SKHF Café
-
@dominicm_nl said in SKHF Café:
DENK was uiteraard een grapje. Ik heb aan geen enkele partij een grotere hekel dan aan D66
Op dat punt kunnen we het dan wel goed met elkaar vinden!
-
@bringdaruckus_nl said in SKHF Café:
Nog meer premie? Ik zet mijn eigen risico al op het hoogst om zo min mogelijk premie te betalen. Eigen risico / premie vind ik nou net iets waarop je eigen keuze hoort te hebben hoe de verhouding is.
Nouja, ik zit hier ook niet eens vol op de SP trein van het compleet afschaffen van het eigen risico en het instellen van een zorgfonds, maar dit is bij uitstek een onderwerp waar ik dan iets linksiger in ben en nog wel snap dat er mensen zijn die de zorg keihard nodig hebben en elk jaar in januari alweer 400 euro apart hebben moeten liggen.
Wat ik eigenlijk vooral bedoel aan te geven is dat dit soort thema's helemaal niet meer de prioriteit zijn van linkse partijen (muv de SP) en dat ik vooral mijlenver van die partijen verwijderd ben omdat die zich tegenwoordig liever bezig houden met lekker deugen en identiteitspolitiek.
-
@sirclitjeslikker_nl said in SKHF Café:
snap dat er mensen zijn die de zorg keihard nodig hebben en elk jaar in januari alweer 400 euro apart hebben moeten liggen.
Dan komen ze er met een kostenpost van 400 euro goed vanaf want de totale kosten die ze opmaken zijn dan vaak duizenden of tienduizenden euro's. En dat betalen wij als samenleving dan voor ze, dus ze hebben het niet zo slecht getroffen hier met dit systeem.
-
https://degladiool.nl/d66stemmers/
blijft een geweldig artikel -
@suiz-luárez_nl said in SKHF Café:
snap dat er mensen zijn die de zorg keihard nodig hebben en elk jaar in januari alweer 400 euro apart hebben moeten liggen.
Dan komen ze er met een kostenpost van 400 euro goed vanaf want de totale kosten die ze opmaken zijn dan vaak duizenden of tienduizenden euro's. En dat betalen wij als samenleving dan voor ze, dus ze hebben het niet zo slecht getroffen hier met dit systeem.
Dit ja. Sommige mensen lijken geen idee te hebben hoeveel die zorg kost. Ik ken redelijk wat mensen die in de zorg werken en voor welke dingen mensen allemaal bij bv de spoedeisende hulp komen is werkelijk te belachelijk voor woorden. Snap wel dat dat eigen risico omhoog gaat
Je kan trouwens het eigen risico ook afkopen.
-
@de-boterbloemen_nl said in SKHF Café:
@scheeftand_nl said in SKHF Café:
Precies. Dat is hoe domme mensen als jullie denken. Als je de aarde naar de klote wil helpen moet je vooral NIET op de PvdD stemmen. Oh ja en er is nog iets: Jullie hebben helemaal niks te willen. Jullie maken jullie misschien niet druk om de aarde, de natuur en alle dieren, maar alle dieren maken zich er wel druk om. Dierenleed is het grootste probleem op aarde en de PvdD schijnt de enige te zijn die dat in ziet. De rest maakt zich alleen maar druk om geld en andere bullshit. We kunnen ook allemaal in grotten of bossen gaan wonen en als holbewoners gaan leven dan is er niemand die zich druk maakt om geld. Oké, dat slaat natuurlijk nergens op. We willen allemaal liever leven zoals mensen. Maar daar komt een heleboel dierenleed bij kijken en mensen zijn te dom en/of arrogant om dat te zien, zich daar druk om te maken.
Nou dat was het prachtige verhaal van professor dokter Scheeftand. Nog vragen? Ik heb overal een antwoord op.
Heb je voordat je de stukjes op deze pagina schreef 5 flessen wodka opgezopen?
Daarnaast denk de PvdD alleen maar aan dieren en derest vergeten ze. dus hoop dat nooit mee te maken!Trouwens ik schreef de stukjes op de vorige pagina.
-
Domi waar heb je dan op gestemd? Ik denk CDA.
-
-
@suiz-luárez_nl Los van het feit dat ik dit specifieke onderwerp nu ook weer niet zo boeiend vind om er een hele discussie over aan te gaan, kun je met deze redenatie vrijwel elke politieke kritiek relativeren. Kunnen we ook zeggen dat we niet moeten zeiken omdat Nederland democratischer wordt bestuurd dan tijdens de tweede wereldoorlog.
