SKHF Café
-
@maricja_nl Had even geappt dan was ik langer gebleven
-
@l-r-van-kessel_nl Doen gewoon nog een editie, gewoon omdat het kan
-
@maricja_nl Over 45min start die!
-
Ben ik weer te laat?
-
Als je kan tellen wel.
-
@furrax_nl Er was niet gezegd hoelang hij duurde he, misschien was er wel een after-party
-
@dikketuur_nl Helaas weer te laat, afteren doen we alleen op afgelegen gebieden, gisteren was de after in de Biesbosch..Lekker man zag zelfs bevers voorbij komen.
-
Vandaag een VrijMiBo!!
- een veiling van kledingstukken van de aanwezige op dat moment!
-
Zijn er nog mensen goed bezig met hun voornemens? Zoals stoppen met roken, alcohol of minderen met OSM
-
@maricja_nl Ik ben nog steeds clean wat de mijne betreft! De vraag is alleen hoelang ik het nog volhoud eens mijn examens voorbij zijn en ik weer de stad intrek
-
@dikketuur_nl Goed bezig
-
@maricja_nl Roken is toch al een aantal jaar zeer passé. Iets wat je bijna nergens meer tegenkomt m.u.v. onderkant van de samenleving of verstokte senioren.
Natuurlijk zie je nog wel eens een verdwaalde tiener waarbij het geen gezicht is.
Al is mijn goede voornemen wat ik al heb sinds ik terug ben van vakantie in november om toch iets meer aan mn conditie te doen nu dat de voetbal al zo lang stil ligt. Tot nu toe gaat het goed en ben ik er een aantal keer per week ook mee bezig.
Heb jij zelf nog goede voornemens?
-
@l-r-van-kessel_nl Weet niet hoe het in NL zit maar ik heb toch de indruk dat er nog heel veel mensen roken hoor. Zeker niet alleen ouderen of puberende tieners.
-
Mensen die echt willen roken, blijven roken. Maakt niet uit hoe duur je het voor ze maakt.
Ieder z'n keuze natuurlijk -
@maricja_nl Ja je hebt verstokte rokers al vind ik die term pas eigenlijk echt gelden bij de 55+er.
Over het algemeen zie je in de randstad alleen nog de onderkant van de maatschappij een 'peukie' opsteken.
Waar het vroeger zeer sociaal was in de rokershokken is dat ook helemaal verdwenen.Daarbij zijn er genoeg die schreeuwen om een lockdown/vaccin maar wel stug door blijven roken..
-
@l-r-van-kessel_nl ik heb dus totaal niet het idee dat het passé is. Mijn generatie (ik ben 19) had al de generatie moeten zijn waarin men niet zou gaan roken en toch gebeurt 't nog ontzettend vaak. Het was vroeger natuurlijk heftiger maar ik zie genoeg rokers van mijn leeftijd om me heen, zeker tijdens het uitgaan.
-
@jacco-de-jong_nl eens met jacco inderdaad, vooral tijdens het uitgaan zie je het veel. En ik kom op plekken waar vooral hoogopgeleiden uitgaan. Genoeg vrienden van de uni die het doen
-
@jacco-de-jong_nl Bij jouw generatie vind ik het al helemaal een triest gezicht eerlijk gezegd.
@DominicM_NL Hoogopgeleid wilt nog niet zeggen van welke kom af je bent of dat je het goed voor elkaar hebt.
In de kringen waarin ik mezelf mag begeven en plekken waar ik kom word nog minimaal gerookt. Alle succesvolle ondernemers om mij heen roken niet m.u.v. de oude garde die al over de datum zijn.
-
@l-r-van-kessel_nl tja het is je eigen keuze denk ik dan maar, en in mijn omgeving ben ik met mijn groep voorbij de fase dat roken als iets 'cools' of spannends/bijzonders wordt gezien. Tenzij Nederland het letterlijk gaat verbieden zal je altijd rokers (in alle lagen van de samenleving) houden denk ik.
En ik heb hetzelfde als @DominicM_NL , ik ga vooral om met hoogopgeleide jongeren die zeker for the time being hun leven echt wel prima op orde hebben, die ook verder uit prima gezinnen komen etc.
-
Hallo jongens, hoe gaat het?