SKHF Café
-
@kagchelland_nl said in SKHF Café:
@bringdaruckus_nl Oh dat wil ik ook wel los zien. Anders heb je er als werkende profijt van en als oudere/student dikke pech, dat is niet de bedoeling.
het gaat mij er om dat je je eigen boontjes kunt doppen, niet tien handreikingen van de overheid nodig hebt. Dat is voor mensen in de schuldsanering.
@scheeftand_nl said in SKHF Café:
@dominicm_nl said in SKHF Café:
@scheeftand_nl Klopt in principe wel. Het belangrijkste verschil tussen de SP en de andere partijen is dat de SP de oorzaak van alle problemen in de wereld erkent: neoliberalisme. Je kunt problemen pas oplossen als je de grondslag kent en dat lijkt alleen de SP te doen.
Ja en de PvdD erkent het grootste probleem in de wereld: dierenleed. Zij zien ook wel de oorzaken hoor maar kunnen er, net als de SP, zeker wereldwijd, weinig aan doen.
#lol
Eens hoor. Een ben voor 1 handreiking ipv 10. Al is het maar om de klassieke hoersubsidies erin te houden
-
@bringdaruckus_nl Oh dat wil ik ook wel los zien. Anders heb je er als werkende profijt van en als oudere/student dikke pech, dat is niet de bedoeling.
het gaat mij er om dat je je eigen boontjes kunt doppen, niet tien handreikingen van de overheid nodig hebt. Dat is voor mensen in de schuldsanering.
@scheeftand_nl Klopt in principe wel. Het belangrijkste verschil tussen de SP en de andere partijen is dat de SP de oorzaak van alle problemen in de wereld erkent: neoliberalisme. Je kunt problemen pas oplossen als je de grondslag kent en dat lijkt alleen de SP te doen.
Ja en de PvdD erkent het grootste probleem in de wereld: dierenleed. Zij zien ook wel de oorzaken hoor maar kunnen er, net als de SP, zeker wereldwijd, weinig aan doen.
#lol
Wat lach je, Leroytje???
-
#lol
Wat lach je, Leroytje???
Leroy lacht omdat hij als accountmanager weer een hele partij plofkipjes heeft verkocht
-
#lol precies
Al is plofkip een verzonnen naam door het groepje enge linksmenschen zoals wakker dier, beter leven en pvdd. Dat is namelijk geen ras. Het is wel een snelgroeiend ras, net zoals die 'nieuwe standaard kip' trouwens. Die maar 10 dagen langer leeft XD
Zij noemen het plofkip, wij noemen het milieukip, omdat die kip veel minder carbon footprint achterlaat (en dus minder belastend voor het milieu is) dan die beter leven of nieuwe standaard onzin.
Dit jaar bijna 6 miljoen kilo verkocht #king
-
#lol precies
Al is plofkip een verzonnen naam door het groepje enge linksmenschen zoals wakker dier, beter leven en pvdd. Dat is namelijk geen ras. Het is wel een snelgroeiend ras, net zoals die 'nieuwe standaard kip' trouwens. Die maar 10 dagen langer leeft XD
Zij noemen het plofkip, wij noemen het milieukip, omdat die kip veel minder carbon footprint achterlaat (en dus minder belastend voor het milieu is) dan die beter leven of nieuwe standaard onzin.
Dit jaar bijna 6 miljoen kilo verkocht #king
hahaha weet ik man. Die zogenaamde duurzame kip is totaal niet duurzaam voor het milieu en is ook totaal niet realistisch op grote schaal.
(link url)
[link text]Bij deze reclame vraag ik me serieus af of er ouders bij de maccie staan om te vragen of ze die leuke kippetjes nu in hun happy meal hebben
-
die 6 miljoen is echt wel nice trouwens. bonusje?
-
Vind die reclames wel tof eigenlijk Maar kan natuurlijk niet...totaal niet waarheidsgetrouw en daarom niet wenselijk.
6 miljoen kilo is absurd veel en daar hoort inderdaad een vergoeding bij. Ik vind het altijd leuk om die moraalridders die zo anti-vlees industrie zijn te woord te staan. Het kan zeker anders, maar niet efficiënter (of milieubewuster). Alleen als we natuurlijk allemaal stoppen met vlees eten
-
Vind die reclames wel tof eigenlijk Maar kan natuurlijk niet...totaal niet waarheidsgetrouw en daarom niet wenselijk.
6 miljoen kilo is absurd veel en daar hoort inderdaad een vergoeding bij. Ik vind het altijd leuk om die moraalridders die zo anti-vlees industrie zijn te woord te staan. Het kan zeker anders, maar niet efficiënter (of milieubewuster). Alleen als we natuurlijk allemaal stoppen met vlees eten
Vond hem ook wel grappig maar ik heb nu echt het beeld van boze ouders die zo'n leuk kipje willen uit de reclame.
