Voetbal: Champions League & Europa League
-
Wat zijn die gasten uit Thessaloniki slechte verliezers zeg..Gelukkig liggen die eruit, hopelijk worden ze ook uit de PO voor de EL geknikkerd door Slovan Bratislava.
Commentaar van El Sierd was wel vermakelijk.
Verrassend dat Porto is uitgeschakeld overigens..Nu staan er nog wel een paar spannende affiches op het progamma welke ook weer gevolg gaan hebben voor de potindelingen.
Als Ajax 'geluk' heeft loten ze :
Zenith
Ajax
Dinamo Zagreb
Genk/Slavia PraagMet pech :
Man City
Ajax
Inter/Lyon
Leipzig/GalatasarayNatuurlijk is Ajax voor veel clubs toch ook een voorkeursclub uit pot 2.
-
Al bekijk ik ook alvast even de EL, daar zijn de volgende poules ook mogelijk :
Man United
Gladbach
Feyenoord
Rode Ster BelgradoOf
AS Roma
PSV
Frankfurt
Wolverhampton WandersAl zijn de simpele opties weer de volgende :
Basel (Lol)
Psv
Maribor
WolfsbergerWolfsburg
Legia Warschaw
Feyenoord
Lugano -
Die pot 2 status moet je echt vasthouden. Toen ik 2005/06 eindigden we ook 2e in de poule met Sparta Praag en FC Thun terwijl we er tegen elk enigzins acceptabel team dik af zouden zijn gegaan. Succes maakt succes.
-
En Arsenal als groepswinnaar toen dat was een leuke poule.
We gaan het zien vanavond wat Ajax voor elkaar krijgt en met een schuin oog naar LASK Linz- Brugge..
-
De potindelingen zijn bekend, loting vind vanavond plaats.
Krijgt Ajax een 'makkelijke' poule met :
Zenit
Ajax
Dinamo Zagreb
Rc GenkOf een poule des doods met :
Liverpool
Ajax
Inter
LeipzigVoor het Nederlands voetbal (Sorry Belgen hier.) hoop ik dat Club Brugge zwaar loot en na de winter niet meer in Europa speelt. Mooie poule voor Brugge word dan :
Man City
Real Madrid
Club Brugge
Leipzig/GalatasarayLoting voor Genk mochten deze niet bij Ajax komen hoop ik op :
Bayern
Spurs
Lyon
Genk
:Voorspelling gehele loting :
Liverpool - Atletico - Olympiakos - Lok Moskou
Chelsea - Real - Inter - Lille
Barca - Napoli - Dinamo Zagreb - RB Leipzig
Man City - Ajax - Valencia - Genk-
Juventus - Benfica - RB Salzburg - Rode Ster Belgrado
Bayern - Spurs - Club Brugge - Galatasaray
PSG - Shaktar - Leverkussen - Atalanta
Zenit - Dortmund - Lyon - Slavia PraagBenieuwd welke loting jullie voorspellen..
-
Ik hoop op een hele moeilijke loting voor Ajax! Dat zou mooi zijn, want Ajax maakt een goede kans om door te komen met de zwaarst denkbare loting.
-
Gunstige lotingen voor alle Nederlandse clubs!!!
-
@Scheeftand_NL Niet te vroeg juigen, Valencia en Chelsea Horen tot 1 van de beste clubs van Spanje en Engeland, Aj*x gaat het moeilijk krijgen, sterker nog, ze zullen grootste kans doorgaan in de EL
-
Mijn hoop voor Brugge is blijkbaar uitgekomen
Daadwerkelijke loting :
Groep A:
Paris Saint-Germain
Real Madrid
Club Brugge
GalatasarayGroep B:
Bayern München
Tottenham Hotspur
Olympiacos Piraeus
Rode Ster BelgradoGroep
Manchester City
Shakhtar Donetsk
Dinamo Zagreb
Atalanta BergamoGroep
Juventus
Atletico Madrid
Bayer Leverkusen
Lokomotiv MoskouGroep E:
Liverpool
Napoli
FC Salzburg
Racing GenkGroep F:
FC Barcelona
Borussia Dortmund
Internazionale
Slavia PraagGroep G:
Zenit St. Petersburg
Benfica
Olympique Lyon
RB LeipzigGroep H:
Chelsea
Ajax
Valencia
LOSC Lille
Groep A van Brugge word het vechten voor plek 1&2 en 3&4..Al geef ik Gala iets meer kans om thuis in de heksenketel punten te pakken tegen Real & PSG dan Brugge.
