SKHF Café
-
@Scheeftand_NL Wat wil je wat ik zeg? Ik heb niks om te vertellen nu.
-
Zijn jullie ook fan van Greta Thunberg?
-
@Furrax_NL Niet mijn type
-
haha grapje
-
Raar mens
-
Ik houd van Greta. Alle getriggerde conservatieven hebben een safe space nodig als ze in de buurt is
-
HOW DARE YOU
-
En van Anuna De Wever?
-
Wie is dat?
-
@DominicM_NL said in SKHF Café:
Ik houd van Greta. Alle getriggerde conservatieven hebben een safe space nodig als ze in de buurt is
Hey kun je dit nader uitleggen?
De haat tegen haar is zo overdreven en onterecht, want ze heeft wel gelijk.
Aan de andere kant vraag ik me af: wat weet zo'n jong meisje nou van de wereld en van het klimaat? Is ze geïndoctrineerd op school? Is ze spreekbuis van volwassen klimaathysteriërs en -drammers? Het is wel een ideale spreekbuis: een autistisch minderjarig meisje dat haar zorgen uit over het klimaat.
Maar ze is wel echt heel raar. Ik zit iedere keer met vervangende schaamte naar haar te kijken/luisteren, als ze weer voorbij komt op tv.
-
@Scheeftand_NL De Belgische Greta.
-
@DominicM_NL Greta is gewoon die hinderlijke collega/klasgenoot die alles beter weet en overal wel haar moralistische zegje op moet doen. Gewoon hinderlijk, heeft niks met conservatief te maken.
-
@bringdaruckus_NL Maar Domi heeft er wel gelijk in dat mensen zich flink laten kennen als ze heel gefrustreerd reageren op een zestienjarige.
Daarom is het ook een goede zet om haar als gezicht van die beweging neer te zetten.
Persoonlijk denk ik dat wij ons in Nederland beleidsmatig ( dus buiten bijv. wetenschappers aan de Uni van Wageningen die aan voedselproductie-technologieën werken, aan de Uni van Eindhoven die aan technologieën werken om efficiënter met energie om te gaan, of de persoonlijke verantwoordelijkheid die een individu wilt nemen) het beste volledig afzijdig kunnen houden, vergelijkbaar met het neutraal blijven in de eerste wereldoorlog terwijl de rest van Europa zichzelf verwoestte. In het verlengde van die invalshoek probeer ik ook geen waardeoordeel te geven over wat mensen in andere landen, zoals Greta, over het klimaatbeleid te melden hebben.
-
@SIRclitjeslikker_NL said in SKHF Café:
@bringdaruckus_NL Maar Domi heeft er wel gelijk in dat mensen zich flink laten kennen als ze heel gefrustreerd reageren op een zestienjarige.
Op een autistische* zestienjarige.
-
@Scheeftand_NL Autisme wordt als een afwijking gezien omdat die mensen gebrekkige sociale vaardigheden hebben. Ze hebben vaak juist een bovengemiddeld IQ en het vermogen om zich ergens heel erg op te focussen. Geen enkele reden om meningen die ze vormen niet serieus te nemen.
-
Ja ik weet wat autisme is hoor dat hoef je me allemaal niet uit te leggen maar dat is niet waarom ik dat zei. Die Greta is een apart figuur haar autisme komt duidelijk naar boven wanneer ze speecht en daarom reageren ze nog meer gefrustreerd. Daarom zei ik dat.
-
@Scheeftand_NL Nadere uitleg: ze strijdt tegen klimaatverandering, het grootste probleem van de 21ste eeuw. We hebben zoveel mogelijk mensen nodig om daarbij te helpen. Wat dat betreft heeft ze op haar zestiende meer bereikt dan wij ooit zullen bereiken. Maar ze is autistisch en oogt wat ongemakkelijk! Who the fuck cares. Ze is m'n bff niet.
- Sent from an airplane
https://twitter.com/InternetHippo/status/1216066551763341313?s=19
-
@DominicM_NL Ik geloof in ieder geval nog dat mijn belastingcenten een zeer, zeer minieme bijdrage leveren aan de strijd tegen excessieve klimaatverandering en de problemen die dat met zich meebrengt.
Ik geloof er dan weer niet zo in dat activisten die een groep gelijkgestemden aan het juichen en het klappen krijgen serieuze verandering teweeg brengen in het gedrag van andere mensen. (Al sluit ik niet uit dat ik ongelijk heb. Overtuigingskracht / de menselijke psyche is een onderwerp waar ik buitengewoon geïnteresseerd in ben en ik lees daar dan ook altijd graag andere ideeën over).