Concept: Nieuwe soort CrewCup (Discussietopic)
-
@yassin-mansousri_nl Het aantal divisies wordt (zoals altijd) bepaald n.a.v. het aantal inschrijvingen. Afhankelijk van hoeveel divisies we mee van start gaan, zien we dan wel hoe we de laagste divisie noemen.
-
@keejos_nl said in Concept: Nieuwe soort CrewCup (Discussietopic):
@memphis-united_nl Normaliter ben ik het met je eens. Denk wel dat de top2 van de EL doorgaans niet misstaat in een genoemde finale zoals dat. Maar goed, de uiteindelijke vorm kunnen we altijd nog wat bijschaven. 4 lijkt me zelf wat aan de weinige kant.
Kijkend naar het aantal verschillende winnaars van de CC sinds de invoering van OSM 3.0, lijkt me 6 crews wat overdreven. Zo breed is de top op osm NL helaas niet. Als er 4 of 5 crews battlen in de finale, lijkt me dat meer dan genoeg. Asjeblieft geen 24 teams...
-
Misschien de finaleronde dan ook 16 teams? Heb je de absolute top in het CL eindtoernooi, en de EL ook nog behoorlijk gevuld met 4 topcrews. Je hebt dan weliswaar hetzelfde concept als in de andere ''normale crewcupcompetities'', maar toch blijft dit eindtoornooi dan speciaal omdat je hier écht de beste crews in elke divisie hebt over het afgelopen jaar.
- Voordeel hiervan is dat je meer strijd hebt tussen crews om zich te plaatsen voor de hoogste divisies richting eindtoernooi.
- Nadeel is dat je net als alle andere competities ook gewoon op 16 blijft. Misschien wat eentonig.
Ander ideetje is 18, 3x6.
- Voordeel dat er iets meer afwisseling is in competitievorm is, eens in het half jaar of jaar.
- Nadeel is dat je dan minder strijd hebt tussen crews om zich te plaatsen voor de CL. De creme de la creme zit daar sowieso dan wel bij. Terwijl er bij 4 crews per divisies meer strijd is tussen de top. En dus een mooi bezet deelnemersveld in de hoogste 2 klassen.
-
@waterhoen19_nl said in STEM-TOPIC: OPZET CREWCUP 2019:
OSM Striker Ultras - CL - 20 teams - geen finaleronde
Stemverklaring OSU:
20 teams: wat ons betreft is het effect betreffende BC-pompen tussen 12-16-20 teams te klein om niet gewoon de grote/interessante/bekende competities te spelen. Een groot voordeel van competities met 20 teams vinden wij het relatief grotere verschil qua teamwaarde tussen de hoogste doelstelling en de lagere doelstellingen. Bij bijvoorbeeld 12 teams is elk team na de voorbereiding zo goed als gelijk, dit vinden wij een groot nadeel van kleine competities.
-Een keuze om naar 12/16/20 teams te gaan lost dus onvoldoende het probleem betreffende het pompen van BC op. Hiervoor zouden aparte regels moeten worden bedacht of acties vanuit GB moeten komen en niet het spelen van een ander soort 'minderwaardige' competitie.Geen finaleronde: wat ons betreft is het idee van een finaleronde leuk. Alleen vinden wij niet dat de beste crew ("CrewCup-kampioen") moet bepaald worden naar aanleiding van één competitie. De beste CC-crew van een jaar moet wat ons betreft op basis van het gehele jaar gekozen worden (=jaarranking).
-Wij vinden dus dat de crew die bovenaan de jaarranking (8-12 competities) staat de titel "CrewCup-kampioen" zou moeten krijgen en niet 8-10 competities gebruiken om enkel voor een finaleronde te kwalificeren en dan naar aanleiding van één seizoen een kampioen aanwijzen. -
@waterhoen19_nl said in Concept: Nieuwe soort CrewCup (Discussietopic):
@keejos_nl Bedankt voor het initiatief. We gaan het bespreken binnen de crew.
