Discussie / Tussenstanden topic CK 2018
-
Eindstand battle OFF-GG:
-
@putse-boys_nl Eindelijk nog eens een discussie op de OSM fora.
-
-
Eindstand OSP - Same Fusion
-
Na een beetje de posts over deze discussie te hebben gelezen vind ik het grappig dat er mensen zijn die de organisatie of Gamebasics als 'schuldige' aanwijzen, terwijl er maar een schuldige is: degene die besloot te gaan cheaten en daarmee zijn crew benadeeld heeft. Waarom je überhaupt zou gaan cheaten in een simpel online spelletje is iets dat ik al niet kan begrijpen, maar om dit nog eens te gaan doen terwijl je in een van de betere crews op OSM NL zit, is al helemaal bizar.
Dat deze manager door een bug niet direct uit de crew was gezet, kan niemand wat aan doen. Bugs komen nou eenmaal voor.
-
@Renkie_NL , @waterhoen19_NL @the-best-manager-in-the-world_nl, @Keejos_NL , @stannleyy_NL @A-touch-of-magic_NL @Silvester-J_NL
Start kwartfinales: Maandag 2 juli, 21:00
Land: Australië
Teamverdeling:Thuisteam:
DS1, Brisbane Roar
DS3, Melbourne City
DS5, Melbourne Victory
DS7, Perth Glory
DS9, Central Coast MarinersUitteam:
DS1, Sydney FC
DS3, Western Sydney Wanderers
DS5, Adelaide United
DS7, Newcastle United Jets
DS9, Wellington PhoenixModerator:
Aanmaakinstructie:
Geavanceerde Tools:
Prive Competitie: Alleen managers die je uitnodigt kunnen meedoenAan
Beker: Strijd in de competitie en de bekerAan
Trainingskampen: Boost je team maximaal 6 keerAan
Besloten Trainingen: Verberg je Tactiek maximaal 6 keerAan
Clubkas-compensatie: Verbied compenseren voor ClubkasUit
Transfers: Sta het kopen en verkopen van spelers toeAan
Voorbereiding: Bereid je team voor met 4 voorbereidingsdagenAan
Timers: Verbied het direct afronden van timersUit
Naam: CK2018 – Kwartfinale: Crew 1 vs. Crew 2. Bijvoorbeeld: CK2018 –Kwartfinale: LFS vs KL .
Uitnodigen: Nodig alle ingeschreven deelnemers in één keer uit.(via de pc in je vriendenlijst, voeg vooraf alle deelnemers toe aan je vriendenlijst)
Details: Na het versturen van de uitnodigingen, meld de details van de competitie (naam en competitie nummer) bij de Captain van de tegenpartij en op het forum in het discussie topic
Toelaten: Laat geen andere managers toe in de competitie.
Eigen crew eerst wordt bestraftPosten line up: Uiterlijk zondag 23.59, hierna volgt een straf, bij geen line up op maandag 19:00 zal het een walk over zijn
Manier van posten:Crewnaam
Uitteam:
DS1, Sydney FC - Manager A
DS3, Western Sydney Wanderers - Manager B (C)
DS5, Adelaide United - Manager C
DS7, Newcastle United Jets - Manager D (M)
DS9, Wellington Phoenix - Manager EAltijd een captain benoemen door er een (C) achter te zetten, dit is het aanspreekpunt voor de organisatie en de tegenstander. Alle uitteams ook de moderator aangeven met een (M)
-
@a-touch-of-magic_nl Via deze weg wil ik jullie feliciteren met de overwinning op ons!
Dit doe ik namens de leden die bij ons hebben meegedaan in de battle.
Jullie hebben goed samengewerkt en daardoor hebben jullie verdient gewonnen!
Veel succes verder in het toernooi!
Groet,
Vice Beheerder Old Glory
PieterHofstra -
@fc-eddie_nl Als je speler op de verkeerde plaats zet 'cheaten' vindt dan is dat een beetje overdreven. De lock is verkregen omdat Maurits in zijn HA eerste stond en de nummer 2, die beiden los stonden van de rest, de wedstrijd heeft laten winnen door nummer 2. Omdat er speler(s) op de verkeerde plaats neergezet zijn. Is er een maand later, precies wanneer er geen vervanging meer op te roepen is (laatste dagen competitie) er besloten vanuit GB om een permanente lock uit te delen. Reden was het manipuleren van wedstrijd. Om even reëel te zijn doen wij als crewspelers dit vaak genoeg en zou dus iedereen gebanned moeten worden. In geen enkel opzicht heeft Maurits hier profijt van gehad dus het is ronduit merkwaardig dat dit zo bestraft is.
-
@fc-eddie_nl Mss eerst maar eens nagaan over wat voor lock het ging en wat de reden ervoor was.
@Robbiebb_NL Spijtig dat de organisatie zich niet aan zijn eigen regels houdt.
-
@stannleyy_nl Ook namens Same Vision (niet Same Fusion
) proficiat aan OSP, ons kansloos verslaan .. ^^ succes in de rest van het toernooi !
-
@frituurpannekes_nl @killing-spread_NL
Matchfixing kan je ook gewoon een vorm van 'cheaten' noemen toch?
Wat maakt het uit dat het een maand geleden was? Ook Het Laatste Zetje speelt OSM lang genoeg om te weten dat het bewust spelers op een verkeerde plek zetten, tegen de OSM regels is. Het is dus gewoon lachwekkend om het 'late' tijdstip van locken óf de lock die niets met het CK te maken heeft, nu als argument te gebruiken dat er geen straf mag komen of om te gaan afgeven op GB/organisatie.
