Concept: Nieuwe soort CrewCup (Discussietopic)
-
vind ik
-
Al aardig wat leuke ideeen. Ik heb ook snel eens nagedacht over een compacte en afwisselende opzet. Hoor graag wat jullie hiervan vinden.
-
Iedere cyclus bestaat uit een x aantal normale crewcups eindigend op het finaletoernooi.
-
Om het ook aantrekkelijk te maken voor nieuwe crews zijn de normale crewcups snelle competities van 12.
In het kort:
- 12 managers per competitie
- 4 crews
- 3 crewmaatjes
- League A t/m ...
- 1 crew promoveert
- 1 crew degradeert- Tegen einde van het jaar eindstand opmaken. Crews 1 t/m 6 van die lijst spelen in champions league in competitie van 18 om de champions league titel. Crews 7 t/m 12 spelen in europa league om europese titel. Crews 13 t/m 18 spelen in Intertoto League of hoe je het ook wilt noemen. Misschien nog een of 2 klasses erbij.
In het kort:
- 18 managers per competitie
- 6 crews
- 3 crewmaatjes
-Champions League, Europa League etc.-
Aan plaatsingscriterea zijn verder nog wel wat regeltjes aan te koppelen. Maar ff globaal houden...
-
Om het nóg meer af te wisselen eens in het half jaar ipv jaar zo'n eindtoernooi in een relatief lange competitie van 18.
-
-
@estorilazi_nl Misschien toch wel een beter idee, Kleinere Competities.
In dit geval Valt er 1 crew Uit de EL en CL. Wat het gedoe in de 1e divisie verdwijnt
Dus:
1x Champions- en Europa League
2x Eredivisie en 1e divisie
en dus later en Kampioenstoernooitje om het zo te noemenEngeland, Frankrijk Italië en Spanje zullen in dat geval verdwijnen, Best jammer, Maar dat wel vaker(hopelijk) naar Kanarifuglene League
-
Ik vind het een goed idee van Esto. Het zou wel fijn zijn om eens een eindtoernooi te maken op basis van wat je crew gedaan heeft het voorbije jaar.
12 managers per competitie zijn ongeveer een 27 matchen (inclusief beker), dit is toch meer dan genoeg?
-
@powershot-stef_nl said in Concept: Nieuwe soort CrewCup:
Het zou mij leuker lijken om bijvoorbeeld 4 competities tegelijk te laten starten, waar in elke competitie 1 crewlid vertegenwoordigd is. Dit zijn dan bijvoorbeeld 4 competities met 8 clubs, dus dan zouden er 8 crews meedoen. Het gemiddelde aantal punten over de 4 competities telt dan. Spelen zonder TKs en BTs lijkt mij het leukst. Ik word zelf altijd zo moe van die losings en winnings. Op deze wijze kun je individueel laten zien wat je in huis hebt, maar je bent toch afhankelijk wat je crewleden in de rest van de competities doen.
Vind ik het beste idee dat ik al gelezen heb.
Enige nadeel is dat er heel veel competities moeten gemaakt worden en het bijhouden van de tussenstanden ook wel extra werk zal opleveren.
Heb dan wel vragen over de kwaliteit van de reeksen. Nu kom je met CL en EL samen al met moeite aan 8 topcrews.
Eventueel kan je een mix doen en 2 leden per crew in een competitie van 8 zodat het beperkt blijft tot 4 crews per reeks.
-
@a-touch-of-magic_nl Mischien dat idee van Esto beter dan? Het zou idd kunnen dat je geen 8 topcrews hebt waardoor je een eenzijdige competitie krijgt. Bij zijn idee heb je er maar 4 op het hoogste niveau. En ik vind dat finaletoernooi wat erbij komt ook wel leuk. Maar je zit dan wel weer met die winnings en losings... toch een nadeel voor mij.
-
@a-touch-of-magic_nl Mischien dat idee van Esto beter dan? Het zou idd kunnen dat je geen 8 topcrews hebt waardoor je een eenzijdige competitie krijgt. Bij zijn idee heb je er maar 4 op het hoogste niveau. En ik vind dat finaletoernooi wat erbij komt ook wel leuk. Maar je zit dan wel weer met die winnings en losings... toch een nadeel voor mij.
Ik had enkele weken terug nog aan @Keejos_NL gevraagd voor een soort Supercup, Elke kampioen van elk divisie tegen elkaar, Misschien kan die Idee de Finaletoernooi van @EstorilAzi_NL worden??
-
@yassin-mansousri_nl ik denk dat dan het team uit de Champions league dan super makkelijk gaat winnen. De kampioen van de Europa League zou nog mee kunnen komen met het niveau, maar alles daaronder denk ik niet. Dus dit lijkt me geen goed plan.
-
Ja maar ik vind 3 op 12 dan weer teveel.
Heb je nog altijd 4 onderlinge matchen.
Ben ik eerder voorstander van 2 per crew in een competitie van 8 of 10 en dan 2 competities zodat je toch met 4 man per crew kan strijden.
1 competitie per maand voor bijvoorbeeld 8 edities en dan een strijd tussen de beste 4 of 5 crews.
