Weerwolven van Wakkerdam OSM stijl.
-
@badboy198512_NL En dan? Wat zou ze daar dan mee bereiken? Eén dagje langer in het spel blijven? Poe poe
-
@meneer-Speksnijder_NL
Jah sommige willen blijven kosten wat kosten
Maar.sommige die wille niet.meer blijven
We zullen het morgen wel zie.hoe of wat. -
gishes_NL
vinnievuik_NL
maricja_NL l l l l I l
SIRclitjeslikker_NL
Jarno-Polfliet_NL
Memphis-United_NL
Dave-Jansen_NL
meneer-Speksnijder_NL
killing-spread_NL
badboy198512_NL
qsgyj_NL
meine-van-der-sluis_NL
jesperv95_NL
Jip-Huijs_NL
sir-himself_NL l
Silvester-J_NLOnderbouwing: Komt met zo'n overduidelijke "kut er is een wolf gepakt dus laten we ons maar snel in de meute verstoppen" stem dat hij mijn stem alvast verdient.
-
Ik heb een aantal wolvenspellen gespeeld. Als je als burger aangezien wordt voor wolf, ga je je verdedigen (uiteraard, want je bent geen wolf). Gek genoeg wordt je dan alsnog als wolf gezien, krijg je stemmen en lig je eruit.
Ga je je niet verdedigen, dan krijg je ook stemmen en lig je er ook uit. Kortom als je naam genoemd is, ben je doomed.Dus jaaaaa...
Kan wel roepen dat ik iemand verdacht vind, maar op dag 1 is dat sws al lastig. Kep al een naam genoemd eerder in het topic Dus wellicht ff teruglezen.Ik zou vooral kijken naar toch wel de stille wolven. Waarom? Ga ik ff uitleggen. Ik zie veel nieuwe namen in dit deelnemersveld; dus ik verwacht niet veel ervaring bij de wolven. Ze willen niet ontmaskerd worden dus houden ze zichzelf op de achtergrond. Want stel je voor dat je je verdacht opstelt, dan hang je.
Wat ik verder vernomen heb; stel ik ben echt 100% wolven jong, ben ik de eerste dagen gewoon burger en zou ik pas een wolf zijn wanneer zij mij aanvallen. Dus kortom, ben gewoon een (ham)burger.
Kep overigens nog nooit een wolvenspel meegemaakt waarin rollen openbaar gegooid worden, hooguit door deelnemers zelf. Kep zelf ook een spel georganiseerd.
5 wolven op 16 deelnemers is ook veel. Kan binnen enkele dagen al beslist zijn. -
En ik wilde notabene geen tl;dr verhaaltje zetten
-
@maricja_NL said in Weerwolven van Wakkerdam OSM stijl.:
5 wolven op 16 deelnemers is ook veel. Kan binnen enkele dagen al beslist zijn.
We zien wel hoe het gaat, als het al te kort duurt ofzo weten we het iig voor de volgende keer
-
@meneer-Speksnijder_NL Haha, die had ik niet verwacht. Hoef mij hopelijk niet al in de eerste ronde verdedigen.
-
Wolven gaan graag op in de meute om niet op te vallen :thinking: #kanariewolvenspel
-
Uiteraard mag ik gewoon stemmen.
-
gishes_NL
vinnievuik_NL
maricja_NL l l l l I l
SIRclitjeslikker_NL
Jarno-Polfliet_NL
Memphis-United_NL
Dave-Jansen_NL
meneer-Speksnijder_NL
killing-spread_NL
badboy198512_NL
qsgyj_NL
meine-van-der-sluis_NL
jesperv95_NL
Jip-Huijs_NL
sir-himself_NL l l
Silvester-J_NLDe reden dat wolven meegaan met de stemming en de meute om niet op te vallen was bij mij ook bekend. Dat het uitgerekend Sir Himself door Rodney wordt aangewezen, zal hij vast over info beschikken nu iedereen weet dat Rodney de heks is en zich vast bij hem hebben gemeld met info.
