Corona
-
@L-R-van-kessel_NL De kilo's komen er hier aan, pfff. Niet normaal, niet zo gek ook. Normaal train ik minimaal 5x in de week. In de week van 16 t/m 22 maart heb ik nog paar x gebasketbald en gevoetbald buiten met vrienden maar sindsdien niet meer toen ze boetes gingen uitdelen. Beetje nog met mijn zoontje gevoetbald maar dat zet niet echt zoden aan de dijk natuurlijk. Ondertussen voert mijn dochter haar hobby bakken hier uit. Ben de laatste dagen volgepropt met red velvet truffels, cupcakes, macarons, M & M kitkat taart en chocolade aardbeien (is een hele hype in Uden blijkbaar). Wel erg lekker.
Wat ook behoorlijk aankomt naast mijn lichaam is mijn portemonnee. Ik geef nog maar alleen geld uit aan eten en sigaretten. Geen weekendjes Londen en Parijs, veel minder geld aan benzine, niet meer buiten eten, geen uitjes met kids, geen dure drank meer (heb wel wat flessen gehaald maar stelt niks voor), geen entrees, geen tientallen euro's aan shisha per week, niet meer shoppen (bestellen en spullen ontvangen is een ramp hier), geen kapper, New York in de zomer heb ik ook al uit mijn hoofd gezet. En dan vergeet ik vast nog wel wat dingen. Ik ben straks helemaal klaar om de economie weer een boost te geven.
Ik verveel me wel behoorlijk. Buiten werken doe ik weinig. Ik heb eigenlijk voornamelijk hobby's buitenhuis en dan valt het toch wel vrij zwaar. Thuis kijk ik normaal gezien vooral sport, dat kan nu natuurlijk niet. Ben nog wel wat bij vrienden geweest maar het is niet echt ideaal, wij komen nooit bij elkaar thuis en zijn daar ook niet op berekend aka niet eens plek om te zitten. Netflix heb ik ook wel zo beetje uitgekeken ja.
Hoe is het bij jou dan?
-
Los van dat je aankomt word je spierweefsel ook omgezet naar vetweefsel als je minder beweegt..Wat oefeningen in huis met je kids doen misschien?
Wel heerlijk dat alles met liefde word gemaakt door je dochter, daar kan geen bakker tegenop.
Wat je zegt , geld stapelt zich hier ook op..Ik heb nog nooit zoveel mooi vlees bij de Makro en slager gehaald om thuis te bereiden i.p.v. uit eten te gaan.
Ja ik werk nog wel, alleen heb ik het een stuk rustiger..mn belangrijkste personeel heb ik aan het werk maar wel een aantal trouwe ZZP'ers thuiszitten..maar dat is niet anders.
Privé heb ik wel lak aan die regels. We spreken af met wie we willen (die nog durven te komen), ga heen waar ik heen wil, ga langs mijn opa en oma.
Vorige week vrijdag had ik nog een Corona borrel..paar sixpacks gehaald bij de Makro en met 2 vrienden de VrijMiBo aan het water bij mij gehouden.
De visite krijgen ook allemaal een hand/knuffel/kus zonder probleem.Ik ben gisteren meer geschrokken dat de voorspellingen van jaren geleden steeds meer uit te lijken komen :
Een gecreëerd virus zorgt voor paniek waardoor er weer allemaal maatregelen ingevoerd gaan worden om de privacy verder in te perken en de bevolking verder te monitoren en daar waar nodig te corrigeren. We geven allemaal onze vrijheid op onder de noemer 'angst' vanwege de onzichtbare vijand, net als waar 9-11de Taliban eigenlijk een onzichtbare vijand was ..De Taliban die een aanslag pleegt op de USA..en de maatregelen die sindsdien zijn getroffen..juist, daar zijn we nu weer met Corona....Die app gaat er sowieso komen en is wel degelijk een inbreuk op onze privacy...en iedereen slikt het als zoete koek. Alleen als 97% van de bevolking zich als een schaap blijft gedragen kan je er ook niks tegen doen.. -
@L-R-van-kessel_NL Ja bij ons is het meer, we leven buiten dus we zijn er thuis ook niet op ingesteld. Bij de meeste van ons kan je echt niet met 7 man ergens zitten en dat mis ik wel.
Ik word er ook absoluut niet blij van als ik het allemaal zo hoor mbt die app. Sws heeft zoiets amper zin als er zo weinig getest wordt als in NL. Het overlijdenspercentage tov besmettingen zit hoger dan 10 procent. In bv Ijsland waar een groot deel vd bevolking is getest is het overlijdenspercentage nog geen halve procent! Dat zou voor Nederland betekenen dat er al 400000 besmettingen zijn. Schiet dan iig wel goed op voor de immuniteit. Ik vermoed dat ik het al heb gehad trouwens nu ik over die andere sympthomen lees. Iets meer dan een maand geleden ongeveer een week te maken gehad met extreem smaak en reukverlies. Vond het vreemd maar dacht gaat allemaal wel over. Ben in die periode ook wel wat afgevallen dus die aangekomen kilo's waren deels nog oude kilo's hahaha. Voelde me verder wel gewoon topfit verder.