Je kan het ook spitsen in 2 periodes van 4 edities en de 2 winnaars een strijd laten doen voor plaats 1-2, de volgende voor plaats 3-4,......
Veel mogelijke opties natuurlijk.
-
@yassin-mansousri_nl ik denk dat dan het team uit de Champions league dan super makkelijk gaat winnen. De kampioen van de Europa League zou nog mee kunnen komen met het niveau, maar alles daaronder denk ik niet. Dus dit lijkt me geen goed plan.
Nee, Elke divisie krijgt een aparte Supercup
-
@yassin-mansousri_nl "Elke kampioen van elk divisie tegen elkaar." Zeg dan dat je kampioenen van de verschillende seizoenen bedoelt. Je legt het totaal verkeerd uit. Maar wat je bedoelt is dus eigenlijk precies hetzelfde als Esto al zei...
-
-
@the-best-manager-in-the-world_nl Volgens mij heeft er iemand naar de Nations League aan het kijken geweest. Op zich geen slecht idee.
@EstorilAzi_NL Zeker geen slecht idee. Mss wel het beste dat ik hier tot dusver gelezen heb
-
@killing-spread_nl said in Concept: Nieuwe soort CrewCup:
@the-best-manager-in-the-world_nl Volgens mij heeft er iemand naar de Nations League gekeken . Op zich geen slecht idee.
Is wel een leuk toernooitje
-
Ik ben persoonlijk ook voorstander van de opzet van Esto, je krijgt snelle en kleine competitie en zou het liefst ook maar met 2crewleden in een competitie zodat je geen gebruik hoeft te maken van Losings! Daarnaast moet je constant presteren en komen alle facetten in OSM er in naar voren, teambouwen tactiek en misschien wat vaker 433 of 343 i.p.v. vaak 4231 of 4-5-1
-
In het kader van minder lange competities lijkt het mij ten allereerst een goed idee om het bekertoernooi uit de CC te gooien. Ik vind die bekerwedstrijden maar een hinderlijke onderbreking, waar weinig sheetpunten mee te verdienen zijn en aardig wat geluk bij komt kijken (2 crews die direct met 3 managers in de 2e ronde starten + kans dat je een onderlinge pot loot).
-
Ik vind persoonlijk de huidige CC veel leuker dan battles. Daarom zou ik de CC nooit vervangen willen zien door een vorm met battles. Een aantal argumenten:
- 50% van je wedstrijden is onderling
- moraal keldert sneller in korte competities
- 500 regeltjes
- er is al een CK en een battle cup op OSM NL, terwijl de CC een uniek concept heeft.
Het alternatief van Stef vind ik ook niks, want dan haal je het hele aspect samenwerking uit het toernooi. Nu moet je samen nadenken over spelers schuiven, onderlinge winning/losing, advies over tactische keuzes, enz.
Zie ik dan helemaal geen nadelen?
Zeker wel! Het voornaamste vind ik het misbruik van de scout om aan handelsspelers te komen. Nu ben ik toevallig vandaag op gesprek geweest bij GB, en heb ik gevraagd of ze de marge van de scout willen gelijk trekken met de marge van de TL. Reactie daarop was dat de scout nu al relatief weinig gebruikt wordt naar hun zin. Oplossing lijkt me marge omhoog en BC omlaagBinnenkort gaat instant sale gelanceerd worden. Niet meer voor hoge marges zoals in de testfase, maar voor de waarde. Een nieuw middel voor met name hoge DS teams om van onverkoopbare spelers af te komen. ALS de verkoopprijs idd gelijk is aan de waarde, moet je deze optie wat mij betreft niet verbieden.
Mijn advies zou zijn: houd het huidige concept aan, maar probeer competities te verkorten door:
- geen beker (voorstel Alex)
- geen voorbereiding (voorstel in ander topic)
- competities met 16 of 18 teams?
-
Op gesprek geweest?
-
De beker zie ik inderdaad ook niet als een ontzettend goede toevoeging. Daar iets mee doen lijkt me prima.
-
Wij hebben dit ook even in onze groep (Old Glory) besproken.
Zoals het in de openingspost staat, heb ik helaas geen enthousiaste reacties mogen ontvangen. Sterker, de kans dat wij niet meer de CC zullen spelen, wanneer deze opzet de basis wordt, is groot.Over hoe de Crew Cup nu gaat zijn wij redelijk tevreden.
Wel zouden wij één degradatieplek in de Europa League willen (Heeft niet per se iets met onze beroerde prestatie van nu te maken.), omdat het verloop voor ons gevoel in deze league 'te hard' gaat. En dat Eredivisie A en B wordt gesplitst in Eredivisie en Eerste Divisie. De huidige Eerste Divisie wordt dan Tweede Divisie.Of het volgende echt gaat werken weten we niet, maar misschien ter overweging: Crew Cup speel je altijd met 3 of 4 personen per crew. Wellicht idee om voor de lage divisie(s) 2 personen in te voeren, waardoor ook de nieuwe/ lager geklasseerde crews makkelijker mee kan doen. Zelf toen ik nog beheerder was van een niet meer bestaande crew, was het vaak een uitdaging om 3 mensen te vinden, maar kan natuurlijk ook pech hebben gehad...