Tweede Kamerverkiezingen 2017
-
@Jip-Huijs_NL VVD zal zich hopelijk toch niet weer bij Wilders aansluiten. Heeft Rutte ook wel redelijke duidelijk gemaakt.
-
@hap-slik-weg_NL als ze daardoor kunnen regeren moet jij eens kijken wat er mogelijk is.
-
Hebben jullie een voorkeur voor bepaalde Kamerleden? Als ik er niet uitkom zou ik bijvoorbeeld Pieter Omtzigt in de Kamer willen houden.
-
@Suiz-Luárez_NL
Welk concreet aspect van Buma's religieuze achtergrond belemmert welke complexe taken van het besturen van een land? Wees eens concreet nu.Daarnaast wil ik wel even kwijt dat jouw houding wel erg ondankbaar is naar de religieuze politici uit de geschiedenis die dit land tot een welvarend, relatief veilig en stabiel land hebben gemaakt. Maar die neem je natuurlijk ook niet serieus.
-
@Suiz-Luárez_NL Leuk zullen ze het niet vinden nee. Misschien kunnen ze er wel niet omheen.
Juist als je de extreme PVV standpunten mixt met de wat gangbaardere standpunten kom je bij mijn standpunten uit. (Ik zou EU invloed graag beperkt zien tot essentiële gebieden. Er helemaal uitstappen is absurd. Dit is waar de PVV met de VVD ofzo wss uit zou komen).
Zelfde geldt voor de islam. Een religie verbieden is absurd voor een partij die claimt tegen censuur te strijden, maar de problemen die deze religie met zich meebrengt zijn op dit moment gewoon niet bespreekbaar in de kamer. Het lijkt wel of daar ee ntaboe op rust.
-
Hoewel de ontwikkeling van VNL leuk is om te volgen en ook Geenpeil een tegengeluid(je) gaat geven, denk ik dat het gewoon weer VVD wordt.
Het verbaast me steeds meer hoe veel mensen zó naar links neigen. Wat dat betreft heb ik een heel slecht beeld van Nederland als geheel.
Waar ik denk dat we het belachelijk goed hebben met z'n allen zie ik op Facebook niets anders dan klagende mensen die -mits ze niet jokken- bij wijze van spreken net de rekeningen kunnen betalen.Wel weer leuk om de debatten te volgen
-
Ik verwacht dat veel pvv-ers in de peiling uiteindelijk toch switchen naar VVD of 50+, omdat ze liever zien dat deze partijen regeren dan een links blok.
-
@timeenennaam_NL Het is niet iets specifieks waardoor ik dat denk, het is meer een principekwestie voor me.
-
@SIRclitjeslikker_NL Ben het wel met je eens, als de PVV een normale partij zonder totaal idiote voorstellen was overwoog ik daar ook op te stemmen, de problemen die ze aankaarten zijn accuraat. Ik denk echter niet dat de VVD na het Catshuys-debacle nog in zee gaat met Wilders
-
@timeenennaam_NL Maar als je dan toch zo graag een concreet voorbeeld wil: ik vind dat religieuze scholen niet door de overheid gesubsidieerd zouden moeten worden, omdat we kinderen vrij moeten opvoeden en niet moeten indoctrineren met sprookjesverhalen. Kerk en staat zijn trouwens toch ook gescheiden, behalve als het om iets essentieels als onderwijs gaat?
-
PVV all the way
Maar twijfel wel eventueel of niet een van die splinterpartijen zoals Voor Nederland een goede keuze is. Iedereen zeikt dan wel dat Wilders een gek is, maar hij komt wel op voor de belangen van het volk. Laat Nederland de komende 4 jaar maar gewoon eens de prioriteit hebben, kijken we dan wel weer of we wat Europeser & behulpzamer naar de rest van de wereld kunnen kijken. Volgens mij hebben we problemen genoeg in ons land.