-
@L-R-van-kessel_NL said in Corona:
Privé heb ik wel lak aan die regels. We spreken af met wie we willen (die nog durven te komen), ga heen waar ik heen wil, ga langs mijn opa en oma.
Vorige week vrijdag had ik nog een Corona borrel..paar sixpacks gehaald bij de Makro en met 2 vrienden de VrijMiBo aan het water bij mij gehouden.
De visite krijgen ook allemaal een hand/knuffel/kus zonder probleem.Grappig, had je helemaal niet als zo'n simpele ziel voorgesteld.
-
Doet me wel goed om te lezen Delano. Normaal heb je natuurlijk werk/sporten maar een van de voordelen voor ouders is dat ze nu meer tijd kunnen doorbrengen met hun kinderen. Denk bijv dat de band tussen mn vader en mn broertje hier ook wel beter van wordt.
zelf heb ik me nog nooit zo nederlands gevoeld. Omdat de gym dicht is fiets ik nu elke dag een paar uurtjes door zo'n natuur/recreatiegebied. Waar je eindeloos kunt doorfietsen langs het water. Kom normaal nooit zo ver buiten de stad. ben wel een sociaal dier denk ik, mis het wel om mensen om me heen te hebben. Doe wel veel videobellen met vrienden
-
De sportscholen zullen toch snel open moeten denk ik. Mensen verliezen spiermassa door deze lockdown. Natuurlijk ben je nog veel meer spiermassa kwijt als dat virus een cytokinestorm creert en je naar de IC moet, maar enigszins veilig sporten moet te doen zijn. No touch eyes, no touch nose
-
@DominicM_NL said in Corona:
Doet me wel goed om te lezen Delano. Normaal heb je natuurlijk werk/sporten maar een van de voordelen voor ouders is dat ze nu meer tijd kunnen doorbrengen met hun kinderen. Denk bijv dat de band tussen mn vader en mn broertje hier ook wel beter van wordt.
zelf heb ik me nog nooit zo nederlands gevoeld. Omdat de gym dicht is fiets ik nu elke dag een paar uurtjes door zo'n natuur/recreatiegebied. Waar je eindeloos kunt doorfietsen langs het water. Kom normaal nooit zo ver buiten de stad. ben wel een sociaal dier denk ik, mis het wel om mensen om me heen te hebben. Doe wel veel videobellen met vrienden
Meer tijd is niet per se beter Domi. Ik zie veel mensen om me heen worstelen met schoolwerk van kinderen en de daarbij horende frustraties. Ik betwijfel of dit echt goed is voor de band. Niet voor niets schakelen veel mensen huiswerkbegeleiding puur in om het thuis gezellig te houden. Overigens werk ik wel gewoon. Sport neemt tijd in maar juist sport zagen we als quality time. Het samen trainen, kijken naar hun sportwedstrijden, een grote wedstrijd bezoeken etc.
Weet je wat het is? Ik zie mijn huis echt als een opslagplaats en zij ook. Amsterdam is ons huis, onze woonkamer, onze keuken, onze tuin.
-
@SIRclitjeslikker_NL Ik denk dat sportscholen en sportclubs ook wel vrij veilig zijn qua doelgroep. Bij ons is het gros onder de 40 jaar. Denk wel 80%.
Ik zou hbo/universiteiten het laatst opengooien. Ik ben sws niet zo'n voorstander van de vermiddelbarescholing met al die verplichte aanwezigheidsuren die worden opgelegd. Of iig die verplichte aanwezigheid laten varen. Zijn er wss veel minder mensen aanwezig die half lopen slapen en er niet willen zijn.
-
@bringdaruckus_NL op scholen is nog wel meer dan 80% onder de 40 jaar lol. Al heb je natuurlijk wel oud personeel. Klopt trouwens wel wat je hierboven zegt, ook voor relaties is het best wel een test. Als mens heb je ook gewoon behoefte aan iets voor jezelf hebben, shit werkt beter als je elkaar niet 24/7 ziet
-
@DominicM_NL Ja weet ik, het is meer dat ik niet zo voorstander ben om volwassen mensen iets te verplichten waar ze zelf voor betalen. Een aanzienlijk deel zit wss in een volgepropte trein om maar verplichte colleges te volgen terwijl die daar geen zin in hebben of behoefte aan hebben. Als ik iets zou schrappen om het minder druk te maken op openbare plekken dan zou ik dat doen. Verplichte aanwezigheid schrappen voor zeker theorie.