-
-
@scheeftand_nl Klopt in principe wel. Het belangrijkste verschil tussen de SP en de andere partijen is dat de SP de oorzaak van alle problemen in de wereld erkent: neoliberalisme. Je kunt problemen pas oplossen als je de grondslag kent en dat lijkt alleen de SP te doen.
-
@scheeftand_nl Klopt in principe wel. Het belangrijkste verschil tussen de SP en de andere partijen is dat de SP de oorzaak van alle problemen in de wereld erkent: neoliberalisme. Je kunt problemen pas oplossen als je de grondslag kent en dat lijkt alleen de SP te doen.
Wat vind je dan van het standpunt dat ze niet willen regeren? Ja ze willen wel zonder VVD en dat was deze rond gewoon onmogelijk, dus willen ze eigenlijk niet regeren!
Zou ik zelf een beetje zonde van mijn stem vinden?!? -
@de-boterbloemen_nl Het 'motorblok' was al bepaald: drie rechtse, neoliberale partijen. Als ik de verhalen van insiders mag geloven, was het voor Jesse Klaver ook duidelijk dat het constant drie tegen één was aan de formatietafel. Ze zochten simpelweg nog één partij om het kabinet te verkopen aan de buitenwereld. Prima dat de SP daar niet aan meewerkt. Ik geloof niet in de V-woorden van D66, zoals het 'verbinden van progressief en conservatief'. Dat is gewoon aanmodderen, wat we in Nederland al decennia doen. Perfect voor D66, zodat ze weer kunnen doen alsof ze boven alle partijen staan, maar de rest van Nederland heeft er niks aan. Ga in een kabinet als je echt beleid kunt maken, in plaats van te tekenen voor je politieke ondergang in ruil voor een fooi.
-
@de-boterbloemen_nl Het 'motorblok' was al bepaald: drie rechtse, neoliberale partijen. Als ik de verhalen van insiders mag geloven, was het voor Jesse Klaver ook duidelijk dat het constant drie tegen één was aan de formatietafel. Ze zochten simpelweg nog één partij om het kabinet te verkopen aan de buitenwereld. Prima dat de SP daar niet aan meewerkt. Ik geloof niet in de V-woorden van D66, zoals het 'verbinden van progressief en conservatief'. Dat is gewoon aanmodderen, wat we in Nederland al decennia doen. Perfect voor D66, zodat ze weer kunnen doen alsof ze boven alle partijen staan, maar de rest van Nederland heeft er niks aan. Ga in een kabinet als je echt beleid kunt maken, in plaats van te tekenen voor je politieke ondergang in ruil voor een fooi.
Ben ik niet met je eens, als iedere partij dat gaat roepen en alleen aan zichzelf denkt krijg je nooit een kabinet, daarom is het belangrijk dat je er wel voor open staat en in ieder geval probeert tot een kabinet te komen. Mocht het wel lukken dat krijg je namelijk als partij (SP of GL) toch meer linkse standpunten er door heen dan dat er nu zijn, regeren is altijd al compromissen sluiten geweest toch?
Ik vind zelf die Jesse Klaver een verschikkelijke man, zo nep als hij is, maar hij probeert het in ieder geval wel!Ik denk wel dat het een slimme zet is geweest om die blonde dame naar voren te schuiven bij de SP, ben benieuwd hoe dat uitpakt!
-
@de-boterbloemen_nl said in SKHF Café:
Boterbloemen is rechts geloof ik
Hoe raad je het maar dan kunnen we elkaar aardig de hand schudden geloof ik...
Ik identificeer me zelf inderdaad meer met ''rechts'' dan met ''links'', begrippen die ik bewust tussen aanhalingstekens zet omdat ze beiden steevast standpunten innemen die niks te maken hebben met de oorspronkelijke definities, maar soit, iedereen weet wat we tegenwoordig met rechts en links bedoelen.
Zijn ook wel sociaal-economische punten waarop ik dan weer wat linksiger denk. Ik vind de basisbeurs een goed idee, huursubsidies en zorgtoeslagen zijn imo gewoon prima sociale maatregelen om mensen met lagere inkomens tegemoet te komen, het eigen risico mag ook wel wat omlaag als dat betekent dat we meer premie gaan betalen etc.
Mijn eerste gedachten bij een nieuwsbericht zijn vaak wel rechtsig ''hoeveel belastinggeld heeft dit gekost? ''Waarom bemoeit de overheid zich hiermee''? Daarnaast is er een algemene tendens van betutteling en politieke correctheid in het linkse denken die er voor zorgt dat ik nooit op de huidige linkse partijen zou kunnen stemmen.
Tja..die benamingen (rechts of links) zijn wat achterhaald. laten we het dan maar liberaal noemen.