Denk dat dit landje wel even een rechtse periode kan gebruiken
-
@Sjinne_4_ever_NL PVV is niet rechts... Man man man wanneer leert dat domme klootjesvolk van die partij dat eens? Daarnaast merk ik echt zeer weinig van al die problematiek waar iedereen (vooral mensen in kleine dorpen) het over heeft. Het heeft vooral te maken met jezelf een beetje kunnen open stellen voor de ander.
@Jip-Huijs_NL said in Tweede Kamerverkiezingen 2017:
@hap-slik-weg_NL als ze daardoor kunnen regeren moet jij eens kijken wat er mogelijk is.
En dan Catshuys 2.0? Nah, ze gaan echt niet in zee met hem hoor. Er zijn te grote verschillen en dan heb ik het niet over de extreme voorbeelden als Europa/Islam.
-
@Kagchelland_NL Interview met Jan Roos was wel interessant wat dat betreft. Het is een leuk initiatief, maar zoals Jan al aankaartte wat doe je als er 15 minuten voor tijd een voorstel ineens essentieel wordt gewijzigd, wie gaat dan de gedachte van het volk doordrukken. Je krijgt ze immers niet meer bij elkaar.
-
Waar ik overigens wel bang voor ben is dat we een te groot aantal partijen krijgen met een degelijk aantal stemmen. Zo'n DENK gaat goed scoren bijvoorbeeld, maar niemand wil er mee samenwerken. Wilders idem. Denk dat die beide partijen goed zijn voor 1/5 van de stemmen (als ik de peilingen mag geloven zelfs nog meer).
Dan heb je dus al 1/5 van de kamer die eigenlijk niks kunnen doen, plat gezegd. VVD zal ook rond 1/5 krijgen, waardoor je al 40% van de stemmen kwijt bent aan 3 partijen die niet met elkaar in zee zullen gaan. D66, PvdA, GL, SP, CDA, CU en SGP (misschien PvdD) zijn ook partijen die eigenlijk er altijd wel bij horen.
Als ik de laatste peiling erbij pak (niet het meest serieuze bureau geloof ik maar anyways), heeft D66 (17) + CDA (17) + SP (15) nog een 1/3 te pakken van de stemmen. Je kijkt dan misschien naar een coalitie van VVD/CDA/D66, maar dat zijn er te weinig. En ook met toevoeging van een middenpartij als de CU (7) heb je nog geen meerderheid.
Dit is toch echt wel problematisch, als er straks een regering moet komen van 5 partijen. Die bom zal erg snel barsten.
-
DENK gaat goed scoren?? Weet niet waarop je dat baseert?
-
Het is Geert goed gelukt een hoop mensen te laten geloven dat hij "voor ze opkomt" en een anti-islambeleid is niet rechts.
-
@Bartje-Bergkamp_NL Uit het feit dat DENK stemmers ondervertegenwoordigd zijn in deze peilingen + het feit dat eventuele DENK stemmers die wel benaderd zijn er vaak niet eerlijk voor uit zullen komen. Ik zie op FB genoeg van die kansloze discussies tussen Sylvana sympathisanten en Willie stemmers om te weten dat er toch een redelijk groep aanwezig is die af wil van ZP en Wilders. Verder het feit dat er nu 2 moslims en een getinte vrouw als front naar voren komen, zal veel mensen met dezelfde kleur/geloof trekken richting hun kant.
Daarnaast ook het epische laagtepunt van de PvdA die toch veel stemmen haalden uit de minder bedeelden met migratieachtergrond. Sommigen zullen naar de SP gaan sommigen GL, maar een groot deel zal bij DENK terechtkomen.
-
@hap-slik-weg_NL Maar wat bedoel je dan met goed scoren. Verwacht namelijk niet dat ze boven de 5 zetels uit gaan komen?
-
@sir.himself_NL Dat is toch geweldig voor een partij die net mee doet? Plus het zorgt voor weer meer partijen in de kamer, wat het vormen van een kabinet niet ten goede zal komen.
-
@hap-slik-weg_NL Dat is inderdaad geweldig voor zo'n partij, maar zou het niet goed scoren noemen. Het wordt dan nog een kleine partij.