Tweede Kamerverkiezingen 2017
-
Bestaan crews nog?
-
-
@De-Boterbloemen_NL Sneu leven dus.
-
@De-Boterbloemen_NL said in Tweede Kamerverkiezingen 2017:
Een algeheel forum verbod voor scheeftand lijkt me een prefect plan, dat zou dan de mooiste dag van mijn leven worden!
Een algeheel forum verbod hersenloze mensen als jij en je hersenloze vriendjes zou mij ook een puik plan lijken.
-
Als Wilders nu de verkiezingen niet meer wint, moet hij stoppen met de politiek. Erg spijtig dat zo vlak voor de verkiezingen de verhoudingen tussen Nederland en Turkije op scherp komen te staan.
Overigens volkomen logische reactie van Turkije. Een minister van de PVV zou natuurlijk welkom zijn om in Istanboel campagne te voeren voor zijn partij nadat dat in eerste instantie de toegang is ontzegd.
-
@timeenennaam_NL Dit zou Wilders ook zomaar eens stemmen kunnen kosten; dat mensen die twijfelden tussen VVD en PVV nu geneigd zijn voor VVD te stemmen omdat de VVD spierballen toont (daarom reageert VVD ook op deze manier natuurlijk). Hoe dan ook, dit conflict levert legt de rechtse kant geen windeieren.
-
@timeenennaam_NL Idd Nederlanders zijn echt nazi's. Gooien zomaar rechters en journalisten in de gevangenis zonder enig proces en zo, terecht dat die Turken in opstand komen tegen deze dictatuur.
-
Erdogan die een ander land beschuldigd van facisme:rofl:
-
fascisme en nazisme zijn dan ook vooral scheldwoorden geworden waarvan een hoop mensen helemaal niet meer weten wat het betekent.
-
@l0rdShishio_NL Ik denk niet dat mensen die op de PVV stemmen vanwege hun erg conservatieve buitenlandbeleid daar in trappen. Bovendien vraag ik me ook af hoeveel pvv-ers de vvd als een serieus alternatief zien, gezien het feit dat vooral mensen met een laag inkomen op de sociaal-economisch linkse pvv stemmen en vaak eerder overwegen om naar de SP te switchten.
De VVD haalt alleen nog een redelijk zetelaantal omdat een hoop mensen die marktwerking harde shit vinden niet echt een alternatief voor die partij zien en het dan toch maar de meest veilige optie vinden, zoals Leroy bijv. zijn stem voor de VVD beargumenteert. Verder heeft die partij bij de meeste mensen gewoon gigantisch afgedaan, en denk ik niet dat zij nu echt nieuwe kiezers kunnen werven. Miss volgende verkiezingen met Klaas Dijkhof weer.
-
Ik zie dat artikel 1 ook een btw tarief wil van 21% lol.
Blackas gaan het niet accepteren dat hun kfc bucket duurder wordt hoor ;s
-
@SIRclitjeslikker_NL
Dat heb ik ook wel een beetje met vvd. Vind hun economische punten sterk. Alleen de rest ben ik het totaal niet mee eens. -
@timeenennaam_NL said in Tweede Kamerverkiezingen 2017:
Overigens volkomen logische reactie van Turkije. Een minister van de PVV zou natuurlijk welkom zijn om in Istanboel campagne te voeren voor zijn partij nadat dat in eerste instantie de toegang is ontzegd.
Als jij dit een logische reactie vind van Turkije dan vind ik echt dat je niet goed snik bent. Turkije ziet de Nederlandse burgers namelijk als turkse staatburgers............... (Volgens mij reageren alleen Nederlandse Turken zo als jij nu doet).
Nederland heeft volkomen rechtvaardig gehandeld en mag een provocerend land zoals Turkije nog wel harder aanpakken wat mij betreft. Door er bijvoorbeeld voor te zorgen dat het EU-verdrag op gezegd wordt met Turkije.
En nee ik ga zeker niet op Wilders stemmen als je dat soms denkt.Hopen dat mensen nu in gaan zien dat het tijd wordt voor een rechts beleid, als het aan die linkse partijen ligt gebeurt er weer helemaal niks.