Een oudere sportschoolganger kan er sws ervoor kiezen om thuis te blijven, de gym is geen verplichting. Voor die incidentele zestiger die daar werkt is vast wel een oplossing voor te vinden. Dat is voor oudere docenten wel een stuk lastiger, dat speelt ook mee. Die liggen niet voor het oprapen en het percentage zal ook een stuk hoger liggen
-
This post is deleted!
-
This post is deleted!
-
This post is deleted!
-
@All-Bundy_1_NL Och jij harteloze egoist! Denk toch eens aan al die arme kindjes in Italie. Moeten die straks als ze groot zijn de hele dag werken van jou? Daar is het daar toch veel te warm voor?
-
lmaooo, help me even wat was je vorige osm naam? was jij niet de guy die tv-programma's ging mailen omdat de mods te streng voor je waren?
-
Typisch dit weer, Wilders wil zsm horeca open. Dat ben ik helemaal met hem eens maar wel weer typerend dat hij een mening aanneemt om maar te kunnen schoppen. Eerst wil hij een volledige lockdown, nu weer alles versoepelen.
Jammer dat er gister weinig is veranderd. Voor kinderen wel fijn dat ze kunnen sporten maar had op meer versoepeling gehoopt en eerlijk gezegd ook verwacht
-
@bringdaruckus_NL said in Corona:
Eerst wil hij een volledige lockdown, nu weer alles versoepelen.
Gaar hierom ook om de tijdsspanne. Wilders riep al een week of 2 om een lockdown toen deze eindelijk werd afgekondigd. Als je die eerder had ingesteld was je ook eerder weer op het punt gekomen waar de IC capaciteit onder controle is en dingen weer gecontroleerd open kunnen.
Het is niet zozeer dat hij opeens een totaal andere mening aanneemt, maar hij kijkt vooruit en denkt na. De coalitie reageert op de actualiteiten
-
@SIRclitjeslikker_NL said in Corona:
Het is niet zozeer dat hij opeens een totaal andere mening aanneemt, maar hij kijkt vooruit en denkt na. De coalitie reageert op de actualiteiten
Hij kijkt vooruit en denkt na... Alsof Geert van tevoren weet hoe een relatief onbekend virus zich precies gaat ontwikkelen zonder wetenschappers om hem heen te raadplegen. Als Wilders in de coalitie zou zitten, zou hij in de praktijk ook gewoon naar het RIVM luisteren en dat uitvoeren (dus geen lockdown). En als dat niet geval zou zijn, dan is het maar goed dat hij niet in de coalitie zit...
-
@timeenennaam_NL said in Corona:
rs in de coalitie zou zitten, zou hij in de praktijk ook gewoon naar het RIVM luisteren en dat uitvoeren (dus geen lockdown)
? Wij zitten nu op advies van het RIVM toch in een lockdown?
Waarom denk jij dat Baudet en Wilders dit eerder voorstelden dan het RIVM?
De expertise van virologen leidt er bijvoorbeeld toe dat we weten dat het virus kennelijk veel verspreid wordt via de handen en via zware luchtdruppeltjes die zich ca 1,5m verspreiden. Dat leidt tot nuttige adviezen.
Welke specifieke kennis had je nodig om te weten dat de IC capaciteit zonder maatregelen overschreden zou worden? Dat lijkt mij meer een kwestie van statistiek die voor niet-virologen net zo toegankelijk en begrijpelijk is als voor virologen.
Het lijkt er juist op dat de sceptische houding van FVD en PVV ervoor gezorgd heeft dat ze in tegenstelling tot andere partijen eerder een standpunt in hebben durven nemen dan het RIVM.
-
Als ik de gehele situatie in NL vergelijk met Denemarken (Uitwisselingsstudent) vind ik dat Nederland het goed aanpakt. Veel mensen zullen zeggen dat we te streng zijn en dat het wel wat soepeler kan gaan, maar wat nou als dat negatief uitpakt?
Hier gaat alles langzamerhand weer open, al zijn er nog wel steeds 1.5 meter regels (terecht). Echter vraag ik mij af of alles niet wat te snel gaat. Ja, ruim 60% van de besmette (bekende) mensen zijn genezen, maar of het nou al zo verstandig is om alle winkels open te gooien en mensen weer in restaurants te laten eten weet ik nog net zo niet.
Vooral in de supermarkt zie je steeds meer mensen heel laconiek te werk gaan (mensen achter de kassa zonder handschoenen, steeds minder afstand tussen mensen in de gangpaden).
Als men nu opeens massaal weer besmet raakt dat zie je duidelijk dat de regering te snel dingen heeft versoepelt.Daarom denk ik dat Nederland een goed besluit heeft genomen wat betreft het verlengen en tegelijkertijd "versoepelen" van de maatregelen. Veel mensen zullen het er niet mee eens zijn, maar liever dat we nu minder risico nemen en later sneller kunnen uitpakken dan nu alles terugdraaien en vervolgens weer boos naar de regering kijken dat ze alles te snel gedaan hebben.