Is het verder nog mogelijk andere voorstellen aan te dragen (namens de crew) als daar behoefte voor is die uiteraard ook te maken hebben met de opzet/regelgeving van de CrewCup?
@Keejos_NL, zou je nog antwoord willen geven op de bovenstaande vraag? Best leuk al die ideeën hier, maar nutteloos als we enkel over het (oorspronkelijke) voorstel dienen te discussiëren.
-
Ik zou bijvoorbeeld alle regels omtrent transfers los willen laten. Meer schuiven onderling is meer teamwork.
Als daar geen enthousiasme voor is, dan zou ik in ieder geval de straf lager willen zien. Nu bijvoorbeeld in de CL hebben LFS en AOS allebei -500x2=-1000 punten aftrek voor een speler die twee keer onderling is verkocht. Vergelijk dit eens met punten voor het winnen van de bekerfinale, en je ziet hoe buitenproportioneel dit is.
-
@waterhoen19_nl Wat mij betreft staat alleen de invulling van de finaleronde nog ter discussie. De rest is een simpele optelsom van stemmen. Beantwoordt dat je vraag?
-
Maar als ik het goed begrijp komt de finaleronde in de praktijk neer op een onderonsje tussen CL crews waar verder niemand in geïnteresseerd is behalve die topcrews zelf?
-
@vinnievuik_NL
Vooral doen, dan bestaat de CC straks alleen nog maar uit de crews die nu CL spelen want dan zit een inschrijving van een normale crew zoals SVON er in ieder geval niet meer in. -
Het blijft lachwekkend. Vroeger kon je je in de EL en CL meten met beste managers, nu meet je je met de rijkste managers. Begrijp niet meer zo goed waarom dat een interessant concept is.
-
Dat ben ik niet geheel met je eens Tim, als je een beetje competentie hebt kom je vanzelf ook gewoon uit bij de EL of CL hoor
-
Ben het niet vaak met @timeenennaam_NL eens, zeker niet als hij OSM alleen een simulatiespel noemt, maar hij heeft natuurlijk wel een punt. De stand in de CC toont erg veel overeenkomsten met de lijst van gescoute spelers van @vinnievuik_NL . Het zou gewoon erg leuk zijn als zowel het tactische aspect als de transfers in de CC terugkomen. Met het aantal spelers dat momenteel gescout wordt in de CL, komt het tactische deel gewoon minder tot zijn recht en wordt de CC alleen een jackpot voor GB.
Heb het al een paar keer eerder benoemd, maar de enige manier om de CC minder pay-to-win te laten worden is om het scouten aan banden te leggen. Het zou helpen als GB hier een optie voor zou maken in het spel, zodat je deze uit kan zetten. Aangezien ik de kans klein acht dat ze dat gaan doen, zouden we hier zelf afspraken of regels over moeten maken.
-
@the-best-manager-in-the-world_nl
Competentie in de zin dat je bereid bent meer dan 20x (=300 BC) per seizoen je scout te sturen ja. Doe je dat niet, speel je gewoon mee om de onderste plaatsen, ondanks je doelstelling, tactiek of het feit dat je goede deals van de TL plukt. -
Deze uitdaging wil ik best met je aangaan. Wanneer start de volgende SVON crewcomp?
-
Wat heeft de SVON crewleague ermee te maken?
(edit: zit op OFM account, zie ik) -
Nou, houd die naïviteit er in zou ik zeggen en laat dat volgend seizoen maar eens zien in de CC. Ik laat me graag overtuigen en ook de big spenders zullen het erg waarderen. -
Nouja, ik sta nu ook al 20e in de CC CL, dus veel erger kan het niet worden!
-
@the-best-manager-in-the-world_nl Beter pas jij je managernaam aan.
-
@furrax_nl said in Concept: Nieuwe soort CrewCup (Discussietopic):
@the-best-manager-in-the-world_nl Beter pas jij je managernaam aan.
kon dat maar