Tweede Kamerverkiezingen 2017
-
Over precies 100 dagen is het weer zover: de Tweede Kamerverkiezingen. Oftewel, het perfecte moment om de discussie op gang te brengen. Op wie gaan jullie stemmen en waarom? Welke stappen moet Nederland zetten en welke juist niet? Brand los!
-
Wow, honderd dagen al? Ik ben erg onder de indruk van de plannen van GeenPeil en ik denk dat de aanpak van die partij het potentieel heeft om te zorgen voor beter geïnformeerde en betrokken kiezers. Ik hoop dat GeenPeil in de kamer komt, maar of ik daarbij ga helpen durf ik nog niet te zeggen.
-
Ben benieuwd naar de coalitie vorming in 2017. Er zijn veel te veel middelgrote partijen in Nederland, waardoor samenwerken erg lastig zal worden. Je zult waarschijnlijk met 5 partijen door een deur moeten.
Ben er zelf nog niet uit.
-
100 dagen nog maar, wat gaat de tijd toch snel! Ik ben er ook nog niet uit wat ik ga stemmen.
-
Het wordt CDA uiteraard
-
@RCJDR_NL165 said in Tweede Kamerverkiezingen 2017:
Ben benieuwd naar de coalitie vorming in 2017. Er zijn veel te veel middelgrote partijen in Nederland, waardoor samenwerken erg lastig zal worden. Je zult waarschijnlijk met 5 partijen door een deur moeten.
Ben er zelf nog niet uit.
Inderdaad, dit is ook waar ik het meest benieuwd naar ben. Hoeveel partijen zijn er nodig om een coalitie te vormen. Want verwacht dat PVV en SP niet gaan regeren. Dat zijn toch, als je de peilingen mag geloven, zo'n 50 zetels. Dan wordt het echt een 5 partijen coalitie en dat zie ik niet heel lang standhouden.
-
Beetje dezelfde situatie als in de VS. Wat de uitkomst ook is, we zijn fucked. Partijen als de VVD zijn veel te conservatief o.l.v. die zwakke jaknikker Rutte die nu opeens probeert zieltjes te winnen. De PVV is dan weer het andere uiterste, maar Wilders roept alleen maar. Zijn ideeën zijn of absent, of compleet onhaalbaar.
-
VVD uiteraard
-
@sir.himself_NL Als PVV en VVD samen flink scoren zie ik het nog wel gebeuren. VVD en PvdA haalden ook voldoende zetels. VVD gaat echt niet nee zeggen tegen PVV, die zitten op best veel punten (vooral immigratiebeleid, wat te doen met 'allochtonen') te veel op één lijn.
Ik stem op beide partijen niet btw, welke het wel wordt moet nog even blijken.
-
@Jip-Huijs_NL
Waar moet dat uit blijken? -
@timeenennaam_NL ik wil even wachten hoe de partijen zich gaan presenteren. Ik neig meer naar centrumpartijen en zit nu op CDA. Ik vind alleen Sybrand het charisma van een aardappel hebben dus ben benieuwd wat hij gaat zeggen nog.
Echter, verkiezingsbeloften heb je niks aan, dus wil even kijken hoe e.e.a. zich ontwikkeld.
-
@Jip-Huijs_NL Je gaat toch niet stemmen op iemand die nog in sprookjes gelooft
-
@Suiz-Luárez_NL Als ik de superheld mag zijn in het sprookje wel.
-
@Suiz-Luárez_NL
Nee, dan is het inderdaad onmogelijk goede ideeën voor de samenleving te hebben. -
@Jip-Huijs_NL
Voor het charisma van de fractieleider hoef je niet op het CDA te stemmen. Waarom is het zo belangrijk voor jou (of voor het nationaal belang) belangrijk dat hij charisma heeft zolang het een nette, beleefde man is? -
@timeenennaam_NL Beetje meepraten in de wereld misschien. Hoewel ik wel van mening ben dat hij het steeds beter gaat doen. En Sybrand is gewoon het meest realistisch van alle fractieleiders heb ik het idee. Totaal geen populistische kletspraat ook.
Niet per se noodzakelijk dus, zou wel fijner zijn geweest. Maar ach, mannen met charisma praten zo nu en dan ook flink wat onzin, dus misschien dan nog liever dit.
-
@spectraaaaa_NL Dat laatste denk ik bij de meeste partijen. Ik heb zelf altijd wel een vrij goed gevoel bij de PVV. Een partij die de werknemer en de student in bescherming neemt. Op dat gebied ben ik vrij links, daar houd ik van.
Tegelijkertijd is het imo wat meer een no-nonsense partij dan de andere linkse partijen.(Denk bijv aan alle onzin subsidies van de Pvda, censuur etc). Ook het immigratiebeleid van de PVV bevalt me een stuk beter dan dat van de linkse partijen.
Een aantal dingen die hij roept vind ik wel raar ja. (Islam verbieden, uit de EU). Maar dat zijn nu juist de dingen die je er in een coalitie toch nooit doorheen krijgt. Ik overweeg zeker om op de PVV te stemmen
-
@timeenennaam_NL Nou iemand die in sprookjes gelooft kan ik niet serieus nemen, al helemaal niet voor een complexe taak als het besturen van een land.
-
@SIRclitjeslikker_NL Er is geen partij die een coalitie met de PVV wil toch
-
@hap-slik-weg_NL Same. Stabiele partij en Rutte doet het over het algemeen zo slecht nog niet. En het geeft wat tegenwicht aan al die linkse partijen (zodat de macht hopelijk rond het midden van het politieke spectrum komt te liggen, zoals ik het graag zie).