Voetbal: De buitenlandse competities
-
@LCFVR30_NL PSG wordt vast en zeker kampioen, Lens heeft namelijk zelf ook punten laten liggen bij Troyes(Dag Toto).
Real Madrid speelde tegen Sociadad, een elftal dat zeer solide speelt en niet echt een schande is. Zie het als een Ajax-AZ/Twente in dit geval, dat kan gebeuren.Het is wel weer zo'n jaar dat alle topclubs in elke competitie het even laten liggen, toeval of?
Bayern speelde wederom gelijk, PSG en Madrid ook zoals hierboven beschreven maar draaien niet vlekkeloos. Ajax past natuurlijk ook in dit rijtje net als Juventus en AC Milan, Liverpool. Voor allemaal even een tussenjaar.Koln dat verrassend gelijkspeelde bij Bayern midweeks wist nu overigens niet te winnen bij Schalke (Dag Toto 2).
-
Ik heb genoten van Wrexham - Sheffield op BBC. Heerlijk FA Cup voetbal!
Jammer dat ze in belssuretijd alsnog de 3-3 tegen kregen.
-
@Patje-Miltie_NL Dat soort potjes zijn geweldig om te kijken,kan mij vorig seizoen nog wat wedstrijden herrinneren van amateurs/4e divisie clubs tegen een aantal uit de PL.
Geweldig!Cup voetbal zoals cup voetbal is bedoelt.
-
Gaan er nog gekke transfers plaatsvinden op deadline day?
-
@Patje-Miltie_NL Ziyech naar PSG, Amrabat wellicht naar Barca, Hazard mogelijk naar PSV.
Jorghino van Chelsea naar Arsenal.
Eriksen is 6 maanden uitgeschakeld bij United, dus wellicht komt daar een vervanger.Tadic nog naar Roma(Ik hoop het).
Meintjes van Sparta naar AZ?
Feyenoord wilt Zerrouki nog steeds halen.
Grillitsh kon naar Lyon, maar weigert zelf helaas.En een treintje op de rechtsback positie:
Porro van Lissabon naar Spurs
Bellerin van Barca naar Lissabon en Barca haalt weer een andere back, terwijl de back van Spurs(Dohorety)naar Atletico gaat.Bij PSV vertrekt Max en komt Patrick van Aanholt ervoor terug.
Heerenveen heeft een waanzinnige deal 12m voor Sarr.Benieuw of Zaniolo nog vertrekt en wie Ajax nog binnen gaat hengelen.
-
Het zal niet aan Chelsea liggen als er geen transferrecord komt. Liefst 121 miljoen betaald aan Benfica voor Enzo Fernández!
-
@LCFVR30_NL Echt te zot voor woorden.
-
@LCFVR30_NL En het dan niet voor elkaar krijgen om de juiste documenten voor Ziyech naar Parijs te sturen..
-
@L-R-van-kessel_NL Dat is inderdaad helemaal een lachertje. Terwijl ze geen enkel voordeel hebben aan het gegeven zoals de situatie nu is.
Doet me een beetje denken aan het vinkje van Haller. Ook een menselijk dingetje.
-
Waarschijnlijk zaten ze in London volop in de stress om de transfer van Enzo Fernández in goede banen te leiden, @L-R-van-kessel_NL!
Vanochtend zat ik eens te rekenen. Indien ik mij niet vergis, heeft Chelsea voor bijna 370 miljoen Euro spelers aangetrokken. Tijdens de gehele transferperiode werd in de Premier League 922 miljoen Euro uitgegeven. De Londenaren nemen hiervan gewoon 40% voor hun rekening. Dat geeft eigenlijk al aan hoe absurd het uitgavepatroon bij Chelsea is.
Als je vervolgens bedenkt dat in de overige topcompetities (Duitsland, Frankrijk, Italie en Spanje) voor 255 miljoen Euro verhandeld werd, wordt het helemaal te gek voor woorden. De wanhoop is compleet in London...
-
@LCFVR30_NL Ik zag gisteren een sheet voorbij komen dat Chelsea 3 volwaardige elftallen kan opstellen waarvan 2 sowieso in de top mee zouden draaien (qua naam).
Naast Chelsea is Nottingham ook een big spender geweest dit jaar en hebben een volledig nieuwe selectie (29 spelers!) gekocht. Wanneer zij degraderen gaat het financieel helemaal mis en kan zo het einde nabij zijn.
De koopwoede is in die zin wel ziek en gaat voorbij aan de gedachte om je selectie te versterken.
Om wellicht de regels te veranderen zou er gekeken moeten worden naar het aantal transfers dat iedere ploeg mag doen als basis en bij verkoop van één speler , één extra transfermoment.
