Concept: Nieuwe soort CrewCup (Discussietopic)
-
CC gewoon 20 teams laten per competitie. Hoe langer de competitie, hoe langer je aan je team kunt werken dus meer plezier met teambouwen. En dat is voor mij het allerbelangrijkste. Daarnaast is er simpelweg te weinig aanbod in 12 of 16 mans competities m.b.t. Een goede verdeling qua teamwaarde. Met het niveau waar wij op spelen is een ds1-4 alleen interessant als je ook echt een dikke voorsprong hebt in teamwaarde. En die verschillen heb je nou eenmaal alleen in de bekende 20 mans topcompetities.
Beker ook gewoon laten. Beetje zonde om 50 procent van de te behalen prijzen weg te halen voor iets wat maar 4 dagen ( 10 procent van de competitie ) in beslag neemt.
Bekerpunten zouden btw wel iets omhoog mogen. Niet dat ik de beker belangrijker wil maken dan dat hij is, maar toen de bonuspunten voor plek 1-3 zijn doorgevoerd, is er geen rekening gehouden met het feit dat de beker daardoor procentueel nog minder voorsteld. Daar mag een kleine verhoging in dus. Maar dit terzijde, is meer algemeen. Post ik nog wel een keer apart.Een finaleronde lijkt me wel leuk, maar dan max 1 per jaar. Daar kunnen we de crewjaarranking daar mooi voor gebruiken, die kan dan wellicht in een competitie met iets minder teams gespeeld worden om het wat exclusiever te houden. 3x4 of 4x4 bijv.
-
@mikevanderhilst_nl said in Concept: Nieuwe soort CrewCup (Discussietopic):
Hoe langer de competitie, hoe langer je aan je team kunt werken dus meer plezier met teambouwen.
Dat ben ik niet met je eens. De competitie is nu te lang. Er verschijnen nauwelijks verhandelbare spelers meer op de TL. Daarnaast: stel dat je 5M winst maakt per verhandelde speler. Versterkingen voor mijn team (1700M waard) beginnen rond de 100M voor verdedigers, en rond de 160M voor middenvelders. Dat betekent dat ik zo'n 20-30 spelers moet verhandelen voor één versterking. Ofwel: ik ben wel zo ongeveer uitgebouwd. Trainen en oefenwedstrijden spelen heeft ook nauwelijks zin meer, want spelers gaan nog met iets van 5% per keer vooruit. Het is hopen op een supertraining zo nu en dan.
Competitie korter maken door de beker af te schaffen, vind ik juist een heel goed plan. Daarnaast moesten wij bijvoorbeeld al in de eerste ronde tegen elkaar. Heel ongunstig. Wat mij betreft wordt ook de voorbereiding afgeschaft. Dan hebben hoge DS teams nog wat meer voordeel bij de start. Enige complicatie is misschien het traag instromen van managers in lagere divisies.
Verder ben ik het eens met je verhaal over 20 teams. De 12-16 teams competities zijn gewoon prut.
-
Luister, als we gewoon hier hulp vragen bij GB kan er vast wel wat geregeld worden. Ze zijn ook in staat om duel-competities te maken, dan kunnen ze waarschijnlijk ook wel voor de CC wat competities gaan snijden om het te laten passen. Dus naar mijn mening vervalt dat argument, tenzij we niet bereid zijn er iets voor te doen. Ik vind 4/5 dagen minder nou niet heel erg veel verschil maken...
-
@the-best-manager-in-the-world_nl said in Concept: Nieuwe soort CrewCup (Discussietopic):
Luister, als we gewoon hier hulp vragen bij GB kan er vast wel wat geregeld worden. Ze zijn ook in staat om duel-competities te maken, dan kunnen ze waarschijnlijk ook wel voor de CC wat competities gaan snijden om het te laten passen. Dus naar mijn mening vervalt dat argument, tenzij we niet bereid zijn er iets voor te doen. Ik vind 4/5 dagen minder nou niet heel erg veel verschil maken...
@harry-poon of @gna-gna-gna_NL (namens GB), kunnen jullie hier laten weten hoe haalbaar dit is? Voordat we allemaal ideeën gaan bedenken die niet haalbaar zijn of geen prioriteit hebben.
-
@keejos_nl said in Concept: Nieuwe soort CrewCup (Discussietopic):
@waterhoen19_nl Wat mij betreft staat alleen de invulling van de finaleronde nog ter discussie. De rest is een simpele optelsom van stemmen. Beantwoordt dat je vraag?
