SKHF Café
-
@SIRclitjeslikker_NL Greta is niet weg te zetten als een klimaatwetenschapper die door George Soros wordt betaald om frauduleuze onderzoeken te publiceren (??). Ze is een tiener die bezorgd is om de toekomst van de planeet en politici daar recht in hun gezicht op aanspreekt. Dat is haar bijdrage. Tegelijkertijd ontmaskert ze een deel van rechts als ongelooflijk haatdragend. Hoewel ze per zeilboot reist, hoor ik haar zelden over de noodzaak voor individuen om hun gedrag aan te passen. Volgens mij begrijpt ze heel goed dat klimaatverandering alleen top-down bestreden kan worden. En daar ligt ook de nadruk van haar boodschap.
-
@DominicM_NL said in SKHF Café:
Tegelijkertijd ontmaskert ze een deel van rechts als ongelooflijk haatdragend.
Het vermogen om een normale discussie te voeren is een hoop mensen niet gegeven. Voel je gezegend zou ik zeggen.
Verder heb ik geen commentaar gegeven op wat ze inhoudelijk zegt. Ik heb alleen gezegd dat ik sceptisch (en nieuwsgierig) ben over hoeveel zij bereikt.
Dat bedoel ik overigens niet denigrerend. Mensen die wel goed zijn in het overtuigen van andere mensen zie ik als de Messi's en Ronaldo's op dat gebied. Weinig bereiken is hierin juist de norm.
-
Bewustzijn is essentieel. Ze voegt een morele dimensie toe aan het klimaatdebat: de noodzaak om de aarde leefbaar te houden voor toekomstige generaties. Ik denk dat veel mensen vatbaar zijn voor die boodschap en dat met name oudere mensen het debat erdoor met andere ogen kunnen bekijken.
Ik vind inhoudelijke aanvallen op Greta helemaal prima. Het interesseert me niet dat ze een kind is - als je je pontificaal in de politieke arena begeeft, dan is dat fair game. Maar ik zie weinig mensen verder komen dan a) ze is autistisch, b) ze is lelijk, c) haar ouders zitten erachter of d) ze stoot CO2 uit. Vooral bij de eerste twee zit veel haat inbegrepen. Ik zeg niet dat 'klimaatsceptici' of hoe je ze ook wilt noemen haatdragend zijn. Ik vind het zelf zinloos en een naïeve gedachte om als Nederland miljarden te investeren om het 'voortouw' te nemen (tenzij er aantoonbaar grote voordelen voor burgers tegenover staan) en ik ben tegenstander van de meeste maatregelen die de schuld van klimaatverandering en -vervuiling bij burgers leggen (vleestaks, vliegtaks, plastic vervangen door inferieure alternatieven en dat soort ongein).
-
A en b en dat ze daarom extra gehaat wordt dat is het punt dat ik wilde maken. Slaat nergens op om haar daarom te haten. Maar ze is wel echt gruwelijk lelijk.
-
Dat ze gehaat worden is hun eigen schuld. Ze spijbelen alleen om niet naar school te moeten bijvoorbeeld. Dat ze gaan betogen in het weekend. Het begint bij hun zelf.
-
2700 posts in 3 jaar tijd!
-
Jaa het heeft vast te maken met het feit dat ze spijbelt, en niet met haar boodschap. Als ze had gespijbeld om te demonstreren tegen massa-immigratie, waren diezelfde mensen even boos geworden.
-
Toch wel... En al die aandacht... Ja, sorry maar dan mag je oprotten.
-
-
-
Prachtig dat oude OSM toch.
-
Forever in our hearts
-
Kobe Bryant overleden.
-
Ja, ik las het vanmorgen in de krant. Helikoptercrash. RIP Kobe Bryant, zijn 13-jarige dochter en nog iets van 8 andere mensen.
-
8? Ik las in totaal 5 gisteren.
-
5 mensen ja
-
@l0rdShishio_NL lmfaooo mooie tijden
-
Happy 02022020!
-
Dat we dat mogen meemaken!
-
Het is bijna weer weekend en dus nu tijd voor de VrijMiBo!!
Proost