Over die huursubsidies en zorgtoeslagen:
Vind je het niet veel beter dat we mensen zelf hun rekeningen laten betalen, in plaats van dat de overheid dat doet? Belastingen verlagen --> meer inkomen --> zelf zorg en huur betalen. Het is van de zotte dat je 40% van je inkomen afdraagt, om vervolgens een deel daarvan krijgt om je eigen huur te betalen. Zo zijn er allemaal van die rare potjes (en dus hele overheidsafdelingen) die gevuld en weer geleegd moeten worden. Daarnaast is het allemaal gebaseerd op cijfers van het jaar ervoor, die mensen zelf invullen. Dan krijg je dus mensen die al niet heel veel te besteden hebben, een aantal maanden wellicht ten onrechte toeslagen ontvangen, om ze vervolgens terug te moeten betalen.Natuurlijk moet je kinderbijslagen en bijvoorbeeld persoonsgebonden budget behouden. maar ik heb collega's op andere afdelingen die al drie jaar geen salarisverhoging hebben gevraagd omdat ze dan toeslagen kwijtraken. Meer presteren (of dus meer verdienen) moet direct lonen. Belastingen omlaag en zelf je rekeningen betalen. Minder overheid. Super belangrijk en heel normaal.
Dat laatste geldt overigens ook voor bijvoorbeeld overwerken. Dat hele zwart werken wordt in de hand gewerkt omdat je de helft van je centen mag afdragen als je overuren uit laat betalen. Wát een onzin. Je werkt méér, je bent bereid meer te doen dan een ander, en je wordt gewoon gestraft. Ik kan daar simpelweg niet bij...maar blijkbaar is dat 'eerlijk' en 'sociaal'.
-
Eens wat betreft zorgtoeslagen. Huursubsidie moet wel blijven. Mja wss had ik daar hetzelfde over gedacht wanneer ik net als jou in een goedkope stad woonde;p
-
@bringdaruckus_nl Is toch hetzelfde principe? Of je nou meer centen overhoudt op je loonstrook en zelf betaalt, of dat je het afdraagt en dan weer van ome Rutte krijgt? Ik vind dat raar, of het nu voor je zorg of je huur is.
Mijn huur in Tiel was inderdaad niet zo hoog als in Rotterdam, maar kreeg destijds alsnog huurtoeslag omdat we het destijds met één inkomen deden (ik studeerde nog). Nu heb ik sowieso geen gedoe daarmee vanwege een koophuis maar het klopt van geen kanten. Een maat van mij is vorige week op zichzelf gaan wonen. Die verdient nét te veel voor huurtoeslag, heeft gevraagd of hij bruto €30/maand minder mag verdienen bij zijn werkgever...hoe dan XD
Bizar dat iedereen die toeslagen en hoge belastingen maar normaal vinden.
-
@kagchelland_nl said in SKHF Café:
@bringdaruckus_nl Is toch hetzelfde principe? Of je nou meer centen overhoudt op je loonstrook en zelf betaalt, of dat je het afdraagt en dan weer van ome Rutte krijgt? Ik vind dat raar, of het nu voor je zorg of je huur is.
Mijn huur in Tiel was inderdaad niet zo hoog als in Rotterdam, maar kreeg destijds alsnog huurtoeslag omdat we het destijds met één inkomen deden (ik studeerde nog). Nu heb ik sowieso geen gedoe daarmee vanwege een koophuis maar het klopt van geen kanten. Een maat van mij is vorige week op zichzelf gaan wonen. Die verdient nét te veel voor huurtoeslag, heeft gevraagd of hij bruto €30/maand minder mag verdienen bij zijn werkgever...hoe dan XD
Bizar dat iedereen die toeslagen en hoge belastingen maar normaal vinden.
Als werkende ben ik het nog best met je eens. Maar het probleem is dat het voor bepaalde groepen zoals bv studenten, ouderen met alleen een aow dan echt onbetaalbaar word.
-
Ja en de PvdD erkent het grootste probleem in de wereld: dierenleed. Zij zien ook wel de oorzaken hoor maar kunnen er, net als de SP, zeker wereldwijd, weinig aan doen.
-
@bringdaruckus_nl Oh dat wil ik ook wel los zien. Anders heb je er als werkende profijt van en als oudere/student dikke pech, dat is niet de bedoeling.
het gaat mij er om dat je je eigen boontjes kunt doppen, niet tien handreikingen van de overheid nodig hebt. Dat is voor mensen in de schuldsanering.
@scheeftand_nl said in SKHF Café:
Ja en de PvdD erkent het grootste probleem in de wereld: dierenleed. Zij zien ook wel de oorzaken hoor maar kunnen er, net als de SP, zeker wereldwijd, weinig aan doen.
#lol