SKHF Café
-
@suiz-luárez_nl
Daarom moet je ook stemmen op een volksvertegenwoordiger die je enigszins vertrouwt dat die voor jou de juiste keuzes zal maken. Volgens mij is er keuze genoeg tegenwoordig.Wat jij eigenlijk voorstelt als "echte democratie" is een systeem waarin een klein groepje geïnteresseerden (want niet iedereen kan/wil politiek betrokken zijn, vooral niet als het over een onderwerp als dividendbelasting gaat) de landelijke koers bepaalt. En dat kleine groepje bestaat dan niet, zoals de Tweede Kamer, uit gekozen volksvertegenwoordigers die toegang hebben tot de relevante informatie.
Het is maar wat je "echte democratie" noemt, referenda op landelijk niveau passen daar mijns inziens niet bij. Mjah.
-
@timeenennaam_nl Ik denk juist dat een combinatie daarvan wel werkt. Je hebt inderdaad volksvertegenwoordigers nodig, maar in ons systeem kunnen ze gewoon 4 jaar lang hun gang gaan en hebben we er geen enkele invloed meer op. Ze doen gewoon lekker wat ze zelf willen, en dan hopen ze met wat goede maatregelen op het allerlaatst ons vertrouwen weer terug te winnen bij de verkiezingen (wat ook nog lukt). De meerderheid van Nederland wil niet dat wet-Hillen wordt afgeschaft, de dividendbelasting wordt afgeschaft, de sleepwet wordt ingevoerd, maar ze rammen het er gewoon doorheen, want fuck de burger! Daar moet toch iets tegen te doen zijn vanuit onze kant?
@sirclitjeslikker_nl said in SKHF Café:
Welkom aan boord van de Baudetraket Jeroen!
Gaat wel die kant op, vind het alleen jammer dat ie klimaatverandering totaal niet serieus neemt.
-
Als je Baudets agenda gaat peilen kom je ook niet op veel meerderheden uit hoor Hoezeer hij het je ook wil doen geloven. Wel op het gebied van democratische vernieuwing overigens, maar niet beleidsinhoudelijk
-
@dominicm_nl Van mij mag je best dingen voorstellen waar geen meerderheid voor is, als je maar gewoon voor de verkiezingen zegt wat je gaat doen en je daar dan ook aan houdt
-
@suiz-luárez_nl said in SKHF Café:
@timeenennaam_nl Ik denk juist dat een combinatie daarvan wel werkt. Je hebt inderdaad volksvertegenwoordigers nodig, maar in ons systeem kunnen ze gewoon 4 jaar lang hun gang gaan en hebben we er geen enkele invloed meer op. Ze doen gewoon lekker wat ze zelf willen, en dan hopen ze met wat goede maatregelen op het allerlaatst ons vertrouwen weer terug te winnen bij de verkiezingen (wat ook nog lukt). De meerderheid van Nederland wil niet dat wet-Hillen wordt afgeschaft, de dividendbelasting wordt afgeschaft, de sleepwet wordt ingevoerd, maar ze rammen het er gewoon doorheen, want fuck de burger! Daar moet toch iets tegen te doen zijn vanuit onze kant?
@sirclitjeslikker_nl said in SKHF Café:
Welkom aan boord van de Baudetraket Jeroen!
Gaat wel die kant op, vind het alleen jammer dat ie klimaatverandering totaal niet serieus neemt.
De sleepwet misschien ja. Ik denk eerder dat de meerderheid nog niet eens weet wat Wet Hillen is, laat staan een mening hierover formuleren
-
@bringdaruckus_nl said in SKHF Café:
@kagchelland_nl said in SKHF Café:
Stel je niet zo aan man
Teken van integratie. Ik doe mee aan volkssport nummer 1: klagen
Klagen is geen sport, net als autorijden van Max Verstappen, darten en paardrijden. En curling.
-
Jongens what happened to Adrian_Mutu1979? Dat account is in geen velden of wegen te bekennen, het lijkt wel van de aardbodem verdwenen. Er staat niet eens iets van account verwijderd of gelockt, het bestaat gewoon niet meer. WAAR IS BERT???!!!