Op die manier hou je het zo 'gezond' mogelijk . Zowel qua financiën als marktwerking.Om positief af te sluiten : Man U speelt tegen Newcastle de finale om de League Cup. Een finale die in de jaren 90 niet vreemd had gestaan maar de afgelopen 2 decennia werd dit niet meer verwacht. Geweldig!
-
Erik ten Hag kan in zijn eerste seizoen bij Manchester United meteen voor een (hoofd)prijs zorgen. Dat lijkt mij welkom gezien de droogte sinds 2017.
-
De nederlaag van AC Milan tegen stadsgenoot Inter verbaast mij niet.
Opmerkelijk puntverlies van Real Madrid op bezoek bij Mallorca. In de laatste 5 wedstrijden is er onder andere 1x gelijk gespeeld en 2x verloren, terwijl rivaal FC Barcelona er 5 overwinningen tegenover stelt. Inmiddels is er een gat van 8 punten geslagen. Dat kan wel eens een lastig verhaal worden voor Real Madrid.
Voor de Premier League geldt dat Arsenal wel een flinke doos Merci naar Tottenham Hotspur mag sturen. De Gunners verliezen verrassend van Everton en vervolgens maakt Manchester City geen gebruik van deze kans om 3 punten in te lopen. Het gat blijft 5 punten, terwijl Arsenal ook een wedstrijd tegoed heeft.
-
@LCFVR30_NL Idd, AC had helemaal niets te vertellen. Petje af voor Napoli hoor. Die kunnen het feestje al gaan vieren.
Real Madrid is het helemaal kwijt. Boeit me eigenlijk niet zoveel. Ook Barca niet
-
Het onderzoek naar City wordt wel een spannende. Indien dit negatief uitpakt kan dit zowel positief als negatief uitpakken voor de overige clubs in de City groep.
Real die verloor bij Mallorca stond ik ook van te kijken net als Arsenal dat verloor van Everton.
-
@L-R-van-kessel_NL Dit soort acties kunnen wat mij betreft niet hard genoeg bestraft worden. Ook de FIFA met fair play gelul. Wat een wassenneus gelul is dat zeg.
Barca en Madrid gaan gewoon naar de bank en lenen weer een miljard. Echt ongelofelijk.
-
Volledig eens dat er een grondig onderzoek gestart moet worden naar de financiële praktijken van clubs als Manchester City.
Zelf vind ik dat Chelsea ook toegevoegd mag worden aan het onderzoek. Hun transferbeleid hebben we bovenstaand al onder de loep genomen. Nagenoeg alle in deze winter aangetrokken spelers hebben een langlopend contract getekend tot 2030 of later. De enorme transferbedragen kunnen hierdoor gunstig in de boekhouding opgenomen worden. De som wordt immers uitgesmeerd over 6 jaar of meer. Daarmee wordt Financial Fair Play gewoon creatief omzeild.
-
Finale van de wereldbeker voor clubs gaat dit keer verrassend genoeg niet tussen de beste van Europa en Zuid-Amerika, maar tussen Real Madrid en Al Hilal.
Dit doordat Flamengo verrassend genoeg verloor van Al Hilal. Terwijl Al Hilal pas na pingels door ging in de ronde ervoor tegen Wyad AC.
Natuurlijk is dit een titel die er qua wedstrijd zelf niet zo bijzonder is om naar te kijken maar voor de prijzenkast natuurlijk wel een prachtige prijs is.
-
Wat gaat er in de Premier League gebeuren? Begint de motor van Arsenal toch te sputteren?
Ik zit voornamelijk te wachten op nieuws dat Graham Potter ontslagen is. Er moet immers iemand boeten bij Chelsea als er op korte termijn geen resultaten geboekt worden. Het gezichtsverlies wordt met de week groter als er voor honderden miljoenen geïnvesteerd wordt en het betaalt zich niet uit in overwinningen. Vooral tegen een club als West Ham United die tegen degradatie vecht, hoort Chelsea toch wel voor de volle buit te gaan.
In de overige buitenlandse competities heb ik weinig opmerkelijks gezien, al zag ik niet aankomen dat PSG zou verliezen bij Monaco. Niets ten nadele van Monaco die een uitstekend seizoen draaien overigens. Is jullie nog iets opgevallen?
-
@LCFVR30_NL Arsneal mag het van mij wel worden. Gun het die Arteta wel. Daarbij zie ik bij hun gewoon een normale huishouding.
Ik vind het wel verassned dat Union zo goed gaat. Gaat Ajax nog wel een lastige tegenstander in krijgen.