Discussietopic Open Nederlandse Kampioenschappen (ONK)
-
Competitie 19, de uitnodigingen zijn om 18 uur verstuurd.
-
@vjenne-rulezz_nl
Ja, prima hoor -
@janeway_nl said in Discussietopic Open Nederlandse Kampioenschappen (ONK):
@a-touch-of-magic_nl geen idee, ik wacht nog op de uitnodiging
Kan je nog lang wachten want je zit in competitie 4 en ik in 3.
-
Ik vind deze opzet wel tof!
Iets anders, dat wordt meer gebaseerd op werkelijke tactische onderzoeken.Succes allemaal!
-
Competiti 16
Alle uitnodigingen zijn verzonden.
7 managers hebben nog niet deelgenomen aan de competitie.
-
@mrtgll33-test_nl je kunt ze een herinnering sturen dat ze zijn uitgenodigd en kunnen joinen. Meestal volgt er snel een reactie succes
-
Lekker man, dat vrouwenteam. Geen enkele Nederlander zit erbij... Haha
-
@vinnievuik_nl "Achterlijk". De teams zijn iig vrij gemakkelijk aanpaspaar dus als daar input vanuit jullie was, hadden we die graag meegenomen!
-
@harry-poon said in Discussietopic Open Nederlandse Kampioenschappen (ONK):
@vinnievuik_nl "Achterlijk". De teams zijn iig vrij gemakkelijk aanpaspaar dus als daar input vanuit jullie was, hadden we die graag meegenomen!
Een beetje gezond verstand zou ik genoeg vinden dus daar is absoluut geen input voor nodig.
Het is echter wat het is dus een uitdaging is het wel.
-
Blijkbaar houdt niet iedereen van een uitdaging :rofl:
-
@a-touch-of-magic_nl En wat is volgens jou 'gezond verstand'? Er zijn namelijk ontzettend veel verschillende wensen en in principe is alles mogelijk dus dat lijkt me nogal gek.
-
@harry-poon Ik denk dat hij bedoelt het wat gelijkmatiger had gekund, i.p.v. een aanvalslinie van gemiddeld 92 tegenover een verdedigerslinie van gemiddeld 64. Maar goed, iedereen heeft ermee te maken dus dat maakt het ook wel weer leuk.
-
Gezond verstand vind ik evenwichtige teams.
Een verdediging van 60 gemiddeld en een aanval van 90 vind ik niet logisch.
-
@a-touch-of-magic_nl Helder, dit is inderdaad ingericht om het wat meer uitdagend te maken. Met evenwichte teams kan je het hele jaar door spelen
En we hadden er inderdaad voor kunnen kiezen om precies dat ook te bekijken tijdens het WK: kijken wie het beste is in evenwichtige teams managen. Maar zo'n event als het WK is juist ook bedoeld om wat afwisseling te bieden.
Maar zoals eerder gezegd, volgende keer kunnen we eens kijken wat de meerderheid graag wil, kunnen we daar wat op afstemmen .
-
@vinnievuik_nl said in Discussietopic Open Nederlandse Kampioenschappen (ONK):
Bij competitie 5 ook.
P.S. Ronduit achterlijke teams heeft GB samengesteld. Ik verwacht doelpuntenfestijnen in ieder geval, met deze verhoudingen tussen aanval en verdediging. Ik hoop dat dit voor de volgende rondes anders wordt geregeld.
De achterliggende gedachte van het NK is dat je door afwijkende ratings van spelers en linies wordt getriggerd om opzoek te gaan naar alternatieve formaties en tactieken. Een groot deel van de community beklaagt zich over het feit dat er momenteel door bijna iedereen 451 gespeeld wordt.
Wat doe je dan om dit tijdens het NK te ontmoedigen? Juist, dan downgrade je het middenveld en de verdediging. Het is inderdaad wel zo dat de verschillen groter zijn vergeleken met vorige NK-selecties en dat je met de huidige selectie een beetje zit opgescheept met de aanvalslinie van Real Madrid, het middenveld van Feyenoord en de verdediging van Roda JC, maar dit creëert wel de uitdaging om te experimenteren met nieuwe combinaties die afstemmen op de verschillen en de ratings per linie.
Het is dus de bedoeling dat het de manager aan het nadenken zet in plaats van dat men weer klakkeloos hun standaardformatie en -tactiek instelt.
-
@peter-osm-master_nl said in Discussietopic Open Nederlandse Kampioenschappen (ONK):
@mrtgll33-test_nl je kunt ze een herinnering sturen dat ze zijn uitgenodigd en kunnen joinen. Meestal volgt er snel een reactie succes
Klopt helemaal Peter. Meteen een oproep aan alle andere competitie-moderators: benader nogmaals de managers die nog niet gereageerd hebben op jouw uitnodiging en help hen om in de competitie te komen.
Ik heb zelf namelijk al gemerkt dat sommige managers niet helemaal doorhebben waar ze de uitnodiging terug kunnen vinden en hoe ze dus in de competitie moeten komen.
-
@silvester-j_nl *Roda JC, je hebt PSV verkeerd gespeld.
-
@Harry-Poon
Ik had me wat genuanceerder uit kunnen drukken. Maar ik vind dit geen realistische teams, met een verdedigingslinie van 63 en een aanvalslinie van 95.Als je wilt pushen om aanvallender te spelen, kun je ook 3 goede verdedigers, 2 matige verdedigers en 2 slechte in het team stoppen. Qua middenveld kun je mensen stimuleren om niet alleen 4-5-1 te spelen door 3 goede middenvelders, 2 matige en 2 slechte erin te stoppen. Spelen mensen dan toch 4-5-1, dan zijn ze gedwongen om 2 matige spelers op te stellen. Spelen mensen continu 4-5-1, dan worden die 5 ook nog moe, en moeten ze een beroep gaan doen op de 2 slechte.
Nu zijn hele linies totaal uit balans. Iets als nostalgie A en B (12 teams) zou ik dan liever zien. En dan een paar middenvelders en verdedigers een beetje downgraden.
-
@Harry-Poon Zijn de oefenduels ook 'vrij gemakkelijk aanpasbaar'? Denk dat de meerderheid hier namelijk liever zonder speelt
-
Het kan aan mij liggen, maar is het NK niet om te kijken wie er op dit moment het beste in osm is van de Nederlandse managers? Niet wie er het beste is als we dmv de teams, 451 zwakker maken danwel ontmoedigen... Als het zo slecht bevalt dat 451 te sterk is fix dit dan met de berekening. Neemt niet weg dat ik de haat jegens 451 best snap (ook al was de dominantie van 451/4231 op 1.0 en begin 2.0 velen malen groter), maar los dit dan structureel op en niet halfbakken en tijdens het NK.