-
@victreebel_nl said in SKHF Café:
Ik zie nog steeds de zelfde namen hier Waar is ons crewforum gebleven?
Die staat op het pokemon forum
-
@timeenennaam_nl "Daarom moet je ook stemmen op een volksvertegenwoordiger die je enigszins vertrouwt dat die voor jou de juiste keuzes zal maken. Volgens mij is er keuze genoeg tegenwoordig."
Daarom moeten we af van fractiediscipline. Het principe dat je noemt bestaat nu nauwelijks. Je stemt op een persoon maar het maakt weinig uit hoe hij/zij persoonlijk over onderwerpen denkt. Ze volgen toch allemaal wel de partijlijn. En dan moeten we allemaal maar doen alsof afsplitsers/'zetelrovers' het ergste zijn wat de democratie ooit is overkomen. Lekker makkelijk. Nee, heb liever iemand die opkomt voor z'n ideeën
-
Oke, en kan je zo n foto is posten?
ben wel gek op de natuur en sneeuw, maar niet als ik , voor werk de weg op moet ofzo.
Gleed 2 keer door op mijn slicks die onder de werk bus zitten.
Was er wel weer klaar mee.Maar goed bijna die rommel van de straat, kunnen we weer gaan toeren door de wijk.
-
@oioihillegom_nl said in SKHF Café:
Oke, en kan je zo n foto is posten?
ben wel gek op de natuur en sneeuw, maar niet als ik , voor werk de weg op moet ofzo.
Gleed 2 keer door op mijn slicks die onder de werk bus zitten.
Was er wel weer klaar mee.Maar goed bijna die rommel van de straat, kunnen we weer gaan toeren door de wijk.
Nee, kan ik niet. Ik heb ze met m'n mobiel gemaakt geen idee hoe ik dat hier moet posten.
-
@suiz-luárez_nl said in SKHF Café:
Dit ben ik niet met je eens, denk dat ik zelf als Baudet adept genoeg van hem gelezen en gezien om zijn standpunt accuraat samen te vatten:
Hij heeft een sceptische houding op dit onderwerp ontwikkeld omdat we de afgelopen 30/40 jaar van de zure regen en de verwoestijning tot het gat in de ozonlaag vele doemscenarios gehoord hebben die allemaal wel mee bleken te vallen. Zo ook op het gebied van opwarming zelf; een aantal alarmistische voorspellingen over de huidige toestand gemaakt rond de eeuwwisseling bleken flink overdreven te zijn. Veel klimaatwetenschappers zetten een betoog ook als volgt op: Ze erkennen terecht dat er 1. een correlatie is tussen mens / co2 gehalte 2. een correlatie tussen co2 gehalte / temperatuur en 3. onvoldoende kennis over de exacte invloed hiervan, aangezien men te weinig kennis heeft over hoe natuurverschijnselen het klimaat beïnvloeden. Vervolgens eindigen ze hun betoog met het worst case scenario. ''Dit zou zo verschrikkelijk zijn, we moeten er echt alles aan doen om dit te voorkomen''.
Baudet's redenatie is dat men dit ook bij een hoop andere standpunten kan doen, en dat het bijvoorbeeld niet duidelijk is dat men meer slachtoffers van natuurrampen voorkomt door hier miljarden in te pompen dan door via armoedebestrijding andere landen beter in staat te stellen zich tegen de gevolgen te verweren.
Ondanks dat hij het alarmisme wil nuanceren zeg hij niet dat het klimaat de klere kan krijgen. Hij verdiept zich er naar eigen zeggen veel in en is daardoor enthousiast geraakt over bepaalde schone energiebronnen zoals thorium, en uit het beknopte partijprogramma op de site blijkt bijvoorbeeld ook dat hij subsidiegeld wil pompen in innovatieve technologie op het gebied van duurzaamheid en bijvoorbeeld ook concrete maatregelen zoals kilometerheffingen en een btw tarief van 0 voor elektrisch rijden steunt.
