SKHF Café
-
@de-boterbloemen_nl said in SKHF Café:
@scheeftand_nl said in SKHF Café:
Precies. Dat is hoe domme mensen als jullie denken. Als je de aarde naar de klote wil helpen moet je vooral NIET op de PvdD stemmen. Oh ja en er is nog iets: Jullie hebben helemaal niks te willen. Jullie maken jullie misschien niet druk om de aarde, de natuur en alle dieren, maar alle dieren maken zich er wel druk om. Dierenleed is het grootste probleem op aarde en de PvdD schijnt de enige te zijn die dat in ziet. De rest maakt zich alleen maar druk om geld en andere bullshit. We kunnen ook allemaal in grotten of bossen gaan wonen en als holbewoners gaan leven dan is er niemand die zich druk maakt om geld. Oké, dat slaat natuurlijk nergens op. We willen allemaal liever leven zoals mensen. Maar daar komt een heleboel dierenleed bij kijken en mensen zijn te dom en/of arrogant om dat te zien, zich daar druk om te maken.
Nou dat was het prachtige verhaal van professor dokter Scheeftand. Nog vragen? Ik heb overal een antwoord op.
Heb je voordat je de stukjes op deze pagina schreef 5 flessen wodka opgezopen?
Daarnaast denk de PvdD alleen maar aan dieren en derest vergeten ze. dus hoop dat nooit mee te maken!Nee ik drink geen alcohol.
Nee de PvdD denkt niet alleen maar aan dieren, maar voor de rest hebben ze wel alleen maar kut standpunten. -
@sirclitjeslikker_nl said in SKHF Café:
@bringdaruckus_nl said in SKHF Café:
Troll of gewoon dom? ik ga voor het laatste
Ik denk ook dat hij serieus is ja.
Natuurlijk ben ik serieus. Omdat alles wat ik zeg waar is en je dat begrijpt en snap als je een beetje nadenkt.
-
@dominicm_nl said in SKHF Café:
@de-boterbloemen_nl complete onzin, maar ik had van jou ook niet verwacht dat je verder zou kijken dan de naam van een partij
Haha, ik zet het wat scherp neer maar het klopt wel, daarnaast ben ik er van overtuigd dat ik meer standpunten en partij programma’s ken dan dat jij ze kent!
Maar als je denkt mij te kennen hoor ik graag van je wat voor persoon je denkt dat ik ben? Zullen we beginnen met opleiding en werk en leeftijd enz?
-
Oh ja hoor, ik studeer politicologie. Dus blijf me vertellen dat je meer weet van politieke partijen dan ik. -
Oh ja hoor, ik studeer politicologie. Dus blijf me vertellen dat je meer weet van politieke partijen dan ik.Ik heb rechten gestudeerd maar er zijn ook genoeg mensen die meer van juridische zooi weten dan ik
-
Tja, hij vond opleiding blijkbaar relevant in deze discussie. Kan ook wel zeggen dat ik mbo putjesschepper niveau 4 studeer
-
Wat stem jij eigenlijk Domi? Voor zover je je denkwijze hier deelt vind ik het moeilijk om je aan een partij te linken
-
Boterbloemen is rechts geloof ik
-
In maart DENK gestemd
-
In maart DENK gestemd
Dan heeft die opleiding van je ook niet heel veel zin gehad dus.....
-
Hoe raad je het maar dan kunnen we elkaar aardig de hand schudden geloof ik...
-
Ik identificeer me zelf inderdaad meer met ''rechts'' dan met ''links'', begrippen die ik bewust tussen aanhalingstekens zet omdat ze beiden steevast standpunten innemen die niks te maken hebben met de oorspronkelijke definities, maar soit, iedereen weet wat we tegenwoordig met rechts en links bedoelen.
