Nieuwe Crewranglijst ???
-
@harry-poon said in Nieuwe Crewranglijst ???:
@timeenennaam_nl Dat lijkt me wel degelijk iets om je voor te schamen. Maar wat is precies je punt? Dat ik geen OSM speel? Je kent mijn accounts toch helemaal niet? Je weet toch niet hoeveel OSM ik gespeeld heb?
Lol, Multi-Accounts. Lijkt me tijd dat GB eens een ban geeft hiervoor.
-
GB maakt van zijn spelende managers hoe langer hoe meer melkkoeien.
Met al de laatste updates en veranderingen in hun manier van werken, lijkt het me alsof GB enkel maar op geld belust is.
OSM een gratis spel? Bijna niet meer waar, zonder bosscoins spelen is onhaalbaar. Denken we maar aan de transfers die een bosscoin vragen. Ik weet dat je filmpjes, enquêtes, etc... kunt doen om gratis bosscoins te krijgen. Maar hoeveel tijd steek je hierin in vergelijking met hetgeen je eruit haalt.
OSM is steeds meer een Pay-To-Win model geworden. Dit vind ik persoonlijk jammer, vooral als je kijkt hoeveel goede/fantastische managers zijn afgehaakt de laatste jaren.
Events die je redelijk wat bosscoins kunnen kosten(bv. Turboscout), de invoering van: 5 spelers uit een zelfde land in de opstelling levert een bonus op, (wat serieus begint aan te voelen aan de Ultimate Team van FIFA(pay-to-win), Transfers via lijst 1 bc/via scout 15bc, geen compensatie meer voor hen die Crewcup etc. aanmaken(Community Competities)Harry, wees effe eerlijk. Waarom wordt er nooit iets gedaan met suggesties/feedback vanuit de community?
-
@gna-gna-gna_nl said in Nieuwe Crewranglijst ???:
@de-boterbloemen_nl Dat niemand die crews kent, betekent dat automatisch dat ze niet goed en actief zijn? Nu staan juist de actieve en goede crews bovenaan de ranglijst omdat ze actief bezig zijn met die duels en ze dus blijkbaar ook allemaal winnen.
Begrijp ik je nu goed dat je zegt dat als je actief die pay-to-win battles speelt als crew, je ze heel erg actief vind? Dus crewcup, ck, normale battles doen er blijkbaar niet meer toe? Dat zijn juist die dingen waar je als nieuw actief lid naar opzoek bent.
Je weet zelf ook donders goed dat er veel goede/actieve crews zijn die niet aan die pay-to-win battles doen, daarom klopt er natuurlijk vrij weinig van deze nieuwe ranglijst!!!
Ikzelf zou niet (als ik een nieuw lid zou zijn), uit deze nieuwe ranglijst de juiste crew kunnen vinden. Of is hetgeen wat jou bij GF brengt de "leuke" pay-to-win battles?
-
@de-boterbloemen_nl Laat ik beginnen met het feit dat het overgrote deel van de crews heeft de forums nog nooit gevonden, al die crews zullen dus nooit aan een CC of welk ander toernooi dan ook mee doen. Het duel stelt die crews in staat om ook competitief te kunnen zijn en te strijden tegen andere crews omdat het een functie is die verwerkt zit in het spel waar ze niet voor naar het forum hoeven te gaan. Als de CC op eenzelfde manier zou worden geregeld als een integraal onderdeel van het spel zul je zien dat er gegarandeerd meer crews mee zullen doen.
En ja, ik vind die crews zeker actief, want de crews die nu bovenaan staan spelen soms wel 3 duels tegelijk. Dat noem ik zeker activiteit, of het nou pay to win is of niet.
@de-boterbloemen_nl said:
Ikzelf zou niet (als ik een nieuw lid zou zijn), uit deze nieuwe ranglijst de juiste crew kunnen vinden. Of is hetgeen wat jou bij GF brengt de "leuke" pay-to-win battles?