Lange post, maar om er een nieuwe FVD'er mee te winnen doe ik het graag. Het is natuurlijk legitiem om deze visie te skeptisch te vinden en daarom Groenlinks boven de FVD te verkiezen, maar als je om die reden de VVD boven de FVD verkiest denk ik dat je het standpunt van de FVD hierin niet goed begrepen hebt.
-
@sirclitjeslikker_nl Ik vind dit ze op zich leuke punten brengen bij FvD, maar dat hele partijkartel dit, partijkartel dat ben ik wel klaar mee.
-
@hap-slik-weg_nl is ook mijn probleem met zowel SP, PVV als FVD. Ze zijn zo tegen de overige/gevestigde partijen dat ze nooit een coalitie gaan vormen. Los van het feit dat ik nooit van mijn leven SP of PVV zou stemmen.
Vind Baudet meestal goed overkomen en vaak zinnige dingen zeggen, maar tegelijk zijn sommige standpunten compleet tegen mijn principes.
Verder is de versnippering van het politieke landschap ook iets wat Nederland niet helpt, een drempel als in Duitsland (minimaal 5% = 7,5 zetel) zou al helpen. Zijn we meteen van idiote partijen als DENK, PvdD, SGP en 50plus af.
-
@bjorn2321_nl said in SKHF Café:
is ook mijn probleem met zowel SP, PVV als FVD. Ze zijn zo tegen de overige/gevestigde partijen dat ze nooit een coalitie gaan vormen.
Baudet heeft gezegd dat hij nooit een coaltie zal vormen zonder dat er een initierend bindend referendum komt.
Vanuit die visie zal het juist makkelijker zijn om een coalitie te vormen als de andere partijen dit accepteren, omdat de bevolking compromissen waar echt grote onvrede over bestaat makkelijk weg kan stemmen, en de partij vanuit haar democratische visie dan ook makkelijker kan accepteren dat ze op sommige punten niet hun zin krijgen als de bevolking het blijkbaar niet de moeite waard vindt om in te grijpen.
Daarnaast is het ideaalbeeld van FVD uberhaupt geen coalitie maar een kabinet waarin ministers niet per se tot een politieke partij behoren en een kamer waarin op verschillende onderwerpen wisselende meerderheden kunnen worden behaald.
-
@bjorn2321_nl said in SKHF Café:
@hap-slik-weg_nl is ook mijn probleem met zowel SP, PVV als FVD. Ze zijn zo tegen de overige/gevestigde partijen dat ze nooit een coalitie gaan vormen. Los van het feit dat ik nooit van mijn leven SP of PVV zou stemmen.
Vind Baudet meestal goed overkomen en vaak zinnige dingen zeggen, maar tegelijk zijn sommige standpunten compleet tegen mijn principes.
Verder is de versnippering van het politieke landschap ook iets wat Nederland niet helpt, een drempel als in Duitsland (minimaal 5% = 7,5 zetel) zou al helpen. Zijn we meteen van idiote partijen als DENK, PvdD, SGP en 50plus af.
Pardon? PvdD en 50 Plus idiote partijen? Ben jij wel helemaal goed bij je hoofd verder??? Verder: SGP is in principe een idiote partij, maar Elbert Dijkgraaf is een held. En wil je de partij DENK alsjeblieft gewoon nooit meer benoemen en volledig negeren? Onze Tweede Kamer heeft 12 partijen en 147 zetels.
-
Fijn dat Grappie Chanouka gaat vieren. Had liever die jihadganger, die hier illegaal is wat langer binnen gehad.
-
DENK heeft mijn support. Doner is heilig. Zelfs de PVV aanhang vreet dat. PVDD mag opdonderen, die wil het alleen maar duurder maken
-
@bringdaruckus_nl said in SKHF Café:
DENK heeft mijn support. Doner is heilig. Zelfs de PVV aanhang vreet dat. PVDD mag opdonderen, die wil het alleen maar duurder maken
grappig
-
Partij van de Dieren is belangenverstrengeling. De man van mevrouw Thieme heeft de 'vegetarische slagerij' en elke belastingverhoging voor vlees of sturing richting veganisme is puur eigenbelang. Zakkenvullerij!