Films
-
Heel toevallig vandaag Arrival gekeken en ik vraag me echt af waarom ik die tot het einde op heb laten staan. Verschrikkelijk saai. Niveautje blair witch project
-
Ja Hacksaw is echt top. Geen idee of het een beetje strookt met hoe het daadwerkelijk daar was ( ik weet dat dat belangrijk voor jou is ) maar het is verschrikkelijk rauw, deels grappig ( vergelijkbaar met hoe Full Metal Jacket ook grappig was ) en vertederend op de momenten dat dat moet.
-
-
@timeenennaam_NL Ik wist dat jij die leuk vond ja
Nja, de reviews van arrival op IMDB zijn veelal eenen of 8-10. Hate it or love it.
Ik ben gek op films met veel spanning, scherpe dialogen, plot twists, en compleet gestoorde personages.Films die wat meer proberen te teren op mooie beelden, die vooral veel impliceren of die je aan het denken proberen te zetten kan ik ook wel waarderen als ze echt goed zijn. Daarbij denk ik dan meer aan een film als mr nobody. Arrival slaagde daar bij mij totaal niet in, terwijl hij het daar wel van zou moeten hebben volgens de positieve reviews
-
@SIRclitjeslikker_NL
Mr. Nobody is nr. 2 in mijn top 100Drishyam (2015) en Chak De! India (2007), weer twee Indiase films die gewoon erg goed in elkaar zitten. Blijft verrassend hoe Bollywood zich blijft ontwikkelen van schijtlollige comedy's naar films die plottechnisch en qua techniek van een acceptabel niveau zijn.
Drishyam (2015) - 8
Before Sunset (2004) - 7
Harrison Bergeron (1995) - 5
Ghost in the Shell (1995) - 5
Nothing Personal (2009) - 7
Chak De! India (2007) - 8
High Noon (1952) - 7
Barry Lyndon (1975) - 7
The Graduate (1967) - 7
The Killing (1956) - 7
Notorious (1946) - 7
Munna Bhai M.B.B.S. (2003) - 6
La strada (1954) - 7
Papillon (1973) - 7
The Browning Version (1994) - 7
The Deep Blue Sea (2011) - 6
Tôkyô monogatari (1953) - 5 -
Moet ik nu vragen welke bij jou op 1 staat? Want dat boeit me echt niks
-
Eerder geziende Bollywood producties hielden me tegen om Drishyam te kijken, omdat het inderdaad zo'n verschrikkelijke vorm van humor benaderde, maar deze ga ik dan wel weer proberen.
-
@DominicM_NL Je moeder
@Your_Worst_Nightmare_NL Zou eerst wel eerst de trailer (met Engelse subs) kijken, dan heb je een beetje een idee
-
@timeenennaam_NL waarom Ghost in the Shell(1995) maar een 5.0?
-
Hell Or High Water gekeken. Prima filmpje, heb niet echt de behoefte er verder over uit te wijden. 7.5.
-
@Your_Worst_Nightmare_NL
Die is leuk he Had hem vorig jaar met mijn beste vriend in bios gezien. Gingen helemaal dood van lachen bijna om Jeff Bridges en die Indianen politie agent Partner van hem. Echt hilarische die 2 samen -
Oh dat vond ik wel meevallen
-
@Glennevire_NL
De versie uit 1995 he -
@timeenennaam_NL
Ja die bedoel ik 1995. De Japanse animatie film. Ik vind die heel erg goed en op imdb krijgt ie een 8.0. Wat vind jij er niet goed aan? -
@Glennevire_NL
De opbouw is gewoon slecht: je wordt in het verhaal gegooid en er is te weinig ruimte voor de achtergrond en context om erachter te komen waar het nou precies om gaat. Ik had het gevoel alsof ik voorgaande delen gemist had ofzo. Het komt me over als een ongepolijste film met weinig ruimte voor verfijndheid, maar een weliswaar aardig thema. -
Manchester by the Sea
Gemixte gevoelens na het zien van deze productie. Enerzijds wordt er goed geacteerd, zitten er krachtige emotionele gebeurtenissen in en is er prima dialoog aanwezig. Anderzijds is het een beetje gezapig en zijn gesprekken van de hoofdpersoon soms zeer pijnlijk om naar te kijken. Dit is wel de bedoeling van de film omdat dit voortvloeit uit bepaalde gebeurtenissen uit zijn leven ( wat precies zie je vanzelf wel gedurende het kijken ), desondanks kon ik me er af en toe toch niets anders dan ongemakkelijk bij voelen. Ik zou hem scoren als een 7, maar gezien de zeer hoge metascore zou iedereen deze iig een kans moeten geven.
Nocturnal Animals
Deze kon me goed bekoren, zoals de laatste tijd eigenlijk altijd wel bij films waar Gyllenhaal een rol in heeft. Origineel plot, uitstekend acteerwerk en een fijn naargeestig sfeertje af en toe. De boodschap van de film had echter een stuk krachtiger overgebracht kunnen worden, nu wordt het een beetje overgedragen aan je eigen pretentie. 7.8/10.
-
@Your_Worst_Nightmare_NL
Wat dan nog? Dat aan je eigen pretentie wordt overgelaten, alleen maar beter als je mij vraagt... Worden al genoeg films voorgekauwd uit Hollywood.....OT:
-
Internet What Just Happened (2008) 7.0
-
Blu-ray Mona Lisa (1986) 8.0
-
Blu-ray Andrey Rublyov (1966) Recensie 8.7
-
Bioscoop Ah-ga-ssi (2016) 8.3
-
Bioscoop Sleepless (2017) 7.1
-
Bioscoop Silence (2016) 8.3
-
DVD Byōsoku go senchimētoru (2007) Eerder gezien 8.9
-
Bioscoop John Wick: Chapter 2 (2017) 7.8
-
Bioscoop T2 Trainspotting (2017) 7.5
-
Internet The Edge of Seventeen (2016) 7.5
-
Bioscoop Paterson (2016) Recensie 7.4
-
Bioscoop Jackie (2016) 7.6
-
Bioscoop Down to Earth (2015) 7.0
-
-
Zeker, maar in dit geval vond ik het niet werken
-
@Your_Worst_Nightmare_NL
Begrijpelijk. 7.8 is nog steeds heel mooi cijfer! wat vond je van Michael Shannon de agent en Aaron Taylor- Johnson de badguy? -
Michael Shannon had een toffe rol, fantastische mimiek heeft die vent. Zijn karakter in Boardwalk Empire kwam nog beter uit de verf, maar dat is ook logisch met aanzienlijk meer screen time. Die badguy was wel prima, niks speciaals verder.