Zijn ook wel sociaal-economische punten waarop ik dan weer wat linksiger denk. Ik vind de basisbeurs een goed idee, huursubsidies en zorgtoeslagen zijn imo gewoon prima sociale maatregelen om mensen met lagere inkomens tegemoet te komen, het eigen risico mag ook wel wat omlaag als dat betekent dat we meer premie gaan betalen etc.
Mijn eerste gedachten bij een nieuwsbericht zijn vaak wel rechtsig ''hoeveel belastinggeld heeft dit gekost? ''Waarom bemoeit de overheid zich hiermee''? Daarnaast is er een algemene tendens van betutteling en politieke correctheid in het linkse denken die er voor zorgt dat ik nooit op de huidige linkse partijen zou kunnen stemmen.
-
domi is d66 stemmer denk ik
-
@bringdaruckus_nl Dat dacht ik ook, maarja, een D66 stemmer die een Nexit support is wel uiterst zeldzaam
-
Ik identificeer me zelf inderdaad meer met ''rechts'' dan met ''links'', begrippen die ik bewust tussen aanhalingstekens zet omdat ze beiden steevast standpunten innemen die niks te maken hebben met de oorspronkelijke definities, maar soit, iedereen weet wat we tegenwoordig met rechts en links bedoelen.
Zijn ook wel sociaal-economische punten waarop ik dan weer wat linksiger denk. Ik vind de basisbeurs een goed idee, huursubsidies en zorgtoeslagen zijn imo gewoon prima sociale maatregelen om mensen met lagere inkomens tegemoet te komen, het eigen risico mag ook wel wat omlaag als dat betekent dat we meer premie gaan betalen etc.
.
Nog meer premie? Ik zet mijn eigen risico al op het hoogst om zo min mogelijk premie te betalen. Eigen risico / premie vind ik nou net iets waarop je eigen keuze hoort te hebben hoe de verhouding is.Ik neig zelf op landelijk niveau naar vvd en qua stad (amsterdam)
heel erg naar links. VVD mag asfalt aanleggen, nog meer belastingen tegenhouden, banen creëren. Op stedelijk niveau zie ik graag dat sociale huur blijft, zie ik liever geen politie staatje. -
@bringdaruckus_nl Dat dacht ik ook, maarja, een D66 stemmer die een Nexit support is wel uiterst zeldzaam
Ik dacht dat Nexit sarcastisch was, lol
-
DENK was uiteraard een grapje. Ik heb aan geen enkele partij een grotere hekel dan aan D66
-
DENK was uiteraard een grapje. Ik heb aan geen enkele partij een grotere hekel dan aan D66
Op dat punt kunnen we het dan wel goed met elkaar vinden!
-
@bringdaruckus_nl said in SKHF Café:
Nog meer premie? Ik zet mijn eigen risico al op het hoogst om zo min mogelijk premie te betalen. Eigen risico / premie vind ik nou net iets waarop je eigen keuze hoort te hebben hoe de verhouding is.
Nouja, ik zit hier ook niet eens vol op de SP trein van het compleet afschaffen van het eigen risico en het instellen van een zorgfonds, maar dit is bij uitstek een onderwerp waar ik dan iets linksiger in ben en nog wel snap dat er mensen zijn die de zorg keihard nodig hebben en elk jaar in januari alweer 400 euro apart hebben moeten liggen.
Wat ik eigenlijk vooral bedoel aan te geven is dat dit soort thema's helemaal niet meer de prioriteit zijn van linkse partijen (muv de SP) en dat ik vooral mijlenver van die partijen verwijderd ben omdat die zich tegenwoordig liever bezig houden met lekker deugen en identiteitspolitiek.
-
snap dat er mensen zijn die de zorg keihard nodig hebben en elk jaar in januari alweer 400 euro apart hebben moeten liggen.
Dan komen ze er met een kostenpost van 400 euro goed vanaf want de totale kosten die ze opmaken zijn dan vaak duizenden of tienduizenden euro's. En dat betalen wij als samenleving dan voor ze, dus ze hebben het niet zo slecht getroffen hier met dit systeem.