-
Dit staat trouwens wel in de openingspost:
Weerwolf in kwajongenskleren: Hij kan naast de weerwolfacties ook iets wat op de kwajongen lijkt: Hij pm't 2 namen naar de spelleider, van de eerste naam komt de naam in het topic te staan, van de tweede naam de rol: oftewel hij geeft valse informatie. Er staat wel: De kwajongen gebruikt zijn krachten...
Marijca is dus niet per se wolvenjong. dat is 50/50.
Relevanter is hoe lang het duurt voordat het wolvenjong volwassen wordt @Glennevire_NL
Als dat bijvoorbeeld 5 dagen duurt (zoals ik gewend ben) kun je beter de echte wolven eerst pakken. Dan win je misschien al wel voordat het wolvenjong opgroeit.onervaren spelers be like: omg, hij verdedigt een wolf!
-
Bij nader inzien betekent dat trouwens eerder dat Marijca een echte wolf is dan het wolvenjong.
Als de wolven deze kracht gebruiken zouden ze een wolf als naam kiezen en die koppelen aan de naam van een random burger, wat in dit geval toevallig het wolvenjong was.
-
@SIRclitjeslikker_NL ik heb dit spel noh nooit eerder gespeeld /geleid op osm. Maar mijn regels is als Wolvenjong niet wordt gelyncht door burgers maar gegeten door Wolven wordt het ook een Wolf. Hele volwassen worden weet ik niks vanaf
-
dus als we haar niet wegstemmen wordt ze een wolf, want de wolven weten er nu ook van.
-
@meneer-Speksnijder_NL said in Weerwolven van Wakkerdam OSM stijl.:
dus als we haar niet wegstemmen wordt ze een wolf, want de wolven weten er nu ook van.
Ja
-
Dan moet maricja vandaag dus weggestemd worden. Anders hebben we er nog een wolfje bij, ook al is dat al bekend, erg handig lijkt dat me niet om erbij te hebben.
-
Ik ben wel benieuwd of het inderdaad klopt dan zo. Ik zal stemmen:
gishes_NL
vinnievuik_NL
maricja_NL l l l l I l l
SIRclitjeslikker_NL
Jarno-Polfliet_NL
Memphis-United_NL
Dave-Jansen_NL
meneer-Speksnijder_NL
killing-spread_NL
badboy198512_NL
qsgyj_NL
meine-van-der-sluis_NL
jesperv95_NL
Jip-Huijs_NL
sir-himself_NL l l
Silvester-J_NLIk vraag me alleen nog wat dingen af...
-
@Jip-Huijs_NL Deel je zorgen, mijnheer Huijs. Alleen dan komt men verder
-
Ik heb de indruk dat de overige wolven vooralsnog de kat uit de boom kijken en zich dus op de achtergrond te houden. Daarom lijkt het mij dus het beste om gewoon eerst Maricja eruit te stemmen en daarna te gaan kijken welke richting de wolven op zullen gaan. Volgende ronde zal het een en ander duidelijker gaan worden.
gishes_NL
vinnievuik_NL
maricja_NL l l l l I l l I
SIRclitjeslikker_NL
Jarno-Polfliet_NL
Memphis-United_NL
Dave-Jansen_NL
meneer-Speksnijder_NL
killing-spread_NL
badboy198512_NL
qsgyj_NL
meine-van-der-sluis_NL
jesperv95_NL
Jip-Huijs_NL
sir-himself_NL l l
Silvester-J_NL -
gishes_NL
vinnievuik_NL
maricja_NL l l l l I l l I I
SIRclitjeslikker_NL
Jarno-Polfliet_NL
Memphis-United_NL
Dave-Jansen_NL
meneer-Speksnijder_NL
killing-spread_NL
badboy198512_NL
qsgyj_NL
meine-van-der-sluis_NL
jesperv95_NL
Jip-Huijs_NL
sir-himself_NL l l
Silvester-J_NLMaricja krijgt mijn stem, omdat ze het over Burger heeft en volgens mij is het Inwoner. Dat stond in ieder geval in mijn PM