Voetbal: De buitenlandse competities
-
Ik denk dat ze elkaar in evenwicht gaan houden.
TOTO
(kopiëren en aanvullen)El Clasico Barcelona - Real Madrid
Maris: 3-1
Erwin: 2-2 -
@FC-Eddie_NL said in Voetbal: De buitenlandse competities:
TOTO
(kopiëren en aanvullen)
El Clasico Barcelona - Real Madrid
Maris: 3-1
Erwin: 2-2
Lorenzo 8-2 -
We hadden het allemaal fout
De competities gaan alweer de laatste maand van dit kalenderjaar in uiteraard zijn er nog niet veel potjes gespeeld maar zijn er nog weinig verrassingen.
Duitsland : (9wedstrijden)
- Bayern
- Leipzig (Dortmund komt er ook nog wel bij)
Engeland (10 wedstrijden)
- Spurs (enigszins verrassend na de slechte resultaten afgelopen seizoen.)
- Liverpool
Italie (9wedstrijden)
- AC Milan (Nog een grotere verrassing dan Spurs, na jarenlang ineensgestort te zijn draait het sinds de komst van Zlatan weer.) Juve heeft een dipje..
2)Inter
Spanje (9/11 wedstrijden)
- Real Sociadad (Goed uitgebalanceerd team, profiteert vd dip bij Real en Barca)
- Atletico (heeft 2 wedstrijden minder dan Sociadad)
Frankrijk (12wedstrijden)
- PSG
- Lille
Belgie (14 wedstrijden)
- Beerschot (Verrassing voor mij, al volg ik de competitie niet)
- Genk
Wie verwachten jullie aan het einde van deze competities allemaal bovenaan en wie zou je graag bovenaan zien?
-
Ajax, Bayern, Inter, Atletico, PSG en Chelsea. Dat zijn de clubs die er toe doen.
-
Bas Dost meteen met een mooi doelpunt bij z'n debuut voor Brugge! Daar gaan we nog plezier aan beleven denk ik.
-
Staat ook op het programma vandaag
-
Het blijft me verbazen dat Utd daar plots op nr 1 staat. Hoe ze daar geraakt zijn na hun zwakke seizoensstart, Joost mag het weten
Liverpool laat het wel wat afweten de laatste weken, laat ons hopen dat we vandaag toch weer kunnen aanknopen met de overwinning, kwestie van de Mancunians niet te veel hoop te geven -
De uitslag had ik (helaas) van te voren goed voorspeld.
Dat United op één staat (City heeft wedstrijd minder en kan er dus overheen) had ik echter niet verwacht, al gun ik het ze wel. Met als sidenote dat Donny wel meer minuten moet gaan maken zeg. Zonde dat die weg zit te kwijnen op de bank daar.
Gisteren had je ook nog Inter-Juve, waarbij Inter Juve even heeft afgestraft (dat zonder Matthijs speelde).
-
@l-r-van-kessel_nl Dat het dit jaar éindelijk maar eens de beurt is aan iemand anders dan Juve..
-
@dikketuur_nl Koning Zlatan die gewoon weer kampioen word.
-
@l-r-van-kessel_nl Ik gun het hem wel, en de rest van Milan.
-
@dikketuur_nl Ja ik ook, een fenomeen die vent.
Ook prettig voor Donnaruma en Romagnioli dat ze eindelijk de CL in kunnen .
Al maken ze ook nog kans op de EL, finale tegen Ajax of Club Brugge. -
Transferdeadlineday in (west)Europa.
Gaan er nog paniekaankopen plaatsvinden? Mag Delle Alli vertrekken naar PSG? Koopt een PL club nog even gauw wat spelers uit de Championship voor een impuls?
Gaat Promes naar Spartak Moskou?
Iemand nog een transfernieuwtje?
-
Alli zou liever bij Tottenham blijven las ik deze middag bij VZ.
Leuk weetje misschien voor de Nederlanders. Vlap is vertrokken bij Anderlecht op huurbasis naar Bielefeld zonder aankoopoptie.
Scoorde wel af en toe maar ik vind persoonlijk dat hij zijn transferbedrag nog niet heeft kunnen waarmaken. Bijna 8M voor een speler van een middenmotor die niet eens in de belangstelling stond van de topclubs in Nederland.
-
Ik kijk nu naar FC Barcelona.
Had al de vermoeden dat FC Barcelona nog in de slot de 2-2 maakt, en huppa, de kopbal van Piqué.