Bij mij werkt zo'n reclame ook averechts. Als ik kipje in beeld zie wil ik gewoon kipje eten
-
@kagchelland_nl Ik ben het met je post eens en ben ook voor een lage belastingdruk en voor het idee dat werken echt moet lonen, maar heb niet het idee dat dat per se tegenstrijdig is met het ondersteunen van minima in noodzakelijke kosten.
Zo ben ik bijvoorbeeld voorstander van een hogere belastingvrije voet, een maatregel die aan beide standpunten tegemoet komt, is dat dan niet iets waar we elkaar in kunnen vinden?
Dat voorbeeld van mensen die er op achteruitgaan als ze meer verdienen is idd wel stuitend.
Maar waar ik vooral op doel is dat er imo dus genoeg andere zaken zijn waar flink op bezuinigd kan worden om de belastingdruk te verlagen (de vele miljarden die we nu jaarlijks gaan pompen in het voorkomen van een opwarming van 0, een aantal nullen 3 graad, de massa immigratie van mensen die hier geen werk kunnen krijgen, op de NPO kan imo flink bezuinigd worden, zo ook op anti-discriminatiebureau's (als men zich gediscrimineerd voelt dien je immers aangifte bij de politie te doen)).
Dit zijn zomaar een paar voorbeelden, maar mijn punt is dus dat dat kleine beetje sociale zekerheid imo prima in een moderne ''rechtse'' partij past, maar dat moderne ''linkse'' partijen imo verkeerde prioriteiten stellen waarmee ze heel erg ver van mij afstaan.
-
Plus het volgen van de oorlog zoekende Amerika, en als de rust weer weder gekeerd is vanuit die Lui, mogen wij als europerse lidstaten mee gaan betalen aan wederopbouwingen van de door hun plat gegooide opgebouwd uit mest dorpjes in Irak.
maar nu krijgen ze er baksteen dorpjes voor terug.
kosten 75 miljoen vanuit ons klein kikkerlandje.
kan je beter deze 1/3 van het tekort in eigen land houden en de basisschool docenten tegemoet komen.
nu weer weg gegooid geld om in een plat gegooid land te stoppen wat niet eens onze daad van actie is en was.
-
Zeker niet tegenstrijdig, dat zeg ik ook niet. Júíst belastingverlaging zodat je geen potjes meer nodig hebt en gewoon zelf je rekeningen kunt betalen. Die noodzakelijke kosten kun je zelf dragen als je meer overhoudt.
Of je dat oplost met een hogere belastingvrije voet...ook prima. Ik ben verbaasd dat iedereen het maar prima vindt om zo veel belasting af te dragen. Natuurlijk doe je dat om de samenleving in stand te houden en de levensstandaard in Nederland zo goed te houden als die nu is, maar waar houdt het op? Dat doelloos rondpompen van geld zeker op basis van een aangifte van een jaar ervoor, is een topvoorbeeld waarin belastingheffing is doorgeslagen.
Laten we mensen hun eigen boontjes doppen en, als het nodig is, helpen bij echte nood. Denk aan de schuldsanering, persoonsgebonden budget en andere initiatieven. Kappen met toeslagen die betaald worden uit ingehouden salaris.
Dat argument over 'andere zaken waarop bezuinigd kan worden' kun je in elke politieke discussie gebruiken, niet echt relevant mijns inziens. Ik wil gewoon niet dat de helft van mijn centen wordt ingehouden. Die enge linkse partijen zien dat graag 60% of 70% worden want dat is 'eerlijk'.
-
@bringdaruckus_nl said in SKHF Café:
#lol
Wat lach je, Leroytje???
Leroy lacht omdat hij als accountmanager weer een hele partij plofkipjes heeft verkocht
Oh... Nou... Daarom is Leroy dus hersenloos zoals zovelen hierzo.
-
@scheeftand_nl Ha knul, lees mijn post (reactie op Delano) eens gauw. Ga graag de discussie met je aan. Benieuwd hoe feitelijk al die wijsheid van je is.
-
@scheeftand_nl Ha knul, lees mijn post (reactie op Delano) eens gauw. Ga graag de discussie met je aan. Benieuwd hoe feitelijk al die wijsheid van je is.
Hou dan maar snel op, hebt scheeftand nog nooit een een goed onderbouwde en nuttige uitspraak kunnen betrappen...
-
-
@kagchelland_nl Dat je al op 'm reageert wordt ie geil van.
-
who the hell is Delano
-
@de-boterbloemen_nl said in SKHF Café:
Hou dan maar snel op, hebt scheeftand nog nooit een een goed onderbouwde en nuttige uitspraak kunnen betrappen...
beter lezen dan
-
-
@henricktje_nl said in SKHF Café:
@kagchelland_nl Dat je al op 'm reageert wordt ie geil van.
Hey henricktje