-
http://www.grutjes.nl/2017/03/turkije-rel-samen-tegen-elkaar/#more-2619
Goed stuk. Ken de situatie verder niet goed genoeg maar laat fouten van zowel Erdogan als Rutte en Aboutaleb zien.
-
@De-Boterbloemen_NL Lees de post van Tim eens. Hij reageert ironisch. Ik vind het verder jammer (maar wel heel vermakelijk) dat het zo is gelopen. Ik had graag gezien dat de Turken hun speeches hadden kunnen houden. Het leek me wel een goede test voor onze eigen democratie en vrijheid van meningsuiting. Zonder precies te kunnen weten wat er is gebeurd, denk ik dat Nederland uiteindelijk juist heeft gehandeld. Als wij wijzen op een gevaar voor de openbare orde en veiligheid, en Turkije vervolgens dreigt met sancties en alsnog ministers naar Nederland stuurt, is dat een schending van onze soevereiniteit. De vraag is of het inderdaad zo is gegaan.
Ik kan me evenals oud-minister Bot niet aan de indruk onttrekken dat het kabinet deze rel heeft aangegrepen om vlak voor de verkiezingen spierballen te tonen. Het was een perfecte crisis, en als Rutte na de verkiezingen niet regeert, mag iemand anders de rotzooi opruimen. Hij kon het zich absoluut niet veroorloven om op dit cruciale moment als 'zwak' gezien te worden. Die Turken zijn natuurlijk ook driftig en onbesuisd, dus het kan best dat zij de spanningen hebben opgevoerd. Ik weet het niet.
Het is wat mij betreft wel duidelijk dat Rutte een toespraak van een Turkse minister in Nederland had beschouwd als gezichtsverlies en dat het kabinet dat ten koste van alles wilde voorkomen. Begrijpelijk als Wilders in je nek hijgt. Maar het zou volgens mij een veel krachtiger signaal zijn geweest om van meet af aan te staan voor de vrijheid van meningsuiting en de vrijheid van vergadering. Loopt onze eigen democratie echt gevaar als we een minister laten spreken? Ik denk het niet. De grens zou getrokken moeten worden bij het oproepen tot geweld. Maar plots was heel Den Haag eensgezind: we moeten sprekers weren omdat we hun ideeën niet leuk vinden. Een beetje wat Erdogan doet, dus. Laat ze spreken en organiseer de ochtend erna een plenair debat. Wijs naar de liberale waarden die ons land vrijer hebben gemaakt dan Turkije. Ga er staan, Rutte, en betoog waarom Erdogans dictatuur verwerpelijk is. Dat heb ik je de afgelopen jaren niet zien doen. Pas als de verkiezingen voor de deur staan, voel je de behoefte om publiekelijk afstand te nemen van zijn regering. Hetzelfde geldt voor veel andere politici. Waar waren jullie de ochtend na de mislukte coup? Allemaal Erdogans reet aan het likken. Oh, wat goed dat de democratisch gekozen sultan aan de macht is gebleven. De man is niet democratisch. De man heeft niets op met vrijheid. Als wij dat wel hebben, belemmer dan geen toespraken. Als minister Koenders werd geweigerd terwijl hij een dorpje in Turkije wilde toespreken waar veel Nederlanders wonen, zou onze ophefmeter ook op hol slaan. Turkije geeft niets om westerse waarde, Turkije is een dictatuur, Turkije is niet klaar voor EU-lidmaatschap. En we zouden gelijk hebben. Helaas werd dit debat meteen over een andere boeg gegooid.
-
@SIRclitjeslikker_NL
Het bewijs dat kritische geschiedschrijving en kritisch geschiedenisonderwijs essentieel zijn -
-
@spectraaaaa_NL
Laten we wel op de spelling blijven letten, Daf -
@timeenennaam_NL said in Tweede Kamerverkiezingen 2017:
Er zijn genoeg mensen die wel menen wat jij zij, dus wat dat betreft sta ik nog steeds achter mijn woorden!
-
Als we deze burgers waar het om gaat gewoon de keuze laten maken om voor 1 land te kiezen, dan is het hele probleem meteen afgelopen.
Ik zou als ik Tukse Nederlander was mijn turkse paspoort met heel veel plezier inleveren!