Jammer, had graag (los van GB) een discussie gevoerd over het aan banden leggen van 'onnodig' BC gepomp. Dit is wat mij betreft toch het grootste probleem en het aantal teams zal hier te weinig verschil in gaan maken vrees ik.
-
GB kijkt momenteel naar het aantal BC voor de scout, en de marge in relatie tot die op de TL. Zonder toezeggingen te doen overigens, maar het is niet onmogelijk dat dit op korte termijn in een ander perspectief komt te staan. Misschien even geduld, en nog even gewoon verder met de huidige opzet? Geen haast toch? Beker kan er wel per direct uit wat ons betreft. Ik win 250 (x2 voor CL) puntjes door de bekerwinst, maar klein beetje meer dan bijvoorbeeld uitgeschakelde halve finalisten.
-
Wat mij betreft hebben we nu genoeg tijd om over te gaan tot verandering. Het wordt weer eens tijd.
-
@vinnievuik_nl said in Concept: Nieuwe soort CrewCup (Discussietopic):
GB kijkt momenteel naar het aantal BC voor de scout, en de marge in relatie tot die op de TL. Zonder toezeggingen te doen overigens, maar het is niet onmogelijk dat dit op korte termijn in een ander perspectief komt te staan. Misschien even geduld, en nog even gewoon verder met de huidige opzet? Geen haast toch?
Wat mij betreft is dit juist het belangrijkste/grootste probleem, dat dus ook het eerst zou aangepakt moeten worden. Idealiter door GB maar anders door ons. Vandaar dus ook mijn (bovenstaande) vragen richting GB/de CC organisatie om te kijken of ze hier iets in zien en hoe realistisch het is dat het daadwerkelijk gaat aangepast worden.
Wat mij betreft heeft het dus wel degelijk haast. Ik hoor het graag als ik het onderstaande schema verkeerd lees, maar er wordt al snel gemiddeld voor een tientje per CC deelnemer alleen al aan scoutspelers verhandeld (gemiddeld iets meer dan 50 spelers per deelnemer). Met uitschieters richting de €15,- (+/-100 spelers).
En bijvoorbeeld het 3x oefenen (neem aan dat de meeste pompers dat ook elke speelronde doen) is ook al snel meer dan 5 euro per CC deelnemer. Dit zou toch uitgezet of regels voor bedacht kunnen worden zou je zeggen...
Beker kan er wel per direct uit wat ons betreft. Ik win 250 (x2 voor CL) puntjes door de bekerwinst, maar klein beetje meer dan bijvoorbeeld uitgeschakelde halve finalisten.
Helemaal eens, al was dit volgens mij ook niet ter discussie (dat gaf Jurgen in ieder geval aan in het stemtopic)
-
Het enigste wat voor mij interessant is, is het weer invoeren door middel van crewpunten te verdienen per seizoen in de CC!
-
@waterhoen19_nl
Ik bedoel: laten wij nu geen rare dingen gaan doen om het handel scouten terug te dringen, terwijl er misschien bijna een oplossing vanuit GB aankomt.Ik zou overigens ook niet goed weten hoe je dit terug kunt dringen, behalve door in korte competities te gaan spelen. En daar heb je weer het grote nadeel van verwaarloosbare verschillen tussen hoge en lage DS. Niet onze voorkeur.
-
@vinnievuik_nl "terwijl er misschien bijna een oplossing vanuit GB aankomt". Dat klinkt niet alsof er ergens aanwijzingen zijn dat dat gaat gebeuren.
Ik vind echt dat we tot die tijd afspraken moeten maken over het scouten. Je zou dit ook tot een bepaalde ronde toe kunnen laten staan, etc. etc.
-
@santheman11_nl said in Concept: Nieuwe soort CrewCup (Discussietopic):
"terwijl er misschien bijna een oplossing vanuit GB aankomt" Dat klinkt niet alsof er ergens aanwijzingen zijn dat dat gaat gebeuren.
Er zijn wel concrete aanwijzingen dat er MOGELIJK iets gaat gebeuren.
GB kijkt momenteel naar het aantal BC voor de scout, en de marge in relatie tot die op de TL. Zonder toezeggingen te doen overigens, maar het is niet onmogelijk dat dit op korte termijn in een ander perspectief komt te staan.