Groep B : Zelfde verhaal als A, Al hebben zowel Olympiakos als Rode Ster een geweldige sfeer in het stadion.
Groep C : Zonder City was dit zelfs een saaie EL poule geweest..
Groep D : Bosz heeft een lastige uitdaging en deze mag ook onder het kopje 'Poule des doods' .
Groep E : Had 4 jaar geleden ook makkelijk als EL poule doorgekund, echter veranderen tijden en zijn Napoli en Liverpool de grootste uitdagers om de titel in eigen land. RB Salzburg heb ik weer niks mee vanwege RedBull. Welke het gevecht met Genk aangaan om plek 3.
Groep F :Na Poule A & D Is dit ook een poule des doods..waarbij Slavia Praag 3 mooie tegenstanders op bezoek krijgt..de Wedstrijd Barca-Dortmund word toch prachtig om te zien!
Groep G : Een poule waar niemand blij van word behalve de fans van betreffende clubs..iedereen kan hier van iedereen winnen..wat i.t.t. sommige poules juist voor een mooie spanning kan zorgen tot de laatste speelronde.
Groep H : Ajax zit in een Sub-Poule des doods. Chelsea word hier uiteraard 1e, Ajax vecht met Valencia om plek 3..alleen zolang Veltman in de basis blijft staan gaat Ajax daar het onderspit Delven.
Mijn voorspelling Chelsea 1e met 11/12 punten (3 winst, 3 gelijk)
Valencia 2e met : 9 punten (2 winst, 3 gelijk)
Ajax 3e met : 6 punten (3 gelijk , 1 winst)
Lille 4e met 4 punten (4 gelijk 0 winst) -
@yassin-mansousri_nl said in Voetbal: Champions League & Europa League:
@Scheeftand_NL Niet te vroeg juigen, Valencia en Chelsea Horen tot 1 van de beste clubs van Spanje en Engeland, Aj*x gaat het moeilijk krijgen, sterker nog, ze zullen grootste kans doorgaan in de EL
Hé vraagje heb jij eigenlijk wel werkende hersencellen?
-
@scheeftand_nl Ja, dat Ajax een goed CL seizoen had gaan we niet vaker krijgen.
Valencia en Chelsea zijn sterk, zal me niet verbazen als Ajax 4x verliest tegen hun. -
@yassin-mansousri_nl said in Voetbal: Champions League & Europa League:
@scheeftand_nl Ja, dat Ajax een goed CL seizoen had gaan we niet vaker krijgen.
Valencia en Chelsea zijn sterk, zal me niet verbazen als Ajax 4x verliest tegen hun.Mij wel want Ajax is denk ik wel sterker dan deze ploegen.
-
Wij zijn Ajax wij zijn de beste
-
This post is deleted!
-
Ajax was gisteren weer oppermachtig, zelfs Veltman die zwak begon speelde een sterke wedstrijd.
Ajax tikte weer alsof Barcelona Ajax nooit had gekopieerd, werelds!Als Ajax elke wedstrijd zo speelt winnen ze alle wedstrijden in de Eredivisie en poulefase.
Het was een genot om naar te kijken, Genk is trouwens wel aardig afgedroogd zeg, terecht?
-
@l-r-van-kessel_nl ik denk dat de kans dat iemand heeft gekozen om de wedstrijd salzburg - Genk te kijken zeer klein is.
-
Er zitten ook een paar Belgen op het forum
Vanavond PSG-Real, hoop dat dat een mooiere pot word dan Dortmund-Barca gisteren.
-
@l-r-van-kessel_nl kan er buiten Furrax geen 1 bedenken. Helaas bijna alle spelers waarvoor je kijkt afwezig. Neymar, Mbappe, Ramos.
-
Brugge heeft mij gisteren vreemd genoeg niet verrast, ik zat gisteren te lunchen met een zakenrelatie en gaf hem de tip al, hij keek mij vreemd aan en toen kreeg ik om 20:45 een appje met : Had ik maar geluisterd..
(Al heb ik zelf ook €0,00 ingezet omdat ik er geen moment meer aan heb gedacht na die lunch).De oorwassing van Spurs in eigen huis was me er ook eentje zeg, dat heeft mij vele malen meer verrast..
Ik ben benieuwd wat ons aller Ajax vanavond gaat laten zien, ik ben bang dat het 1-1 word..
-
@l-r-van-kessel_nl ik zie Ajax wel gewoon winnen vandaag. Vind Valencia echt niet zo goed. Zie ze alleen tegen Chelsea verliezen. Abraham vs Veltman en Blind lijkt me niet zo geslaagde combi