Klopt, hier kan ik je geen ongelijk in geven, maar dit komt denk ik ook voort uit het feit dat al die crews gewoon geen idee hebben dat al die andere toernooien bestaan.
Als je als nieuw lid die niet alleen op de app speelt het forum bezoekt en er een beetje in thuis kan worden dat zij ook zeker naar de topcrews zullen gaan kijken zoals die nu op de oude ranglijst te zien zijn. Helaas is dit bij veel nieuwe managers vrijwel nooit het geval. -
@gna-gna-gna_nl said in Nieuwe Crewranglijst ???:
Als je als nieuw lid die niet alleen op de app speelt het forum bezoekt en er een beetje in thuis kan worden dat zij ook zeker naar de topcrews zullen gaan kijken zoals die nu op de oude ranglijst te zien zijn. Helaas is dit bij veel nieuwe managers vrijwel nooit het geval.
Daar ging mijn punt dus juist om en wou ik weten hoe harry/gb daar tegen aankijkt. Nieuwe leden gaan zoals jij zei niet het forum bezoeken, dus konden ze via die ouwe crewranglijst wel de crew vinden waarnaar ze opzoek waren.
Dat gaat nu niet meer, dus ben ik benieuwd waarom ze dan deze onbegrijpelijke keuze hebben gemaakt...
-
Zijn we niet overgegaan naar dit forum omdat dit in de app geimplementeerd zou worden? Staat mij iets van bij.
-
Nieuwe crews gaan inderdaad nooit de fora vinden. Waar moeten ze zoeken in deze puinhoop? Dus wat doet GB, ze steken de crewduels in de app. Beter doen jullie eens moeite om het forum aan te pakken want het is overal dood. Het forum met de topics die crews kregen is dood, het algemeen forum ook en zelfs op OFM is het dood. Steek daar eens moeite in en beloon managers als ze het forum opgaan en posten. Je kan iets verzinnen, toch?
-
En dat systeem met duels is wel leuk, kans dat JR eraan meedoet is er. Maar dat doe ik alleen om mijn crew actief te houden. Niet om OSM een plezier te doen. Ik vind Crewcup & Crewcomp veel belangrijker voor mijn crew.
-
Toch wel mooi hoe iedereen loopt te huilen dat OSM pay-to-win wordt gemaakt. Goh. Verrassend hoor, een bedrijf met een winstgevend verdienmodel. Ik begrijp ze wel en vind het een terechte stap. Jammer voor ons, maar je moet ook niet naief zijn en denken dat er ook maar 1 bedrijf is die niet voor 10 niet-betalende leden liever 1 wel-betalend lid heeft.
-
@santheman11_nl said in Nieuwe Crewranglijst ???:
Het is jammer. Ook deze discussie smoort weer in de kiem doordat of Luuk zich hier pas weer over een paar weken laat zien en dan weer dezelfde bovenstaande (onbewezen en onterechte) conclusies noemt, of er wordt weer niets met onze punten gedaan.
Hij heeft de afgelopen week meerdere keren gereageerd man, je kunt ook zeuren om het zeuren.
-
Je mist de plank hier volledig Ap.
Om osm te spelen moet je sowieso betalen. Dus dat is de discussie niet. Met die paar lullige coins die je krijgt na een seizoen kan je net een dropveter kopen dus iedereen betaald ervoor.Het gaat erom dat osm een concept moet neerzetten waarop competatief op kan worden gespeeld binnen een bepaalde grens. Wat genoeg oplevert voor Gamebasics en een bedrag wat reeeel is voor een speler.
-
@appiel_nl *Zeuren om te zeuren.
-
@mikevanderhilst_nl Maar waarom moeten ze dat dan? Ik zou dat ook graag willen hoor, kbedoel ik leef van de waardering van anderen dus elke ranglijst waar ik bovenaan kan staan ga ik voor. Maarja, niet als het te duur wordt. OSM heeft denk ik met het goedkopere vroegere format, genoeg leden verworven, om nu meer te gaan verdienen met een ander verdienmodel.
