Discussietopic Open Nederlandse Kampioenschappen (ONK)
-
@waterhoen19_nl said in Discussietopic Open Nederlandse Kampioenschappen (ONK):
@Harry-Poon Zijn de oefenduels ook 'vrij gemakkelijk aanpasbaar'? Denk dat de meerderheid hier namelijk liever zonder speelt
Precies dit, de enige manier om je bosscoins uit te geven is aan oefenduels, dus kun je niet beter deze optie ook schrappen?
-
Speel zelf altijd 451, maar zodra er wat anders beter werkt op de lange termijn dan switch ik met alle liefde...
-
Voor competitie 15 alle uitnodigingen gisteren verzonden, vandaag herinnering aan de 5 overgebleven managers die nog achter blijven.
-
@vinnievuik_nl Eens, daarom pleit ik ook voor om hier samen over te sparren voordat we het doen. Had misschien van mij uit moeten komen, excuses.
-
@waterhoen19_nl Helaas niet
-
@harry-poon Weet niet helemaal zeker of je serieus bent of sarcastisch, aangezien zulke nuances online niet echt lekker overkomen... Echter ik kan je verzekeren dat de topmanagers echt 0,0 waarde hechten aan de ranglijst. Das gewoon een trucje van een goede aanvallende tactiek hebben die lekker scoort tegen noobs en zorgen dat je competities vol zitten met noobs of dat je er steeds eentje joined die vol met noobs zit. Tevens valt de top vd ranglijst vaak in 3 groepen te verdelen. 1) Cheaters, 2) Onbekende managers die het in de topcompetities niet redden en 3) Managers die zich in topcompetities al bewezen hebben en het ook leuk vinden hoog op de ranglijst te staan. Persoonlijk zie ik daarom ook een NK, KL jaarlijst en in iets mindere mate door het teamaspect de CC en CK als echte graadmeters om te kijken wie er nu op dit moment de sterkste managers zijn.
-
@braamsie-_nl Haha nee ik was niet sarcastisch. Ranglijst is wel hetgeen wat iig binnen OSM zichtbaar is. Nogmaals, als we willen dat het NK DE graadmeter is voor wie de beste manager van OSM is, kunnen we het eventueel anders opzetten. Lijkt me een goede en leuke discussie voor de volgende editie.
-
@harry-poon
Wat mij betreft maken jullie de meer gebalanceerde teams niet pas voor de volgende editie, maar voor de halve finale en de finale! Deze eerste ronde is vooral om het 'kaf van het koren' te scheiden, waarbij het ongetwijfeld niet heel erg zal uitmaken hoe de teams eruit zien.Bijvoorbeeld
A 95
A 90
A 85
A 80
A 70
A 60M 95
M 90
M 85
M 80
M 75
M 70
M 60V 95
V 90
V 85
V 80
V 75
V 70
V 60K 95
K 85
K 75 -
Is het juist niet meer een uitdaging nu het ongebalanceerd is? Ik vind dit juist een leuke wending aan het ONK. Anders hadden we het net zo goed in een Nostalgie League kunnen doen. Nu moet je toch even kijken naar mogelijk andere tactieken, in plaats van de tactieken die je normaal gesproken gebruikt.
-
@vinnievuik_nl Ik kan dit wel onderzoeken, moet ik wel weten of dit ook breed gedragen wordt. Veel verschillende signalen
-
@peter-osm-master_nl said in Discussietopic Open Nederlandse Kampioenschappen (ONK):
e kunt ze een herinnering sturen dat ze zijn uitgenodigd en kunnen joinen. Meestal volgt er snel een reactie succes
ik heb dit gedaan
-
Het voorstel van Vinnie lijkt mij een goede wijziging voor de NK teams.
-
Ik heb geen moeite met dit team iedereen is gelijkwaardig en dat houd het leuk. Ik wijk niet af van mijn 4-3-3 systeem dus we zullen zien wat het brengen gaat. Een hele leuke uitdaging zonder dat er een team met zoveel miljoenen er bovenuit steekt. Succes en veel plezier iedereen
-
wat kan je eigenlijk winnen?
-
Jij ook @peter-osm-master_nl
-
Ietsjes evenwichtiger hadden de teams wel gemogen. Wat mij betreft moet je tijdens zo'n NK de tactieken kunnen spelen die je ook in reguliere competities speelt. Dat zijn de tactieken die je in de loop van je osm-carriere ontwikkeld hebt en waarmee je andere managers tijdens zo'n NK mooi af kunt troeven. Nu is het een beetje gokken dat je snel een aanvallende formatie aan de praat krijgt. Ook leuk, maar een representatieve OSM-kampioen ga je er denk ik niet mee vinden. Maar het ligt er inderdaad aan wat de insteek van het toernooi is.
Sowieso zou ik graag zien dat de doelstellingen in de volgende ronde worden aangepast van 3 naar 6. Ik snap dat de eerste 3 doorgaan, maar het moraal keldert nu wel heel snel na รฉรฉn nederlaag. En in een competitie met gelijke teams is je flow bijna alles bepalend.
-
niet lullen maar poetsen, stelletje wijven hier zeg... mijn vrouwenteam heeft nog wel een plek op de bank voor jullie
-
@tomruitenbeek_nl rustaaaaagh
-
@tomruitenbeek_nl
Je kan tegenwoordig beter Oranje vrouwen dan mannen hebben