Politiek
-
Hello ik ben tim en ik heb history gestudeerd en iedereen mag het weten mvg
-
This post is deleted!
-
wat voor paddo's heb je deze keer op roy
-
Ik wil wel meedoen in dit topic maar ik ben ook bang voor een sneer van historicus Timmeh
-
@l0rdshishio_nl
Nja, dan zou je moeten weten dat Hitlers (/NSB) en Wilders appél op het 'echte' volk en het feit dat ze allebei 'vrijheid' als leus gebruiken niet voldoende legitimatie zijn voor een zinnige vergelijking tussen die twee. -
Is er nog een parallel te trekken tussen 'Juden raus' en 'willen jullie meer of minder Marokkanen?'
-
Je kan elke partij wel met de NSDAP vergelijken als je je best doet.
-
@timeenennaam_nl Aaah, dat wist ik nog niet.
-
Speciaal voor @dikketuur_NL
-
-
On topic: Wat vinden jullie dat NL/BE moet doen met het VN-migratiepact?
-
geen idee, volgens mij stelt het niks voor
-
Als in?
-
niet bindend, een week geleden wist niemand nog wat het was maar nu is het opeens een ding omdat het is aangegrepen voor politiek gewin
althans dat idee heb ik, maar heb het totaal niet gevolgd dus laat me graag overtuigen van het tegendeel
-
Niet-bindend wordt idd vaak op tafel gegooid. Heb wel al van verschillende juristen gehoord dat er wel degelijk bedingen in staan die de nationale wetgeving zouden overstijgen. Zelf ben ik ook zo niet thuis in dat juridische aspect, dus ik kan het fout inschatten.
Maar goed, als het niet bindend is zie ik ook geen reden om tekenen. Als het dat wel is al helemaal niet. -
@suiz-luárez_nl said in Politiek:
wat voor paddo's heb je deze keer op roy
paddo s? nee man doe geen mushrooms... hahaha..
ging zeker over die post van me waardoor ik een naai ban kreeg
-
@dikketuur_nl said in Politiek:
Deze pact loopt toch af op 6 december? en dan zijn er helemaal geen zorgen meer.?
-
@dikketuur_nl @DominicM_NL Dat iets niet bindend is betekent niet dat het geen juridische waarde heeft.
Voorbeeld: Het Europees Verdrag voor de Rechten van de Mens bevat vage algemene termen die wel bindend zijn, bijvoorbeeld het ''recht op leven''. Rechters hebben het Parijsakkoord nu gebruikt om te betogen dat landen hebben verklaard dat klimaatverandering levens in gevaar brengt en dat het niet in overeenstemming met dat akkoord handelen dus in strijd is met dat recht op leven.
Het Marrakesh pact benadrukt herhaaldelijk dat landen in bepaalde aangelegenheden geen onderscheid mogen maken tussen legale en illegale immigranten. Misschien wordt dat straks wel gebruikt om een algemene bepaling uit een wel bindend verdrag zoals het ''recht op vrijheid'' oid in te kleuren en te oordelen dat illegale immigranten niet gearresteerd mogen worden ofzo.
-
@oioihillegom_nl said in Politiek:
@dikketuur_nl said in Politiek:
Deze pact loopt toch af op 6 december? en dan zijn er helemaal geen zorgen meer.?
Weet niet precies wat je bedoelt.
Op 10 december vindt de VN-conferentie plaats waar het pact getekend zal worden. -
Voor zover ik weet staat er ook geen 'afloopdatum' in het pact.