Films
-
@hap-slik-weg_NL
Ik kan Marvel wel waarderen zolang er een balans is tussen humor en serieuze actie, wat in Deadpool geheel ontbreekt. Als Marvel zichzelf degenereert tot dit soort lolbroekenfilms hoeft het voor mij niet meer. -
@timeenennaam_NL Dat is nou zo ongeveer wat Deadpool is. Een "superheld" die zichzelf totaal niet serieus neemt.
-
@timeenennaam_NL eindelijk iemand die niet door die zielige hond een 8 of een 9 geeft
-
@hap-slik-weg_NL
Een parodie dus, dan kan Marvel beter helemaal stoppen@bringdaruckus_NL
Amerika he... -
@timeenennaam_NL Totaal geen parodie, maar gewoon een character dat anders is dan je basic Marvel superhero. Wat vond je van Civil War dan?
-
@timeenennaam_NL
ik doelde eigenlijk op sommigen in dit topic op moviemeter staat ie nog hoger in de top 250 -
@hap-slik-weg_NL
Nog niet gezien, maar ik vind Captain America ook niet de meest interessante. -
Deadpool vond ik ook flauw en inhoudelijk zeer pover.
Gisteren naar Hacksaw Ridge geweest. Gruwelijke oorlogsfilm, met wellicht wel de meest rauwe beelden die ik ooit in een oorlogsfilm heb gezien. Kent wel een flinke aanloop naar het actiegedeelte toe, maar dat was niet erg door de aanwezige humor en de uiteindelijke intensiteit van de actiescenes. 8.2.
-
Ik vond Deadpool wel vermakelijk, maar geen 8,1/10 waard zoals de gemiddelde stemmer op imdb
-
@Z-man_NL
'Leuk' kan me nog voorstellen, maar geniaal? Why? -
@timeenennaam_NL Voor mij was de humor perfect, echt goed gelachen. Verder vond ik Reynolds echt een goede rol neerzetten, met als hoogtepunt de zelfspot die hij heeft. De manier van filmen vond ik goed neergezet en de actie was heerlijk over de top. Daarbij komend dat het personage, wat hap-slik-weg ook al zegt op pagina 2, zichzelf totaal niet serieus neemt, was voor mij de reden om deze film als geniaal neer te zetten. Ik heb die film in 2 weken 4 of 5 keer gezien (autistisch much?), dus ja ik vond hem geniaal.
-
@timeenennaam_NL Die Green Lanturn burn was heel chill idd.
-
@hap-slik-weg_NL Ik vond vooral de burn over zichzelf prachtig
-
Ik vond de referentie naar Taken/Liam Neeson mooi
-
Ik vind helemaal hartstikke mooi
-
Ik vond Deadpool ook echt enorm overrated. Niks bijzonders.
-
The Message (1976), het verhaal van de opkomst van Mohammed. Moeilijk te beoordelen. Vooraf suggereert de film zeker een biografische inslag te hebben, hetgeen het lachwekkend maakt dat de profeet zelf niet in beeld wordt gebracht in navolging van de Islamistische regelgeving omtrent zijn beeldvorming. Hiermee neigt de film al snel naar slappe propaganda waarin de profeet boven alle kritiek verheven is en zich dus ook letterlijk niet 'laat vangen'. Ondanks deze tamelijk laffe benadering is mijn beoordeling niet op een grote onvoldoende uitgekomen. De film zet immers wel een tweetal zaken goed op de kaart. Ten eerste wordt de historische aantrekkingskracht van de islam goed getoond. Het laat zien waarom de islam vroeger zowel een logische als menselijke aantrekkingskracht had, met duidelijke uitgangspunten in een losbandige wereld die niemands veiligheid garandeerde.
Ten tweede laat het goed zien hoe bepaalde islamitische regels, die we nu als radicaal bestempelen, tot stand gekomen zijn. Dit levert zeker begrip op voor de islam in historisch perspectief. Anderzijds maakt het ook het feit dat Islamistisch extremisme voorkomt uit het idee dat deze regels niet tijdsgebonden, maar tijdloos en universeel zijn, des te pijnlijker. 5/10Regression (2015) - 6
The Age of Adaline (2015) - 7
Le notti di Cabiria (1957) - 7
Rocky (1976) - 8
Senna (2010 Documentary) - 7
The Last Witch Hunter (2015) - 6
The Polar Express (2004) - 4
The Dreamers (2003) - 7
The Cameraman (1928) - 8
A Christmas Story (1983) - 6
Brazil (1985) - 8 -
Blair Witch gezien. The Blair Witch Project uit 1999 is mijn favoriete horrorfilm dus ik was zeer benieuwd naar deze sequel. Helaas een teleurstelling, wat hoofdzakelijk te wijten is aan het ontbreken van de subtiele factor, wat de voorganger voor mij juist zo goed maakte. In het eerste deel zie je namelijk nooit een fysieke verschijning van "The Blair Witch", zijn geluiden subtiel en beleef je het allemaal wat meer als een realisme.
Dit deel echter, grossiert in harde geluidseffecten, fysieke verschijnen en jumpscares. Zo jammer, het doet zo teniet wat het andere deel juist zo deed uitspringen t.o.v. andere horrorproducties.
Desalniettemin heb ik me met de film nog redelijk vermaakt. Het found footage principe vind ik nog altijd het meest effectieve middel in een horrorfilm, hetgeen in deze film ook weer zijn sterke stukken had. Ook gelukkig geen happy ending, net zoals het deel uit 1999. 6je.
-
Van de week naar La La Land geweest. Niet mijn genre, maar het was echt een heerlijke film! Stone en Gosling speelden heel goed en hebben ook een geweldige chemie, de muziek was goed en alles zag er echt heel fraai uit. Ruime 4*