Nederlands Kampioenschap 2019: Discussietopic
-
Groep 1 is compleet
-
Oké, ik zie dus net dat alle vier de crewleden van NFSC in mijn groep zitten. Kon dit nou echt niet even voorkomen worden met de loting?
Dan kun je als NFSC-lid dus in totaal zes (!) wedstrijden kaarten en blessures voorkomen door Voorzichtig tegen elkaar te spelen, zoals in de eerste onderlinge wedstrijd al obvious is gebeurd. Erg jammer dit.
-
@timeenennaam_NL Ongelukkig idd.. het NK is toch bedoeld als individueel toernooi, dus hopelijk houden ze het wat sportief en benaderen ze elke wedstrijd hetzelfde, al begrijp ik ook weer wel dat ze de ingesteldheid van de spelers wat milder instellen om kaarten en blessures te vermijden.. uiteindelijk doen ze niks mis, zolang ze geen echte losings gaan zetten natuurlijk, maar ze hebben er wel voordeel door... EN dan is er ook nog een CPU team
Achja, we zien het wel waar we stranden denk ik dan ^^ Succes iedereen! -
@timeenennaam_NL said in Nederlands Kampioenschap 2019: Discussietopic:
Oké, ik zie dus net dat alle vier de crewleden van NFSC in mijn groep zitten. Kon dit nou echt niet even voorkomen worden met de loting?
Dan kun je als NFSC-lid dus in totaal zes (!) wedstrijden kaarten en blessures voorkomen door Voorzichtig tegen elkaar te spelen, zoals in de eerste onderlinge wedstrijd al obvious is gebeurd. Erg jammer dit.
Dag Tim,
In de vorige ronde zaten ook 4 OFF spelers samen en 3 GG spelers. Alles is toch redelijk goed verlopen.
Zoals Max zegt, als ze geen lose tegen elkaar spelen, dan kunnen wij daar niet veel aan doen. -
Ik speel al jarenlang voorzichtig op OSM en win er ook veel mee..
-
@wooper_NL
Nja, zo lastig is het toch niet ze voor de loting ff te verdelen over de groepen om dat te voorkomen?@L-R-van-kessel_NL
Ah, in de fameuze Ethereum Competitie, of...? -
@timeenennaam_NL Dat is moeilijk aangezien we loten met een timer. Vroeger konden we dit voorkomen, nu niet meer.
Het voordeel is: spelers kunnen niet meer zeggen dat we in hun voordeel of nadeel geloot hebben.
Het nadeel is: we kunnen geen aanpassingen meer doen. Als er 3 crew spelers samen in groep zitten, dan moeten we zo spelen.
-
Dat er 4 managers van dezelfde crew in 1 poule zitten is niet fijn voor de rest van de poule maar het feit is dat het eerlijk geloot is. Dus dat is accepteren en er het beste van maken. Ook al weet je dat ze elkaar gaan helpen op een ''legale'' manier.
Wat ik wel competitievervalsing vind en ook niet acceptabel is dat er 2 teams in onze poule pas gevuld waren met een manager, na de 1ste speelronde, en 1 team zelfs pas na de 2e speelronde. Dus er zijn 3 wedstrijden tegen de CPU gespeeld. Wat normaal gesproken zelfs een lastige uitwedstrijd was voor sommige managers speelden ze nu tegen de CPU en wonnen ze uiteraard makkelijk. Nu zijn de teams wel gevuld en moet de rest van de poule diezelfde moeilijke uitwedstrijd wel tegen een manager spelen.
Nou wil ik er ook niet een hele discussie van maken en we moeten zelf maar genoeg winnen om de finale te bereiken ipv excuses zoeken, maar misschien een tip voor de volgende keer dat alle teams gevuld moeten zijn voor aanvang van de eerste speelronde. Ben je te laat heb je pech en speelt dat team het hele seizoen als CPU zodat niemand er voordeel of nadeel uithaalt.
Dat zou een logische regel zijn naar mijn inziens.Succes allemaal!!!
-
@unleashed696_NL Het is ook dom als je jouw crewgenoot gunt, het NK is een individuele toernooi en er valt per individu prijzen te winnen, als je dan jouw crewgenoot gunt help je jezelf ermee. In dit soort toernooien moet je gewoon jezelf meer gunnen dan jouw tegenstanders.
-
@Yassin-Mansousri_NL als jij in principe uitgeschakeld lijkt in de competitie en je crewgenootje maakt nog kans, dan zullen velen geen probleem hebben om te verliezen van hun crewgenoot zodat die alsnog door kan...
-
@Frituurpannekes_NL In dat geval inderdaad niet nee.
-
@unleashed696_NL Inderdaad. Allemaal puntjes waar men rekening mee kan houden. Bijvoorbeeld: In de eerste 24 uur moet je in de competitie zitten, anders geen deelname.
-
Andere kant is het voor een crew ook niet fijn om met meerdere in de competitie te zitten i.p.v. verspreid zodat ze dan minder kans hebben om met zijn allen door te gaan naar de finale poule.
Ligt eraan vanaf welke kant je het bekijkt uiteraard
-
De tussenstanden na speelronde 3
Crew:
Same Vision 3
GoodFellas 2
Golden Glory
Looking For Silverware
S.V. Oikos Nomos
Crewloos
Cosa Nostra
The Joaquins
Naskes -
@timeenennaam_NL said in Nederlands Kampioenschap 2019: Discussietopic:
@timeenennaam_NL
De loting is gewoon volledig willekeurig geweest. Dat er vervolgens managers bij elkaar in de competitie komen die elkaar al kennen, is bij een relatief kleine community als NL eigenlijk onvermijdelijk. Ook als je dit in de eerste en tweede ronde zou proberen te filteren, zou je alsnog de situatie kunnen krijgen dat bekenden elkaar in de finale tegenkomen, waar de belangen net wat groter zijn.Het neemt niet weg dat samenspanning in strijd is met de OSM terms en er van iedereen daarom ook wordt verwacht dat het toernooi op individuele wijze wordt benaderd. Wanneer het vermoeden bestaat dat managers op een oneerlijke wijze uitslagen beïnvloeden dan kan hier melding van worden gemaakt via de Cheat Reports. Dan zal er ook conform de OSM regels hiertegen worden opgetreden.
-
Nog maar eens een updateje
GoodFellas 2
Same Vision 2
Golden glory
Imperium
Looking For Silverware
Crewloos
Osm Strikers Ultras
The Joaquins
S.V. Oikos Nomos
Online Football Federation -
De laatste week gaat van start in de halve finale!
Golden Glory 3
GoodFellas2
Looking For Silverware
Golden Glory II
Crewloos
The Joaquins
Same Vision
Online Football Federation
S.V. Oikos Nomos -
Met nog 2 wedstrijden te gaan!
Golden Glory 2
GoodFellas 2
Golden Glory II
The Joaquins
Online Football Federation
Looking For Silverware
Naskes
Same Vision
CrewloosZeker van een plaats in de finale:
Dragmire (Golden Glory)
I Robot (GoodFellas)
Stelletje (Crewloos)
Bas_Douma (The Joaquins) -
Ik wil nu net mijn team instellen, maar OSM ligt eruit. Dit gebeurde gisteren ook al rond 7 uur..
-
Gelukkig doet de server het inmiddels weer, maar het is wel vervelend dat dit zich rond simulatietijd voordoet.