-
De ontknopingen naderen en het is ongekend spannend i.t.t. de afgelopen jaren in de meeste competitie.
In Spanje tussen Atletico, Real en Barca die allemaal op één punt van elkaar staan. Real heeft op papier het makkelijkste programma. Echter zijn zij als enige nog actief in Europa.
Barca - Atletico staat 9 mei op de kalender.In Engeland heeft City een voorsprong welke zij vermoedelijk niet meer uit handen gaan geven. De andere club uit Manchester staat ook wel veilig op 2. Echter is de strijd voor plek 3-4 nog geheel open, hier strijden naast Liverpool en Chelsea toch verrassend Leicester en nog verrassender West Ham mee om de fel begeerde CL plekken.
Qua degradatie is Sheffield bijna uitgespeeld, pakt WBA ineens punten (het Engelse Emmen kan je bijna stellen) en staat Fulham nog het dichts bij de veilige 17e plaats op 6 punten van die plek vandaan.Bayern Munchen verspeelde afgelopen week wel wat punten in Duitsland maar staat nog steeds op een veilige marge van Leipzig.
Dortmund is echter ver verwijderd van de CL daar waar zij 7 punten achterstand hebben op plaats 4 welke word bezet door Frankfurt. Dit kan voor een leegloop dreigen aankomend seizoen.
Schalke won afgelopen weekend eindelijk weer eens maar die staan nog heel erg ver achter de rest. De plek voor rechtstreekse degradatie en play-offs en handhaving word nog wel spannend. Koln, Bielefeld, Hertha BSC en Mainz strijden hierom. Koln heeft de slechtste papieren in deze strijd.In Frankrijk ligt het verrassend genoeg ook nog open, de lijst word aangevoerd door Lille (wat door Ajax werd weggezet alsof het een Fc Twente is)gevolgd door PSG, Lyon en Monaco.
Trekt PSG alsnog aan het langste eind of gaat de Underdog ermee vandoor?In Italie word de trend van Juve ook weer eens doorbroken, vermoedelijk door Inter al was AC Milan ook lange tijd dicht in de buurt. Ik had het persoonlijk Zlatan het meeste gegund, al is deze prestatie alsnog geweldig van AC.
Wie zien jullie waar kampioen worden?
-
@l-r-van-kessel_nl
Bayern München heerst al jaren in de Bundesliga. Zo nu en dan een nederlaag tussen neus en lippen door, maar eigg gewoon blijvend een sterke ploeg. Jaar na jaar.Afgelopen weekend natuurlijk de Clasico gezien. 1e helft vond ik vanuit Barcelona's kant, nogal inspiratieloos en redelijk saai.
Met de 3 topploegen binnen een punt van elkaar, is het daar zeker spannend te noemen. Eens wat anders dat een ploeg met een straatlengte voorsprong kampioen wordt.De Premier League vind ik de leukste competitie om te volgen. Altijd zoveel spannender.
-
Real heeft dure punten laten liggen tegen Getafe, hierdoor heeft Barca het compleet in eigen hand.
Chelsea bereikt de finale van de FA Cup ten koste van City. Ze mogen aantreden tegen Leicester.
-
Nagelsman naar Bayern voor 30miljoen, wat een bedragen voor een trainert.
Betekend dit dat EtH naar Leipzig gaat? Dat hij Brobbey daarom minuten laat maken?In Frankrijk blijft het reten spannend bovenin, Lille heeft gewonnen bij Lyon.
Lyon kan door dit verlies de titel uit het hoofd zetten. Monaco en PSG maken naast Lille er ook nog steeds kans op.In Italie is Inter zo goed als kampioen, het is wel spannend om plek 2-4. Waarschijnlijk pist AC Milan net naast de pot. Zij hebben het zwaarste programma terwijl ze een mooie voorsprong hadden. De laatste wedstrijd bij Atalanta wat een concurrent om die plaatsen is word zeer spannend.
Al is het ook nog niet uitgesloten dat Juve de CL mis gaat lopen.Barca heeft het in Spanje nu helemaal in eigen hand dankzij de slechte wedstrijden van de clubs uit Madrid. 8 mei speelt Barca tegen Atletico, in die wedstrijd kunnen ze de titel zo goed als veilig stellen. Mooie comeback.
Bayern heeft nu al 2wedstrijden verzuimd de titel te pakken. Al zal het dit weekend toch eindelijk raak zijn..?
-
Beter schiet Memphis Depay de strafschoppen bij het Nederlands Elftal ook zo binnen!
FC Barcelona - Valencia, ca. 1:20 minuten.