
Hallo,
Ik wil graag een nieuw account aanmaken op de Engelse Versie van OSM. De reden waarom ik dit wil doen is, tactieken uitproberen en testen.
Ik heb een paar vragen over de Engelse Versie OSM:
- Mag je een Nederlands account en een Engels account hebben?
- Op mijn Nederlandse account log ik in met Facebook, kan dit ook op het Engelse account? Of veroorzaakt dit problemen voor mijn Nederlandse account.
- Kan ik met het Engelse account ook in de App spelen? Of veroorzaakt dit problemen voor mijn Nederlandse account.
- Gebruik je dezelfde bosscoins op je Nederlandse account en op je Engelse account?
Als dit niet zo is, kan ik dan via de OSM App bosscoins kopen op mijn Engelse account?
Even voor de duidelijkheid ik heb nog geen Engels account aangemaakt, ik wil eerst wat meer informatie hebben.
Groet,
PieterHofstra -
Ik zal even per vraag reageren.
-
Ja dat mag. OSM NL en OSM World zijn twee aparte versies die dus los van elkaar staan.
-
De Engelse versie is bereikbaar via https://en.onlinesoccermanager.com. Ik weet echter niet of je dan zonder problemen ook daar met je Facebook account een account aan kan maken. Het lijkt mij dat die is gekoppeld aan je OSM NL account. Dit zal ik even voor je moeten navragen.
-
Ja dat kan Je kan via de app switchen tussen NL en World. Echter kan dit alleen als je inlogt via een gebruikersnaam en wachtwoord. Inloggen via een social connectie (Facebook, Google Play account, iOS Game Center account) is dan niet mogelijk.
Om dit te kunnen doen moet de optie 'automatisch inloggen' uit staan. Mocht je OSM NL account via de app gekoppeld zijn via een social connectie, zal deze connectie eerst verwijderd moeten worden. Hiervoor kan je dan een mailtje sturen naar NL.support@onlinesoccermanager.com.
Verder zal je dan ook elke keer moeten switchen tussen OSM NL en OSM World. Via de iOS app kan je dat doen door via de instellingen van je telefoon naar de instellingen van OSM te gaan. Hier heb je de mogelijkheid om te switchen tussen NL en World.
Via de Android app kan je dit op het inlogscherm doen. Bovenin het scherm staat dan een vlaggetje. Daarmee kan je switchen tussen NL en World.- Doordat OSM NL en OSM World twee aparte versies zijn, is het onmogelijk om Bosscoins te delen tussen die twee accounts. Je zal dus op je World account ook Bosscoins moeten kopen. Dit kan ook via de app, maar dan zal je dus wel op je World account ingelogd moeten zijn.
-
-
@FC-Eddie_NL Bedankt voor je duidelijke uitleg! Dus als ik het goed begrijp kan ik beter OSM World (Engelse Versie) via de pc spelen? Dan kan ik gewoon een nieuw account aanmaken en bosscoins via ideal kopen? Dan heb je dus niet last van het geswitcht?
Groet,
PieterHofstra -
Als je inderdaad niet de hele tijd wilt switchen op de app is dat inderdaad de beste oplossing.
Wat betreft je tweede vraag: Als je ook op je World account wilt inloggen met je Facebook account, zal je je account moeten aanmaken door een managernaam in te tikken en daarna op 'Create account' te klikken. (dus niet op de Facebook knop klikken). Om geen problemen te krijgen kan je het beste dezelfde managernaam hanteren als op je NL account. Daarna zou je zonder problemen moeten kunnen inloggen via de Facebook knop.
-
@FC-Eddie_NL En mijn vraag over ideal, dat je bosscoins kunt kopen via iDeal op OSM World (Engelse Versie) dit kan?
Je bedoelt dit met "Create Account"
Sorry dat ik zo lastig ben Maar ik wil het wel goed doen!
-
Ik ga er vanuit dat je ook op World Bosscoins kan kopen met IDeal.
Ja, dat bedoelde ik inderdaad met account aanmaken. Managernaam intikken en dan op create account klikken.
Geen probleem hoor
-
Is het geen idee om beiden versies samen te voegen ?
Hoe meer zielen hoe meer vreugd toch ?
Ik word altijd een beetje jaloers als ik de activiteit zie bij de osm community op facebook. Dat is echt 100x zo actief als de Nederlandse versie. Tientallen posts per dag van mensen die hun team posten, tactieken bespreken en je hoeft je competitienaam met screenshot maar te posten en er zitten binnen no time 20 mensen in je competitie.En dat alles terwijl de Nederlandse facebookpage van osm dood is en hier op dit forum nog niet eens 'post je team topic' of iets dergelijks is aangemaakt. Het is echt een wereld van verschil.
-
@MikevanderHilst_NL Volgens mij wil GB daar ook naar toe, het schijnt technisch alleen een lastig verhaal te zijn omdat je accountgeschiedenis van de Nederlandse versie niet zomaar overgezet kan worden naar de World versie.
Maar je hebt wel gelijk. Was zelf altijd een tegenstander van samenvoegen, maar op lange termijn is het gewoon noodzakelijk nu de Nederlandse versie volledig aan het uitsterven is.
-
Jeuj nog meer Facebook implimentatie
-
Met de snelheid waarmee GB grote updates er uit perst hoef je de komende jaren niet te verwachten dat beide versies samengevoegd gaan worden. Als dat al ooit gaat gebeuren.
En als we het hebben over het forum, wat voor nut heeft het dan als beide versies samengevoegd zouden gaan worden? Ben wel benieuwd hoe jullie er bij komen dat ons gedeelte van het forum dan in eens veel actiever zou worden.