Ik zie de incentive niet voor OSM om een belemmering te zetten op de geldkraan Termen zoals "genoeg", bestaan niet in het kapitalisme
-
@appiel_nl De plank mis slaan is nog zwak uitgedrukt bij jouw respons. Je gaat nergens inhoudelijk op de materie in en dat vind ik jammer. Zeuren om te zeuren is zo'n dooddoener. Zeuren is ook een rare woordkeuze als je ook gewoon genoeg alternatieven aandraagt.
Geef eens in één woord antwoord op de volgende vraag: Komen bij de huidige opzet de beste crews bovenaan te staan? En als je deze dan met "nee" hebt beantwoord, geef dan graag antwoord op de volgende vraag: Is de kans groot dat in de huidige opzet de crews die bereid zijn veel te spenderen bovenaan komen te staan?
Het enige dat de "genoeg geworven leden" vragen is om de ranglijst zo te krijgen dat deze representatief blijft voor de sterkte van de crews en niet representatief voor de portemonnee. Als daar dan van die rare reacties op komen, zoals: de meeste managers spelen het met die instellingen, dan zakt mijn broek daar van af. Zeg dan gewoon wat jij zegt: we willen cashen en we hebben geen boodschap aan de eerder geworven leden. Maar dat durft GB niet.
Maar goed, ik ga niet verder zeuren om te zeuren. Het is (voor de zoveelste keer) tegen beter weten in...
-
@santheman11_nl Mijn doel was ook om vooral nergens inhoudelijk op in te gaan Nieuwe of oude lijst interesseert me niet heel veel omdat de invloed die we er op hebben beperkt is. Ik reageerde vooral om de argumentatie van mensen te bekritiseren.
Wat overigens ook weer gezien kan worden als stoken, maargoed, daar maak ik me dan ook weer niet zo druk om
-
Jullie zeggen wel het is allemaal pay to win maar dat geloof ik niet helemaal want het is nog best makkelijk om zonder er geld in te steken in de top 100 van de Duels te komen het probleem is dat je dan wel vanaf het begin Duels hebt moeten spelen.
-
@appiel_nl Ah sorry, my bad. Ik dacht dat hier wat volwassen mensen kwamen die een normale en inhoudelijke discussie willen voeren omdat ze nog begaan zijn met het spelletje. Guess not.
-
@mikevanderhilst_nl Ik vind het jammer dat je dat denkt. Er wordt hier namelijk een paar keer gezegd dat we op basis van de feiten moeten discussieren. Een daarvan is dus dat 95% van de OSM-spelers nooit betaald (en nogmaals voor de duidelijkheid: dat is ook prima).
-
@santheman11_nl Het antwoord is dus: ja, de beste crews komen uiteindelijk bovendrijven. Dat hangt allemaal weer samen met het feit dat een klein % van de OSM-spelers betaalt. Er wordt hier gedaan alsof dat schering en inslag is. Dat is dus gewoon niet zo. Ik weet niet hoe feitelijk er dan dat ik het er neer kan zetten.
Het is ook helemaal geen geheim dat ook OSM gewoon geld moet verdienen. Dat neemt echter niet weg dat wij juist een spel zijn dat dat nog op een normale manier doet: je kan OSM gratis goed spelen, je wordt niet doodgespamd met reclame of links naar de Winkel zoals dat in sommige games wel gebeurt.
-
Betere punten vind ik bijvoorbeeld de Trainingskamp ratio in een Duel. Daar kunnen we best goed naar kijken. Maar ook daar zal uitkomen dat het zeer zeldzaam is dat er 6 Trainingskampen ingezet worden, simpelweg omdat dat best veel Boss Coins kost, en het overgrote meerendeel dus nooit betaalt.