Ik heb inderdaad alle posts een beetje vluchtig doorgelezen, dus wist niet de precieze oorzaak. Dus thanks voor deze extra info. Nu moet ik namelijk alleen maar harder lachen dat deze manager op deze lachwekkende manier gelocked is. Hoe zielig kan je zijn dat je in een onderlinge wedstrijd die dus nergens meer om gaat (beide managers stonden los van de rest), spelers op een verkeerde plek zet om de nummer 2 te laten winnen, terwijl in de OSM regels vermeld staat dat elke vorm van matchfixing verboden is.
Hiermee heb ik alleen maar meer gelijk dat jullie het toch echt alleen maar Maurits zelf kwalijk kunnen nemen dat hij op deze manier is gelocked en daarmee zijn crew nu op de meest lachwekkende manier heeft gedupeerd.
-
CK2018 - Laatste 8: OSM Striker Ultras vs OSM Pro Squad
Thuisteam:
DS1 - Brisbane Roar - RAWstyler
DS3 - Melbourne City - Chris Albers
DS5 - Melbourne Victory - waterhoen19 (c)
DS7 - Perth Glory - Braamsie
DS9 - Central Coast Mariners - lsalvador -
CK2018 - Kwartfinale: Looking for Silverware vs Kanarifuglene
Uitteam:
DS1, Sydney FC - MikevanderHilst (C)
DS3, Western Sydney Wanderers - the Skippy
DS5, Adelaide United - McWilliam
DS7, Newcastle United Jets - Keejos (M)
DS9, Wellington Phoenix - AppieLCompetitie wordt maandag rond 21:15 uur aangemaakt. Captain van LFS is op de hoogte gebracht van het tijdstip van aanmaken.
-
@fc-eddie_nl Indien we de regeltjes er echt bij zouden nemen, zou dat betekenen dat elke crewlid van een fatsoenlijke crew schuldig is aan cheaten. Ds1 laten winnen van Ds5 is officieel ook manipulatie dus ben bang dan je dan nog wat werk te doen hebt.
Tevens zou ik dan bewonderen dat jij dat nog nooit gedaan zou hebben, zo niet vertelt dat wel iets over je teamwork met anderen...
-
@frituurpannekes_nl 1. Nulla poena beginsel op osm gebruiken. Cmon.
2. Cheaten is cheaten, hij wordt al genoeg gestraft is natuurlijk een slecht argument.
3. Wat heeft hij dan gedaan volgens jou wat iedereen doet?
4. Er is ook niet maar 1 judge. -
@frituurpannekes_nl Spelers op de verkeerde plek zetten is manipulatie. Taktieken uit testen die toevallig heel slecht werken niet.
Stop nou maar gewoon met zeuren, beide crews komen er alleen maar slechter op te staan des te langer deze discussie doorgaat.
-
@frituurpannekes_nl Ik blijf het ook een wonderbaarlijk fenomeen vinden dat supportleden het verschil kunnen zien tussen een battle/crewcompetitie/etc en een 'open/HA/vrije' competitie.
Maar goed, los van dit mirakel lijkt dit mij wel een goed moment om deze discussie af te sluiten. Mocht je organisatorische vragen hebben dan is Robbie je man. Mocht je nog vragen hebben over de support dan kan je een supportlid een PM sturen
-
Ik sluit me aan op het feit dat het gewoon beter is om het nu te laten zoals het is. Vervelend dat het zo heeft moeten lopen met een battle die op papier in ieder geval voor een lange periode spannend bleef. Echter deel ik wel de mening dat het verstandig is om OFF door te laten gaan, aangezien het gewoon altijd zo is geweest dat als een crew tijdens een battle een lock krijgt, ze ook gewoon gepast ervoor bestraft moeten worden. Je hebt als crew zijnde de taak om elkaar te controleren of er geen illegale activiteiten gebeuren. Soms is dit makkelijker te zien dan andere keren, maar toch.
Hopelijk kan GG in een later toernooi weer laten zien dat ze zeker een crew zijn die erg goed mee kan komen!
-
Daar heb je zeker een punt Bas. Ik vind het ook belachelijk dat je in crewbattles, crewcup en andere crew events bewust van een crewgenoot kan verliezen door een losing tactiek in te zetten. Deze rare situaties is ook een van de redenen dat ik zelf weinig interesse meer heb in de crewwereld. Ik heb dan ook slechts 1 of 2 keer meegedaan met de crewcup en misschien een keer een battle gespeeld. Echter mag je in dat soort competities ook geen verdediger in de aanval zetten bijvoorbeeld. Dus wat dat betreft zit er geen verschil tussen wat voor competitie dan ook.
Als laatste wil ik nog even mededelen dat ik vind dat de algemene OSM regels altijd boven de regels van een bepaald event zouden moeten staan. Immers, je speelt die events op het platform van OSM. Het zou dus best raar zijn als je wel wordt gestraft voor het overtreden van een regel die geldt voor het event, maar niet gestraft wordt als je een algemene OSM regel overtreedt.
-
Imperium vs Art of soccer
Uitteam:
DS1, Sydney FC: A touch of magic c + m
DS3, Western Sydney Wanderers: gishes
DS5, Adelaide United: The boss 68
DS7, Newcastle United Jets: Gizmo69
DS9, Wellington Phoenix: PP en Jan Jaap