Maar eens, we kunnen zelf sowieso al wel actie ondernemen. Ik vind dat je altijd moet kunnen blijven scouten. Maar we zouden bijvoorbeeld kunnen verbieden om buiten de eerste 2 weken nog spelers met een waarde van minder dan 15M te scouten? Beter gezegd: er mogen geen spelers met een waarde onder 15M en een marge tussen 1.25 en 1.50 worden ingekocht. In theorie zouden die ook op de TL kunnen staan, maar in de praktijk zijn die weg eer dat ze onder de marge van 1.50 zijn gezakt. Het is wel een beetje een ingewikkelde regel. Misschien alleen van toepassing maken op CL en EL, omdat het probleem zich waarschijnlijk tot die competities beperkt? Gevolg zal wel zijn dat het team bouwen redelijk stagneert na een week of 4. Maar goed, het extreem veel scouten leg je aan banden.
-
@Keejos_NL waar ik nu aan denk: Er zijn best redelijk veel Crews in de CC waar 10 of meer leden in zitten, veel daarvan zullen niet eens 1x aan de CC meedoen, dus kan er een mogelijkheid zijn(als deze Crews er ook er mee eens zijn natuurlijk) om een soort CrewCup 2.0 te hebben. Dan hebben ook die leden een kans in de CrewCup. Deze zal dan niet aan de (officiële)All-time Ranking van de CC
-
@vinnievuik_nl ja nahja jij hebt je mega excel sheet waarin je zo de waarde en aankoopprijs naast elkaar zet en ziet van iedereen. Dan is het achteraf makkelijk checken. Maar ik ga echt niet kijken voor welke marge er spelers op de tl staan alvorens ik ze koop, dat zou ik een mega irritante regel vinden
-
@appiel_nl
In ieder geval in de CL overleven spelers het meestal niet eens 1 worker, laat staan dat ze blijven staan totdat ze onder de 1.50 zakken. Hoef je dus niet bang voor te zijn. EL weet ik niet. -
@vinnievuik_nl wel minder dan cl, maar dat valt idd mee
-
@yassin-mansousri_nl said in Concept: Nieuwe soort CrewCup (Discussietopic):
@furrax_nl said in Concept: Nieuwe soort CrewCup (Discussietopic):
@the-best-manager-in-the-world_nl Beter pas jij je managernaam aan.
kon dat maar
die lui kunnen alles, toch Reinier? groetjes van royston
-
@Keejos_NL Waarom wordt een weging percentage gebruikt in de stemming? Laat elke stem toch voor evenveel meetellen. Een wegingspercentage voelt aan alsof de crews die een minder percentage krijgen, niet echt mee tellen in de crewwereld.
-
@killing-spread_nl said in Concept: Nieuwe soort CrewCup (Discussietopic):
@Keejos_NL Waarom wordt een weging percentage gebruikt in de stemming? Laat elke stem toch voor evenveel meetellen. Een wegingspercentage voelt aan alsof de crews die een minder percentage krijgen, niet echt mee tellen in de crewwereld.
Simpelweg omdat ik wil dat de stemmen die voortkomen uit crews die hier al jaaaaarenlang in meespelen relatief zwaarder wegen dan crews die veel recentelijker zijn ingestapt. Als het hele CrewCup deelnemersveld zou stemmen voor 16 zonder finale-ronde en er zijn ineens 20 stemmen van random crews een totaal andere kant op, zou dat ook tot scheve gezichten leiden.
Overigens zou er - als elke stem even zwaar zou wegen - dezelfde uitkomst eruit komen, dus is hierover discussieren een beetje een non-discussie
-
@Keejos_NL
Hoe wordt er omgegaan met de promotie van Same Vision, nu de CL wordt teruggebracht van 5 naar 4 crews? Ik zou het uitermate lullig vinden als nu pas na afloop van de competitie duidelijk wordt dat het niet op promotie uitdraait. Als dat vooraf al bekend was, oké, maar nu... Andersom zou het ook lullig zijn om AOS alsnog te laten degraderen, die op het laatste moment handhaving in de CL hebben afgedwongen. Dilemma!Wat vind je van een overgangseditie volgens de 2018 opzet, waarin kwalificatie voor de 2019 opzet kan worden afgedwongen?
Bijvoorbeeld op basis van totaal aantal punten (incl. competitiecoëfficiënten), zodat ook de winnaar van de EL nog een kansje maakt op promotie naar de CL? Of gewoon CL 1 t/m 4 --> CL, CL 5 + EL 1 t/m 3 --> EL, enz.?
Ander vraagje:
Hoeveel managers per crew komen er in de lagere divisies (ere/1e)? 4 managers is een uitdaging voor veel crews.