Daarnaast ben ik benieuwd hoe lang het dan gaat duren voordat mensen heimwee gaan krijgen naar de tijd dat NL en World gescheiden waren. Het crewwereldje op World gaat er net iets anders aan toe dan bij ons. Of kijken jullie er naar uit om alleen maar crewbattles te spelen? Het zou me tevens ook niets verbazen als ze zoiets als de KL competities niet hebben op World.
-
@FC-Eddie_NL Juist voor het voortbestaan van de crewwereld denk ik dat het uiteindelijk noodzakelijk is dat beide versies samengevoegd worden.
Hier is het al bijna onmogelijk om 8 actieve crews te vinden die mee willen doen aan de crewkampioenschappen, terwijl je op World battletoernooien hebt waar tegen de 100 crews aan meedoen. Zelf battle ik ook al een tijdje op World, puur vanwege het gebrek aan tegenstanders op de Nederlandse versie.
Verder zal het niveau en het aantal deelnemers van de KL gigantisch toenemen als beide versies samengevoegd worden (en mensen met een World account dus ook kunnen deelnemen). En dat is ook gewoon noodzakelijk. Op 2.0 waren er 4 KL-divisies en had iedere divisie meerdere afdelingen (A, B, C, D). Nu zijn daar nog welgeteld 3 competities (KL1, KL2, KL3) van over gebleven. Als de huidige trend zich doortrekt is er over pakweg een jaar echt helemaal niets meer over van het crewwereldje op de NL versie.
Ik zie overigens ook liever dat het probleem bij de wortel aangepakt wordt (dat wil zeggen: de activiteit van de NL crewwereld stimuleren), maar het is duidelijk dat dit voor GB niet veel prioriteit heeft. Daarom lijkt het samenvoegen van beide versies mij op lange termijn onoverkomelijk.
-
@Memphis-United_NL said in Engelse Versie OSM:
Juist voor het voortbestaan van de crewwereld denk ik dat het uiteindelijk noodzakelijk is dat beide versies samengevoegd worden.
Hier is het al bijna onmogelijk om 8 actieve crews te vinden die mee willen doen aan de crewkampioenschappen, terwijl je op World battletoernooien hebt waar tegen de 100 crews aan meedoen. Zelf battle ik ook al een tijdje op World, puur vanwege het gebrek aan tegenstanders op de Nederlandse versie.
En juist daarom denk ik dat er maar weinig managers blij gaan worden van een samensmelting. De tendens van minder crewbattles begon volgens mij al aan het einde van OSM 2.0 en dat heeft zich op 3.0 doorgezet. Op World draait alles om battles. Ik denk niet dat je zo maar even het concept 'crewcup' aan de man gaat brengen op World.
Verder zal het niveau en het aantal deelnemers van de KL gigantisch toenemen als beide versies samengevoegd worden (en mensen met een World account dus ook kunnen deelnemen). En dat is ook gewoon noodzakelijk. Op 2.0 waren er 4 KL-divisies en had iedere divisie meerdere afdelingen (A, B, C, D). Nu zijn daar nog welgeteld 3 competities (KL1, KL2, KL3) van over gebleven. Als de huidige trend zich doortrekt is er over pakweg een jaar echt helemaal niets meer over van het crewwereldje op de NL versie.
Er zijn nu inderdaad minder managers die KL spelen. Dat is inderdaad erg jammer. Wie weet dat wanneer het forum eindelijk beschikbaar is op de app, de forumactiviteit wat omhoog gaat. Hopelijk komen er dan ook weer meer inschrijvingen voor de KL.
Ik zie overigens ook liever dat het probleem bij de wortel aangepakt wordt (dat wil zeggen: de activiteit van de NL crewwereld stimuleren), maar het is duidelijk dat dit voor GB niet veel prioriteit heeft.
Voor zover ik weet is het wel de bedoeling om de crewwereld wat meer te gaan stimuleren. Dat wil men dan gaan doen met de update aan de crews. Ja ik weet het. Daar wordt al heel lang aan gewerkt.
Bij de laatste 2 crewcups kwam er al een nieuwsberichtje naar buiten. Enkele managers hebben daardoor een crew gevonden en er is tevens een nieuwe crew aangemaakt door die aanmeldingen via die nieuwsberichtjes. Natuurlijk is dat nog lang niet genoeg om de crewwereld daadwerkelijk nieuw leven in te blazen, maar het is een beginnetje.
Het samensmelten van beide versie zou wat mij betreft echt puur als laatste redmiddel gebruikt moeten worden.
-
@FC-Eddie_NL Ook op World heeft ieder land zijn eigen community en zijn eigen toernooien. De CrewCup zou daar zonder problemen voort kunnen bestaan in zijn huidige vorm.
Speltechnisch zijn er nauwelijks argumenten te bedenken tegen het samenvoegen van beide versies. Dat het gevoelig ligt begrijp ik heel goed, maar de activiteit van de NL crewwereld is sinds 3.0 dusdanig ver achteruit gehold dat sentimenten nu even niet het belangrijkste zijn lijkt mij.
Natuurlijk kun je afwachten of de crewupdate en het forum op de app in staat zijn om de boel weer op gang te brengen, maar ik denk dat we allemaal wel beter weten. Een update is bij GB negen van de tien keer een downgrade en voordat het forum op de app beschikbaar is, ben je net zo goed jaren verder. Dat laatste redmiddel waar jij het over hebt, kan dus wel eens heel hard nodig zijn
-
Kan je een precieze tijd vertellen wanneer het forum op de app komt?