SKHF Café
-
@sirclitjeslikker_nl
Mensen die pro zwarte piet zijn, zijn niet meteen racistisch. Zolang het daarbij blijft. Wat je echter wel enorm vaak ziet is dat zodra je aan zwarte piet komt dat er opeens een hele stroom aan de meest racistische opmerkingen komt. -
Zijn nu al een paar bussen van dat volk naar Dokkum.
-
Wat mij betreft hoef je alleen maar naar zwarte piet te kijken om te beseffen dat het echt niet kan
-
@dominicm_nl Ik zie het er ook wel in, vind verandering ook prima. Wat mijn gevoel wel zegt is dat die kinderen dat onderscheid niet kunnen/zullen maken. Daar zijn ze te jong voor.
-
Gewoon zo laten. Mensen die nu roepen dat het racisme zijn hypocriet, ze zijn er wel mee opgegroeid... En dan heb ik het enkel over de mensen die niet uit het buitenland komen.
-
@furrax_nl said in SKHF Café:
Gewoon zo laten. Mensen die nu roepen dat het racisme zijn hypocriet, ze zijn er wel mee opgegroeid... En dan heb ik het enkel over de mensen die niet uit het buitenland komen.
Dat vind ik nog niet eens zo'n probleem eigenlijk. Als je niet van mening zou kunnen veranderen zou elke discussie bij voorbaat zinloos zijn.
@bringdaruckus_nl said in SKHF Café:
@sirclitjeslikker_nl
Mensen die pro zwarte piet zijn, zijn niet meteen racistisch. Zolang het daarbij blijft. Wat je echter wel enorm vaak ziet is dat zodra je aan zwarte piet komt dat er opeens een hele stroom aan de meest racistische opmerkingen komt.De mensen die de grootste mond hebben, comments op facebook plaatsen etc zijn inderdaad ook absoluut niet de meest snuggeren.
@hap-slik-weg_nl said in SKHF Café:
vind verandering ook prima
Ze zijn de discussie ook al flink aan het winnen omdat er elk jaar minder zwarte pieten zijn en daar heb ik opzich vrede mee, maar ben het wel met Delano eens dat er regionale verschillen zijn en ik vind ook dat dit niet per se iets is wat landelijk geregeld zou hoeven worden.
-
@hap-slik-weg_nl Nou ja, zeker buiten de randstad worden veel zwarte mensen volgens mij weleens 'zwarte piet' genoemd door kinderen. Zonder dat daar een kwade bedoeling achter zit. Kinderen weten inderdaad geen fuck en daarom zouden ze ook niet bij deze discussie betrokken moeten worden.
-
@oioihillegom_nl said in SKHF Café:
Alles is deep purple of coldplay bij je.
maar idd weer leuk om de stem uit te brengen
Beter kijken
-
-
-
wat lul je
-
niet zo agressief vriend.
meeste kinderen weten genoeg en dat is meer dan geen fuck.
heeft gewoon te maken met het plaatsen en te wonen stellen van de gekleurde medemens en dat is idd meer rond de Randstad.
Vind dat Dokkum het goed heeft opgelost.
Maar ja morgen vertrekt de boot weer, hopelijk stappen er meer pieten op dan er aan kwamen.
fijne avond, ik ben darten.
-
kinderen zitten rond jouw niveau ongeveer, logisch dat je ze serieus neemt
-
Gelul...
Sterker nog 'hier' in Rotterdam-Zuid, is een gedeelte van de wijk 'zwart', laat daar nou juist Sinterklaas met ZWARTE Piet komen.
Op een school waar misschien alleen nog een verdwaalde lerares blank is..Het is meer grachtengordel gelul, in Rotterdam (En dat zie je dus ook op Aruba en Curacao) is al dit gezeik niet..Ook niet vanuit de 'gekleurde' bevolking..Welke juist tegen de roetveeg en dat soort slappe aftreksels is..
Discussie voor de discussie..gewoon geen podium geven is er niks aan de hand ook...maarja..De gemiddelde Nederlander en de MSM....tsja..
-
-
@l-r-van-kessel_nl Apart dat je zwarte mensen ziet als één homogene gemeenschap die overal hetzelfde over denkt. Zou een beetje gek zijn als je zoiets over blanke mensen zou zeggen, niet? Ook knap dat je weet wat ze allemaal vinden. Ik zal je een geheim verklappen. Sommige zwarte mensen zijn voor zwarte piet, sommige zijn tegen. In die zin zijn het net mensen.
-
Ik heb al met zes e-mailadressen gestemd voor de top 2000, nog vier te gaan!
-
6 december! Het is gelukt! Meer dan ééns jeukten mijn handen om op die debielen op Facebook te reageren omtrent die hele pietendiscussie maar gewoon een keertje NIET gedaan #king
-
Hoi jongens, is het nog relevant dat roetveegpiet eigenlijk historisch gezien meer raakvlakken heeft met de vooroorlogse traditie van Sinterklaas en de 'Zwarte Piet' meer een naoorlogse uitvinding van het Meertens Instituut in een poging Nederlands erfgoed vast te leggen en te promoten?
Nee zeker? Njah mjah groetjes dan maar weer.
-
Dat je Uberhaupt nog reageert, nadat je zelf zegt : 'zeker buiten de randstad worden veel zwarte mensen volgens mij weleens 'zwarte piet'genoemd door kinderen' ....
Heb je nog betere oren dan de goedheiligman als je dat allemaal zo goed zeker lijkt te weten volgens jou..2 delen die dan weer niet samengaan in één zin..Zeker en volgens mij..Enought said...Om ook nog even in te gaan op je reactie, ben ik benieuwd waaruit je interpreteert dat ik het over een gemeenschap heb met allemaal dezelfde mening?
Aangezien ik juist het verschil aankaartte mbt de 'zwarte' buurten (bevolking 85% gekleurd) en grachtengordel geleuter (15% gekleurd)...Dat het in de 'zwarte' buurten juist een Ouwe vent met zwarte pieten is zoals we die kennen en het grachtengordel geleuter er juist wel problemen mee heeft...@ DominicM (of Robert , weet niet hoe je liever genoemd word ;-)) hoeveel € verdien jij?