Corona
-
Ik begrijp echt niet wat ze denken. Nu praten ze over het afschaffen van koopavonden. Iedere idioot snapt toch wel dat je dan alleen maar mensen naar de drukke zaterdag en zondag pushed?
-
Oh het is nog erger. Het gaat ook nog eens om de koopzondag.
-
@bringdaruckus_NL miss hopen ze op meer online shoppen? Maar lijkt er idd eerder op dat mensen keer tegelijkertijd naar de winkel zullen moeten..
-
Van mijn gains blijven ze dit keer verdomme af.
-
Wel zieke business voor EA als er net na de release van Fifa 21 een lockdown komt
-
@l0rdShishio_NL Ga eens logisch nadenken. Als dat virus zo gevaarlijk zou zijn dan had de minister van justitie geen bruiloft georganiseerd met louter 60 plussers. Plus in Zweden hebben er ook geen lijken op de grond gelegen dus ga geen onzin praten en ga leren denken.
-
-
@Jurgenklopt91_NL ja klopt, heb je helemaal gelijk in ook
-
@l0rdShishio_NL Dat lijkt me dan een zeer naïeve gedachte van ons kabinet mocht dat zo zijn. In maart werd heel veel via internet besteld maar dat was omdat veel winkels er zelf voor kozen om tot eind april te sluiten
-
Ben benieuwd waar ze morgen mee komen
Ik vrees dat er weer een hoop dichtgaat, zoals de sportscholen.Denk ook dat ik naar m'n etentje mag gaan fluiten woensdag
-
@maricja_NL Ja ik ben ook zeer benieuwd met welke maatregelen er nu weer op de proppen word gekomen..
Staan tot aan mn vakantie over ruim 2 weken nog aardig wat lunches en diners gepland.
Al vermoed ik wel dat de horeca open mag blijven om te voorkomen dat alles in de illegaliteit gaat.Sporten zie ik ook somber in..denk dat ze de jeugd nog wel laten gaan maar senioren niet meer..Betekend dan ook dat ik niet meer mag golfen dalijk.
Morgenavond tijdens de persco kan je trouwens wel heel rustig boodschappen doen!
-
@L-R-van-kessel_NL Ik denk dat golfen sws nog wel mag. Is buiten, weinig reisbewegingen en geen contactsport. Ik heb trouwens nog niks gehoord van bv kickboksgyms die een hele haard of iets dergelijks geweest zijn.
Lunches en diners ed gaan sws wel door. Voor cafes denk ik dat de maatregelen minder goed gezind zijn.
-
@bringdaruckus_NL Het restaurant op de golfbaan moet al dicht ondanks dat deze een eigen entree heeft.
De berichten die nu de ronde gaan houden in dat er geen restaurant meer open mag..Ik zou vanavond niet uiteten gaan, maar heb wel gelijk(Gisteren rond 19:00) gereserveerd voor vanavond.
Voetbal lijkt wel weer klaar te zijn tot aan de kerst schat ik zo in..
-
Haal het geld dat je naar Zuid-Europa hebt gestuurd maar weer terug Markie, met je superintelligente lockdowns
-
Als Tim naar de kerk mag blijven gaan dan komt alles goed uiteindelijk. Wel ziek hoe erg Mark Rutte de horeca haat puur omdat die in zijn rokkenjager tijd nooit onder een rok wist te komen de arme maagd.
-
Ik vind het ook alweer naar dat de horeca weer volop geraakt wordt. Verder vind ik sommige maatregelen wel weer heel erg krom. Geen wedstrijden meer in de amateursport, maar alles onder de 18 mag wel tegen eigen teams vriendschappelijk voetballen. Of je nou naar een uitwedstrijd gaat of je speelt thuis tegen een ander team van de vereniging, what's the diffrerence...
Geen alcohol verkopen in de avond... Dat is ook maar een verplaatsing van het probleem. Mensen gaan dan gewoon op een ander tijdstip een kratje bier halen. En ipv van een toiletpapieroorlog, krijg je nu een alcoholoorlog.
Leuk ook dat de supermarkt medewerkers weer het gezeik over zich heen krijgen van mensen die het niet (willen) snappen. -
Deze week trouwens ook 2 coronagevallen op m'n werk. Maar de overige medewerkers gewoon naar kantoor laten komen hoor.
Ach, het was natuurlijk ook gewoon een kwestie van tijd.
-
@maricja_NL said in Corona:
Ik vind het ook alweer naar dat de horeca weer volop geraakt wordt. Verder vind ik sommige maatregelen wel weer heel erg krom. Geen wedstrijden meer in de amateursport, maar alles onder de 18 mag wel tegen eigen teams vriendschappelijk voetballen. Of je nou naar een uitwedstrijd gaat of je speelt thuis tegen een ander team van de vereniging, what's the diffrerence...
Geen alcohol verkopen in de avond... Dat is ook maar een verplaatsing van het probleem. Mensen gaan dan gewoon op een ander tijdstip een kratje bier halen. En ipv van een toiletpapieroorlog, krijg je nu een alcoholoorlog.
Leuk ook dat de supermarkt medewerkers weer het gezeik over zich heen krijgen van mensen die het niet (willen) snappen.Dat eerste is gericht op het aantal reisbewegingen, dat is de gedachte erachter. Bij vele met name kleine clubs waar we het in een eerdere discussie over hadden komen spelers voornamelijk uit de buurt en komen ze op de fiets of scooter ofzo. Ouders hoeven vanaf een jaar of 9 niet meer te komen. Met uitwedstrijden moeten ze met auto door ouders gebracht worden of ov. Bij ons maakt dat wat minder verschil omdat jongens overal vandaan komen.
Om 8 uur is wss alles uitverkocht dus dat scheelt weer discussie en ruzies
-
@bringdaruckus_NL Heb je ook wel een punt idd.
Iedereen gaat overdag al bier en andere dranken inslaan. Wat ben ik blij dat ik bijna geen alcohol drink
-
@maricja_NL Ach dat inslaan word ook overdreven vind ik. Althans als ik voor mezelf spreek heb ik altijd een voorraad van alles wat er genuttigd word in huis.
Dus mocht er een alcoholstop komt heb ik na die 4 weken nog steeds genoeg over.
Wijn haal ik bij de slijterij of bestel ik via de drankwinkels online.
Rum/Whiskey/Likeur/Vodka bestel ik ook online.Alleen een kratje Hertog Jan en speciaal bier haal ik bij de supermarkt of Makro.
Het is eerder vervelend voor de bierbezorger die gewoon 0 inkomsten heeft dalijk.
Ja de reisbewegingen met voetbal is ook een overtrokken gedoe, daar waar bij seniorenvoetbal sowieso niemand in de buurt woont van de club en iedereen komt al met de auto, dus wat is er erg aan die reisbewegingen? Het enige wat scheelt is de drukte op de SEH op zaterdag/zondag welke altijd door de sporters word overspoeld.
Je collegas moet je je niet zo druk om maken, in de gevangenis waar mijn vriendin werkzaam is, dien je gewoon naar je werk te gaan MET een positieve test zolang je maar geen extreme koorts heb.