Tot hoe laat kun je nu eigenlijk een opstelling maken of een trainingskamp inzetten
-
De vraag is eenvoudig: tot hoe laat kun je nog je opstelling veranderen of het spel
vern******beinvloeden door een trainingskamp in te zetten?Tot 19:00:00 uur? Totdat de engine daadwerkelijk pas bezig is met je competitie?
Het is nu een beetje onduidelijk. Soms merk je dat een trainingskamp geen effect heeft gehad van iemand welke hier dus blijkbaar mee te laat was. (Altijd grappig )Volgens mij kan de spion last minute wijzigingen ook niet goed bijbenen. Ik heb wel een paar keer meegemaakt dat deze roekeloos aangaf bij een tegenstander terwijl we een strenge scheids hadden in de wedstrijd en er bijna geen kaarten vielen. Dit blijkt dan kort voor de wedstrijd aangepast te zijn bij navraag aan de tegenstander.
-
@r0bbyk_nl Geloof ik kan je je opstelling wijzigen, trainingskampen zetten totdat de timer is afgelopen naar 00:00:00?
Verder is het spionagerapport geloof ik een momentopname. Spioneer je om 15:30 de tegenstander, dan wordt een momentopname gemaakt van de tactiek etc van de tegenstander van dat moment. Eventuele wijzigingen die later door de tegenstander worden gedaan, krijg jij niet door omdat het een momentopname is en geen automatisch updater. (Klopt dit?)
-
@koning-phillip_nl said in Tot hoe laat kun je nu eigenlijk een opstelling maken of een trainingskamp inzetten:
@r0bbyk_nl Geloof ik kan je je opstelling wijzigen, trainingskampen zetten totdat de timer is afgelopen naar 00:00:00?
Verder is het spionagerapport geloof ik een momentopname. Spioneer je om 15:30 de tegenstander, dan wordt een momentopname gemaakt van de tactiek etc van de tegenstander van dat moment. Eventuele wijzigingen die later door de tegenstander worden gedaan, krijg jij niet door omdat het een momentopname is en geen automatisch updater. (Klopt dit?)
De spion is geen momentopname. Als je tegenstander een aanpassing doet, zie je dit bij je spion.
Het beste is om het trainingskamp in te zetten voordat je simulatie begint. Je kan er wel voor kiezen om een besloten training in te zetten. Dan ziet de tegenstander niet via zijn spion wat jou tacktiek is, daarnaast krijgt hij ook geen melding als je een trainingskamp doet.
Is dit wat je bedoeld? Of had je verder nog vragen?
-
@de-boterbloemen_nl Excuses voor mijn half goede antwoord, heb ik ook weer wat geleerd. Mijn dank is groot
-
Bedankt voor je antwoord, maar het is niet echt een antwoord op de vraag. Ik ben het met je eens dat je in ieder geval veilig zou moeten zijn om het in te zetten voor de timer afgelopen is, maar ik vrees dat dit technisch gezien niet noodzakelijk is.
Vandaag ook weer een ander shit moment op OSM gehad. Tegenstander had om 19:20 nog niet 11 spelers opgesteld en tackelen 2 standjes te hoog staan. Laatste inlogmoment was 13uur nog wat. Ik kijk nu na de wedstrijd terug en zie dat de tegenstander pas om 19:35!! ingelogd heeft en waarschijnlijk zijn spelers opgesteld heeft.
Gamebasics moet hier technisch gewoon wat aan doen willen ze een fatsoenlijke en eerlijke game maken of gewoon zeggen je kunt wijzigingen maken totdat het moment er is en we weten niet wanneer dat moment er is. Vorige week was het ook zo vaag met de vertraging op een aantal servers. Welke opstelling speelt er? Wat je had staan om 19.00 uur of wat je later op de avond (of was het zelfs een dag later?) had staan?
Ik heb geen idee hoe het technisch aan toe gaat bij Gamebasics, maar ik ben toch heel erg benieuwd. Werkt de engine op live data of op basis van een snapshot? -
@r0bbyk_nl said in Tot hoe laat kun je nu eigenlijk een opstelling maken of een trainingskamp inzetten:
ord, maar het is niet echt een antwoord op de vraag. Ik ben het met je eens dat je in ieder geval veilig zou moeten zijn om het in te zetten voor de timer afgelopen is, maar ik vrees dat dit technisch gezien niet noodzakelijk is.
Vandaag ook weer een ander shit moment op OSM gehad. Tegenstander had om 19:20 nog niet 11 spelers opgesteld en tackelen 2 standjes te hoog staan. Laatste inlogmoment was 13uur nog wat. Ik kijk nu na de wedstrijd terug en zie dat de tegenstander pas om 19:35!! ingelogd heeft en waarschijnlijk zijn spelers opgesteld heeft.
Gamebasics moet hier technisch gewoon wat aan doen willen ze een fatsoenlijke en eerlijke game maken of gewoon zeggen je kunt wijzigingen maken totdat het momentWat mijn ervaring is dat als er aangegeven wordt dat de simulatie om 19:00 is en de wedstrijd uiteindelijk om 19:35 gespeeld wordt, dat dat in de competitie elke dag hetzelfde is. Dus dat de wedstrijd dan altijd pas 19:35 gespeeld wordt, ook al staat er om 19:00 al wedstrijd bezig. Osm kan moeilijk alle wedstrijden tegelijk simuleren.
Mijn ervaring is dat wijziging aanbregen ook naar 19:00 nog kan. Ik hou altijd de eerste paar wedstrijden in de gaten hoelaat de wedstrijd uiteindelijk gespeeld wordt, zo weet ik dan voor de hele competitie hoelaat ik uiterlijk mijn team in kan stellen en doe ik dit dus meestal een paar minuten van te voren (in het geval van het voorbeeld 19:33 dus).
Zo duidelijker ?
-
@koning-phillip_nl said in Tot hoe laat kun je nu eigenlijk een opstelling maken of een trainingskamp inzetten:
@de-boterbloemen_nl Excuses voor mijn half goede antwoord, heb ik ook weer wat geleerd. Mijn dank is groot
Zo leren we elke dag weer wat!
-
Wijzigingen aan je team of bijvoorbeeld een TK inzetten kan in principe tot een seconde voor dat de wedstrijd wordt gesimuleerd. Om 19:00 beginnen de servers met simuleren, maar dat betekend niet automatisch dat dan je wedstrijd ook al gesimuleerd wordt. Dit kan ook 2 uur later zijn. Zoals de Boterbloemen al aangaf, je wedstrijden worden het gehele seizoen rond hetzelfde tijdstip gespeeld. Hou wel in het achterhoofd dat het soms een paar minuutjes eerder of later kan zijn. Dit in verband met competities die afgelopen zijn en nieuwe competities die opgestart worden. Last-minute wijzigingen maken, blijft dus altijd een risico.
je spion herkent het direct als je tegenstander wijzigingen maakt aan opstelling of tactiek, zoals de Boterbloemen al aangaf.
-
Oké, OSM gebruikt dus live data. Niet echt de eerlijkste optie imho. Het is dus een kwestie van het laatste moment opzoeken om voordeel te behalen. Verklaart ook sommige posts van mensen nadat er server issues zijn geweest en ze op een of andere manier een beetje onverwacht effect hebben ontvangen. Plus zo zijn er geen mogelijkheden om bij een probleem van de simulatie iets opnieuw te doen of herstellen. Testen op grotere schaal buiten een competitie op kantoor zal ook lastig zijn zo.
Wat moet ik me eigenlijk voorstellen bij de OSM database? MySQL, MSSQL, Oracle?