Tweede Kamerverkiezingen 2017
-
@bringdaruckus_NL Het probleem is juist dat niemand zich er druk om maakt. In artikel 11 van onze grondwet staat dat iedereen recht heeft op onaantastbaarheid van zijn lichaam, maar dat lijkt in dit geval totaal vergeten te worden. Waarom moeten we in jongens' geslachtdelen gaan snijden nog voor ze daar zelf iets over kunnen zeggen?
Maar jouw mening was me wel duidelijk, wilde graag die van Tim
-
@Suiz-Luárez_NL
Als niemand zich er druk over maakt dan hebben de slachtoffers er blijkbaar geen last van. -
@Suiz-Luárez_NL
Ik heb geen idee, is dit een bestaand probleem onder mensen dan?Ik ben niet zo bekend met dit issue (als dit echt een issue is). Ik weet niet wat redelijke argumenten voor en tegen zijn, wat besnijdenis precies betekent voor mensen en wat voor concrete invloed het op de gezondheid oid heeft. Dat soort dingen wil ik altijd wel weten voor ik een mening vorm, anders ga je als buitenstaander op emotie onzin verkopen.
-
Wat het voor de gezondheid betekent weet ik ook niet precies, maar je kan je toch moeilijk voorstellen dat het zo goed voor je is dat het niet een jaartje of 16 kan wachten.
-
@timeenennaam_NL Voor de gezondheid maakt het niks uit, je bent net zo gezond besneden als onbesneden. Er zijn argumenten te bedenken vóór besnijden ('hygiënischer') en tegen (minder gevoel), maar daar gaat het ook helemaal niet om. Het gaat erom dat je in mensen hun lichaam gaat snijden nog voordat ze daar zelf iets over kunnen zeggen. En er zijn zeker wel mensen te vinden die achteraf helemaal niet blij zijn dat ze zonder hun toestemming besneden zijn (@Delano).
Het is ergens wel grappig dat die mensen die voor besnijdenis zijn geloven in een almachtige God, maar die God faalt wel in het creëren van een gezond lichaam, want al bij geboorte moet er gesneden worden in penissen om het goed te krijgen. Dan is er toch iets mis met je geloof lijkt me.
-
@SIRclitjeslikker_NL
als je jong bent geneest het sneller en is het ook eenvoudiger. Beetje te vergelijken met je amandelen knippen. Als kind is het ff last hebben en ijsjes eten, als volwassene is het een drama.In Amerika is trouwens standaard net nadat het kind geboren is de vraag: wil je hem besnijden? Daar is ook gewoon meer dan de helft besneden
-
@bringdaruckus_NL Weet dat het in Amerika normaal is, dat vind ik ook weerzinwekkend
-
Laten we Amerika niet als maatstaf gebruiken voor onze in verhouding veel beschaafdere Noord West-Europese wereld. Ongeveer 80% van de mensen is daar ook gelovig.
-
@SIRclitjeslikker_NL Maar ze besnijden daar veelal niet om religieuze redenen. Weet niet wat erger is: besnijden vanwege sprookjes of gewoon omdat het je leuk lijkt.
-
@bringdaruckus_NL Omdat die kinderen nog niet kunnen praten lijkt dat misschien zo, maar wie zegt dat ze er minder last van hebben dan 18-jarigen?
-
@Suiz-Luárez_NL
De wond heelt bij baby een stuk sneller. Ook heel logisch eigenlijk. Hoe groter het velletje hoe langer de wond heelt. -
@bringdaruckus_NL Oké, zit wat in. Maar vergeet niet dat het hier gaat om een totaal onnodige ingreep (en inbreuk op iemands lichamelijke onschendbaarheid).
-
@Suiz-Luárez_NL said in Tweede Kamerverkiezingen 2017:
@bringdaruckus_NL Oké, zit wat in. Maar vergeet niet dat het hier gaat om een totaal onnodige ingreep (en inbreuk op iemands lichamelijke onschendbaarheid).
Ben zelf gelukkig niet besneden, maar heb jij er ooit wel is iemand over gehoord die besneden is en later toen diegene volwassen was zei, dit had ik echt niet gewild?
Volgens mij gebeurt dat zo goed als nooit dus zou ik me er niet echt druk om maken -
@De-Boterbloemen_NL Hoor ook niet veel mensen zeuren dat ze een kleine, misvormde, of oerlelijke lul hebben. Mensen zullen niet zo snel toegeven dat ze vinden dat er iets mis is met die van hun.
Ben het wel met Jeroen eens. Blijkbaar vinden we het nog normaal in onze cultuur, in tegenstelling tot een vrouwenbesnijdenis.
-
@SIRclitjeslikker_NL said in Tweede Kamerverkiezingen 2017:
@De-Boterbloemen_NL Hoor ook niet veel mensen zeuren dat ze een kleine, misvormde, of oerlelijke lul hebben. Mensen zullen niet zo snel toegeven dat ze vinden dat er iets mis is met die van hun.
Ben het wel met Jeroen eens. Blijkbaar vinden we het nog normaal in onze cultuur, in tegenstelling tot een vrouwenbesnijdenis.
Zeg ook dat het mijn voorkeur niet heeft, denk alleen dat het niet veel zin heeft om je er druk om te maken. Er zijn genoeg belangrijkere dingen om druk mee te zijn!
-
hoi lieve jongens hoezo kan ik godverdomme niet zoveel posten zoveel als ik wil #lol
-
Omdat je nog geen 3 reputatie hebt. Daardoor kan je slechts 1 keer in de 3 minuten posten. Wanneer je eenmaal 3 reputatie hebt bemachtigd kan je achter elkaar door blijven posten.
-
Hoewel ik het program van VNL heel interessant vind, is die Jan Roos toch wel zó'n knuppel. Gisteren ging hij er ook weer flink af bij Jinek. Anderzijds was het ook wel een prachtig voorbeeld van een NPO-fuik. Alle tweets, filmpjes en uitspraken van Roos stonden klaar om in te starten.
Goed om te zien dat de PVV wat terugzakt in de recentste peilingen.
-
@Kagchelland_NL Beleving kan verschillen. Ik vond juist dat Jinek echt afging als een gieter xD
-
@SIRclitjeslikker_NL Da's inderdaad een verschil in beleving. Hij werd in een hoek gedreven (kon je trouwens verwachten), kwam daar niet lekker uit en kreeg daarna geen echt moment meer om het recht te trekken.
Gemiste kans om de vlaktaks, het verminderen van onzintoeslagen en/of denivellering ter sprake te brengen. Allemaal onderwerpen waarmee ik precies op één lij zit met VNL. Helaas ging het om Nederlandse waarden en PVV-onderwerpen.