Tweede Kamerverkiezingen 2017
-
@hap-slik-weg_NL Waarom scheld je dan met kutnederlander
-
@Suiz-Luárez_NL ik ben toch ook een kutnederlander?
-
@MartijnFC_NL Kan zo zijn, maar dat woord is voor mij tekenend voor de falende integratie. Als Nederlanders met een migratieachtergrond zich afzetten van 'de Nederlanders' dan betekent dat dat ze zich geen Nederlander voelen.
-
@Suiz-Luárez_NL omdat het vaak de Hollanders zijn met een taalgebrek die het hardst schreeuwen om Geert "#hoedan" Wilders en ik daar best wel slecht tegen kan. Daarnaast doet een maatje van mij het ook altijd verkeerd dus ben redelijk triggered op de als/of mistake. Ohja en bokjes.
-
@hap-slik-weg_NL Nu doe je hetzelfde nog een keer. Er zijn inderdaad mensen die vallen voor de schreeuwteksten van Wilders, maar je zou daar ook boven kunnen staan en niet in de slachtofferrol kunnen kruipen. Het probleem van mislukte integratie is gewoon aanwezig.
-
@Suiz-Luárez_NL right zijn gewoon een beetje ergernissen van deze hele inhoudsloze verkiezingsperiode. Dat ligt ook aan het feit dat Facebook een "enigszins" clickbait medium is geworden. Ik vind het gewoon vreemd als mensen medelanders uitmaken voor van alles en nog wat om vervolgens zelf de taal niet te beheersen. Nu wil ik niet zeggen dat de pacero die ik verbeterde dat ook doet, maar goed. En hoezo kruip ik in een slachtofferrol? Ik mis die link even.
Dat er een integratieprobleem is ontken ik ook niet. Mijn uitspraak was er gewoon eentje van hetzelfde kaliber als de gemiddelde "anti-buitenlanderstemmer". Had op zich van jou verwacht dat je daar wel doorheen zou kunnen prikken.
-
@hap-slik-weg_NL Haha, heerlijk dit. Jij valt mij aan omdat ik een taalfoutje maak, geweldig om te zien wat voor drogredenen er wel allemaal wel niet worden verzonnen om je verhaaltje nog leuker te maken. Succes verder hè.
-
@MartijnFC_NL Nog leuker? Oftewel het was een leuk verhaal?
-
Natuurlijk keek ik niet objectief gisteren maar voor mij heeft Rutte dat debat toch easy gewonnen? Op het schreeuwmedium Facebook (als je die als graadmeter zou nemen stond PVV op 80 zetels geloof ik) vindt men vooral Greet sterk maar die kwam op me over als een drammerig jochie.
Rutte probeerde het nog eens met #hoedan? maar zelfs na 8 keer vragen antwoordde meneer niet.
-
@Kagchelland_NL Je kan daar ook nooit objectief naar kijken simpelweg omdat degene met wie je het eens bent in jouw ogen altijd sterkere argumenten heeft en dus beter is. Net zoals met Roos en Jinek. Ik vond Wilders bijvoorbeeld sterker toen het over de zorg ging.
Ik vind de ''hoe dan'' vraag op grenzen dicht ook een beetje achterhaald, aangezien Hongarije bijv laat zien dat het kan en er tegenwoordig genoeg technologieën als infrarood sensoren enzo zijn om de boel niet al teveel op te houden.
Ik vond Wilders zijn ''hoe dan'' aan Rutte mbt met wie hij zijn plannen uit kan voeren ook wel leuk: Als Rutte de pvv uitsluit moet hij namelijk idd weer bij een van de subsidiemonsters aan gaan kloppen.
-
Ik zou het ook wel fijn vinden als de lijsttrekkers is wat meer op de inhoud ingaan.
Nu hoor je vooral wat er moet veranderen, maar niet hoe.............
Dat vind ik vooral lekker makkelijk "scoren", ik denk dat er daarom meer mensern zwevende kiezer zijn. -
Kabinet:
VVD+CDA+D66+GL?
Zie ik wel zitten. GL helpt de andere 3 aan een meerderheid waardoor ze veel te zeggen krijgen. -
@Glennevire_NL Heeft VVD net honderden miljoenen geïnvesteerd in de schoonste kolencentrales ter wereld die in 2015 zijn opgeleverd wil Groenlinks ze morgen nog sluiten xD Zou wel willen zien hoe het er aan toegaat bij die onderhandelingen.
-
@Glennevire_NL VVD en GL is gewoon onmogelijk. Ik herhaal de uitspraak van Jesse Klaver: Bedrijven moeten niet als eerste doel 'winst maken' hebben. Elke VVD'er krijgt jeuk van zo'n uitspraak.
Doe maar VVD/D66/CDaaah met een kleinere erbij wanneer nodig.
-
Denk inderdaad dat je GL er niet bij moet hebben, dan gaat de gewone hardwerkende burger veel te veel betalen voor de groene dromen van de net volwassen Klaver.
Mij lijkt VVD, CDA zowiezo een goed plan, en dan nog D66 of PVDA of wat kleine partijen
-
@Kagchelland_NL
Jesse Klaver heeft sws iets weg van het jongetje vroeger in de klas die het altijd zogenaamd beter wist. Heel irritant -
Ik vind D66 ook niet de perfecte partij voor een rechts kabinet, CDA zeker wel. Maar denk niet dat VVD/CDA genoeg zetels gaan halen.
-
Forum wil iedereen wel een een meerderheid helpen zolang het initiërende bindende referendum erdoor komt denk ik. Dan kunnen de andere plannen eventueel via die referenda worden doorgevoerd als de bevolking daar achterstaat.
Denk dat wij wel 5 zetels gaan halen morgen, dus wie weet.
-
@SIRclitjeslikker_NL Ik vind 5 zetels wel overdreven voor Forum, maximaal 2 zetels schat ik.
-
@SIRclitjeslikker_NL said in Tweede Kamerverkiezingen 2017:
Forum wil iedereen wel een een meerderheid helpen zolang het initiërende bindende referendum erdoor komt denk ik. Dan kunnen de andere plannen eventueel via die referenda worden doorgevoerd als de bevolking daar achterstaat.
Denk dat wij wel 5 zetels gaan halen morgen, dus wie weet.
kom op kerel