Verkoop factoren simulatie transfers
-
Goedenavond,
Graag zou ik eens wat meer informatie willen hebben over verkoop kansen door de simulatie van de server op de transferlijst (en dan niet het verhaal dat ik 'gewoon pech' heb gehad tot nu toe).
Ik ben er inmiddels achter dat hier meer achter zit dan slechts de waarde van de speler en voor hoeveel maal zijn waarde deze speler op de transferlijst wordt gezet.Mijn vermoeden is dat factoren zoals doelstelling en selectiewaarde van invloed zijn op de verkoopkansen. Steeds zie ik dezelfde managers verkopen voor 2.5x de waarde en dit terwijl ik goedkopere spelers voor 2x de waarde nog niet weg krijg!
Plezier is er voor mij wel een beetje af zo. De moed zinkt je werkelijk in de schoenen als ik nu met het trainen van spelers op moet boxen tegen spelers die (in de Argentijnse competitie!) 40M op 1 dag in de schoot geworpen krijgen met de ene na de andere prachtige verkoop! Heb ook echt geen zin meer om er zo geld in te steken, want dit is gewoon vechten tegen de bierkaai.
Enige uitleg zou meer dan welkom zijn en mij een hoop frustratie schelen...bvd voor jullie spoedig antwoord
-
@tiems-b-_nl Als ik zo naar jouw transfers kijk valt het reuze mee toch? Zie dat je de afgelopen dagen veelal ook boven de 30M per dag zit. Even een linkje voor mensen die ingelogd zijn op een sub met team: https://www.onlinesoccermanager.nl/Squad/4249262/10
-
@vertrigo_nl vandaag helemaal niks verkocht. Gister had ik voor het eerst een redelijke dag met 1 verkoop van rond de 30M, maar ds13 teams zitten doorgaans tussen de 60 en 100M per dag. Oftewel minimaal 40M pure winst aangezien ze alles voor x2.5 zetten
-
Even een kleine analyse gedaan. Bovenstaand top3 verkopers van de competitie.
Ik zit hier dik 150M onder qua verkopen met slechts 6x een verkoop van meer dan 10M, terwijl ik continu vanaf het begin 4 man op de lijst houdt. -
OSM is sinds kort helaas veranderd in het 'handelsspel', nog steeds erg beschamend.
-
Geen idee of doelstelling en teamwaarde van invloed zijn, maar de leeftijd van de spelers en het aantal spelers dat op een bepaalde linie op de transferlijst staan wegen wel mee met de verkoopkansen.
Verder blijft het toch echt grotendeels een kwestie van geluk/pech hebben. Zeker met de duurdere spelers. En van die 3 teams heeft Defensa daar het meeste geluk in.
Godoy heeft inderdaad wat meer spelers verkocht in de 15-20 M range. Verder zie ik dat hij ook veel iets duurdere keepers scout en/of koopt en die weer verkoopt voor de max waarde. Hier komt dus de 'hoeveelheid spelers op een linie' om de hoek kijken. Doordat de meeste managers slechts 1 keer op keepers scouten en voor de rest met de andere linies bezig zijn, staan er dus over het algemeen niet veel keepers van andere managers op de transferlijst. Hierdoor stijgt de verkoopkans dus een beetje als je dan een keeper op de transferlijst zet. Dit doet deze manager dus slim.
-
@fc-eddie_nl said in Verkoop factoren simulatie transfers:
Geen idee of doelstelling en teamwaarde van invloed zijn, maar de leeftijd van de spelers en het aantal spelers dat op een bepaalde linie op de transferlijst staan wegen wel mee met de verkoopkansen.
Verder blijft het toch echt grotendeels een kwestie van geluk/pech hebben. Zeker met de duurdere spelers. En van die 3 teams heeft Defensa daar het meeste geluk in.
Godoy heeft inderdaad wat meer spelers verkocht in de 15-20 M range. Verder zie ik dat hij ook veel iets duurdere keepers scout en/of koopt en die weer verkoopt voor de max waarde. Hier komt dus de 'hoeveelheid spelers op een linie' om de hoek kijken. Doordat de meeste managers slechts 1 keer op keepers scouten en voor de rest met de andere linies bezig zijn, staan er dus over het algemeen niet veel keepers van andere managers op de transferlijst. Hierdoor stijgt de verkoopkans dus een beetje als je dan een keeper op de transferlijst zet. Dit doet deze manager dus slim.
Waar haal je dit vandaan als ik vragen mag?
-
Is het per se goed als je snel spelers verkoopt dan?
Het is niet niks voor een speler om een nieuwe club uit te zoeken, dit kan zijn carriere maken of breken. Zeker als een speler je een aantal wedstrijden trouw gediend heeft alvorens hij op de transferlijst wordt geplaatst is het beter als hij rustig tot een weloverwogen clubkeuze kan komen. Dit vergroot ook de kans dat spelers succesvol zijn bij hun nieuwe club wat het imago van jouw club weer ten goede komt
-
Daar heeft Luuk het wel eens over gehad. Dat het aantal spelers ook van invloed is. Ik heb dit zelf geïnterpreteerd als het aantal spelers op een linie. Maar misschien is het wel gewoon totaal aantal spelers op transferlijst. Of misschien wel beide.
Ook kan ik me haast niet voorstellen dat de leeftijd van spelers niet van invloed is op de verkoopkansen. Ook al is het misschien maar een heel klein beetje.
Verder boeit het mij echt totaal niet. Je kan toch geen invloed uitoefenen op de engine. Ja, je kan wat spelen met de marge, maar dit geeft nog steeds geen garantie op verkoop. En ja, je kan continue 4 spelers op de transferlijst hebben staan, maar ook dit is nog steeds geen garantie dat je altijd minimaal 1 speler verkoopt.
-
Aangezien er verder geen reactie meer van de topicopener is geweest, ga ik dit topic sluiten.