Wielrennen
-
Inmiddels is het nieuwe wielerseizoen alweer enkele weken onderweg. Momenteel is de derde wedstrijd op het WorldTour-niveau in volle gang, te weten de UAE Tour. Vanuit Nederlandse hoek is onder meer Tom Dumoulin in deze wedstrijd actief.
Vanaf komend weekend beginnen ook de voorjaarsklassiekers weer. Aanstaande zaterdag wordt afgetrapt met Omloop Het Nieuwsblad. Vervolgens wordt op zondag Kuurne-Brussel-Kuurne verreden. Onderstaand heb ik een overzichtje van het complete wielervoorjaar.
Waar kijken jullie naar uit en wat zijn jullie verwachtingen?
-
Verder dan de grote rondes kijk ik er niet echt naar, wel zo chauvinistisch dat ik altijd extra van de Nederlandse successen geniet.
Dus meer dan de Giro, Tour, Vuelta word het niet voor mij..waarbij ik de Vuelta nauwelijks volg.
-
Ik volg eigenlijk alleen maar RVV en PR.
-
Prachtige klassiekers! Wie tip je voor de overwinning, @Furrax_NL?
Ook niets mis met het volgen van de grote wielerrondes overigens, @L-R-van-kessel_NL. Vanaf 11 mei 2019 begint de Giro d'Italia alweer. Hopelijk kunnen we andermaal genieten van een uitstekende Tom Dumoulin.
-
Daar spreek ik me niet over uit. Zo goed volg ik het nu ook weer niet. Ik was altijd fan van Tom Boonen maar die is gestopt. Ik zou het leuk vinden dat de winnaars uit het kamp van QuickStep komen.
-
Zelfde als Lorry, alleen grote rondes en ineens de grootste fan ter wereld als een Nederlander voorop fietst
Net als die tienduizenden extra F1 "fans"van de laatste jaren en al die trouwe dartsupporters XD
-
@furrax_nl said in Wielrennen:
Ik zou het leuk vinden dat de winnaars uit het kamp van QuickStep komen.
Tot dusver winnen ze alweer meer dan voldoende.
-
@dasfenêtre_nl Inderdaad. Blijft een goeie machine. Was vorige week nog reportage over de grote man bij QuickStep 'Patrick Lefevre'.
-
Sterke overwinning gisteren voor Benett. Al die top sprinters verslaan niet gemakelijk.
-
Man man... wat een domme mensen zijn er toch even op het gemak oversteken zonder te kijken als er een ploegentijdrit bezig is...
-
In de laatste kilometer van de TTT van Mitchelton-Scott lag er zojuist ook bijna een omaatje met schoothondje onder een voorwiel.
-
Voor zo'n mensen voel ik me echt niet slecht hoor. Je ziet toch duidelijk dat er een koers aan de gang is, en dan oversteken zonder te kijken.....man man man...
Hopelijk de schade niet al te groot voor Majka en Oss.
-
New TT champ ! Respect
55.089 km in 1 uur