Tweede Kamerverkiezingen 2017
-
@Kagchelland_NL Tja, waarom zou je het accepteren als het deels een gestuurd proces is? Waar ligt dan de grens van wat je moet pikken? Ik zie liever dat mensen voor zichzelf opkomen dan dat ze zich als makke schapen in de onzekerheid laten leiden
-
@Kagchelland_NL Ja als jij tijdens werktijd tijd hebt om dit verhaal te typen snap ik wel dat je een lekker leventje hebt. Misschien kun je Domi's post dan ook even voor me samenvatten. Waardeer zijn bijdrages vaak wel maar geen zin om het te lezen.
-
@Bjorn2321_NL said in Tweede Kamerverkiezingen 2017:
Hoofdpunt van de PVV: Nederland de-islamiseren. De islam een wereldwijd erkende religie en Nederland heeft vrijheid van godsdienst in de Grondwet verankerd staan. Hiervoor zal dus eerst Artikel 6 uit de Grondwet geschrapt moeten worden.
De vrijheid van godsdienst is niet absoluut, maar geldt ''behoudens ieders verantwoordelijkheid volgens de wet.''
Wilders interpretatie van de Islam is dat het een ideologie is die mensen oproept de meest verschrikkelijke dingen te doen. Wanneer je die gedachtegang volgt kun je bijvoorbeeld beargumenteren dat je de koran kunt verbieden onder artikel 132 van het wetboek van strafrecht. (was nog een sterker voorbeeld maar kan hem ff niet terugvinden).
Dat is geen populaire interpretatie, maar mensenrechten zijn dusdanig ruim geformuleerd dat er veel interpretatieruimte is, en aangezien de rechter wetten niet aan de grondwet mag toetsen maakt de wetgever die interpretatie. Als een meerderheid van de kamer beargumenteert dat islamistische uitingen in strijd zijn met de openbare orde kunnen zij het dus prima verbieden zonder in strijd te komen met de grondwet.
Mensenrechten zijn meer een politieke dan een juridische aangelegenheid.
Als je artikelen noemt wat betreft die internationale verdragen wil ik daar ook wel op in gaan trouwens, ik geloof namelijk dat we dat wat betreft meer een inspannings dan een resultaatsverplichting hebben.
-
@Kagchelland_NL
Makkelijk likes scoren -
@Kagchelland_NL said in Tweede Kamerverkiezingen 2017:
@bringdaruckus_NL Mee eens, ze zijn (mijns inziens helaas) milder geworden. Of zou dat komen omdat het zo lijkt vanwege de grote blonde leider van de PVV?
Soms heb ik het idee dat ik hier maar ook op FB en andere media de enige ben die op die partij stemt. Als ik dan weer op een gemiddelde verjaardag of feestje in mijn omgeving ben trekt dat weer recht.
Nu heb ik niet het idee dat ik in één of ander elitair gezelschap ben maar het valt altijd zo op dat digitaal Nederland boos en gefrustreerd is maar ik zie echt alleen maar positivisme, mensen hebben allemaal weer werk, kopen huizen, boeken vakanties en kopen spullen. Ik zie die hele nasleep van een crisis al 3 jaar niet meer. En dan heb ik het over teamgenoten bij voetbal, vrienden, familie en andere bekenden.Het schreeuwerige en provocerende is vooral verdwenen.
-
@DominicM_NL
Ik had als CDA'er nog tegengestemd in het opiniepanel -
@timeenennaam_NL Ah, rigged poll dus
-
@DominicM_NL 82% of the statistics are made up on the spot.
-
@SIRclitjeslikker_NL #lol het gaat me dan ook niet om lekker leventje maar als ik een half uurtje op FB scroll dan lijkt het alsof Nederland in lichterlaaie staat, er meer voedselbanken dan supermarkten zijn en we allemaal onderaan een heuvel in krotten wonen waar de elite alle shit naar beneden gooit.
En dan heb ik het zéker niet alleen om mensen die dus anti-Islam zijn of pro-Wilders.
-
@Kagchelland_NL Dat komt omdat mensen die een beetje opleiden genoten hebben vaak die berichten niet zullen plaatsen onder zo'n Nu.nl of NOS artikeltje.
-
@hap-slik-weg_NL Ja dat vertel ik mezelf dan maar om die gemoedsrust te krijgen XD ik krijg zo vaak de neiging om te reageren maar meestal kan ik het laten, niet dat er iets te winnen valt natuurlijk
-
@Kagchelland_NL precies dat, je kan die mensen vertellen hoe het zit, maar dan raak je in een discussie met lui die het toch niet snappen.
-
@Kagchelland_NL Heeft er ook mee te maken hoelang je geen seks hebt gehad. Als ik een tijdje droog sta heb ik ook genoeg te zeiken hoor.
@hap-slik-weg_NL said in Tweede Kamerverkiezingen 2017:
@Kagchelland_NL Dat komt omdat mensen die een beetje opleiden genoten hebben vaak die berichten niet zullen plaatsen onder zo'n Nu.nl of NOS artikeltje.
Mwah, als ik dat lees heb ik vaak het idee dat ik het wel wat mooier en genuanceerder kan verwoorden, maar vaak genoeg deel ik de kern van de kritiek van dat soort mensen wel.
-
Wat is dit topic saai geworden. We konden stemmen, hadden even hoop op veranderingen, en alles is weer zoals het was.
Qouusque tandem, factionum cartellum, patienta nostra abuditur?
-
Politiek is saai inderdaad.
-
@Kagchelland_NL
Ik heb op FB vaak de neiging om op tokkies te reageren. Los het altijd maar op door zo iemand te unfollowen op FB, zodat je die comments niet meer ziet. Eigenlijk heb ik de helft van mijn 'vrienden' ondertussen zo gekickt volgens mij, maarja njah soit, kutverhaal dit. -
@timeenennaam_NL same Ik unfollow eigenlijk iedereen die constant over politiek begint, maakt niet uit met welke inslag
-
@DominicM_NL In de praktijk zijn dat meestal de red-het-klimaat/asielzoekers-zijn-zielig- meisjes
-
@timeenennaam_NL Deels idd, maar ook irritante FvD'ers die bij alles 'het kartel' betrekken. Allemaal ontvolg ik ze
-
Ja sinds Baudet dat 'partijkartel' heeft genoemd is het ineens iedereens' woord. Verschrikkelijk #lol